Çocuk Gelişimi Programı, birinci ve ikinci öğretimdeki eğitimlerine, 2010 – 2011 akademik yılında başlamış olup, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Program ilk öğrencilerini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında kabul etmiş, ilk mezunlarını 2012’de vermiştir.
Derece: Çocuk Gelişimi Önlisans Diploması; Unvan: Çocuk Gelişimi Uzmanı
Önlisans Derecesi (EQF-LLL 5. Düzey)
TC Vatandaşları : Programa, TYT puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz. Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, “İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması, Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları Yönergesi” ne uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Yönergeye ulaşmak için link: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/onceden-kazanilmis-yeterliliklerin-taninmasi-ders-esdegerlik-ve-intibak-esaslari-yonergesi-40120395.pdf
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Vizyon: Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyet gösteren Çocuk Gelişimi programı; bütünüyle sektörün talep ettiği temel elemanı yetiştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Müfredatının oluşturulması sürecinde mevzuata da bağlı kalınarak büyük ölçüde sektör temsilcilerinin desteği alınmıştır Misyon: uygulamalı eğitime yoğunlaşarak, toplumun değişen ve gelişen gereksinimleri doğrultusunda kendini yenileyebilen-geliştirebilen, yaratıcı, etkili iletişim kurabilen yüksek donanımlı ve nitelikli çocuk gelişicileri yetiştir. Amaç/Hedefler: Bu programın amacı, topluma daha kaliteli bir sağlık hizmetinin sunulması amacıyla eğitimli, gerekli bilgi ve donanıma sahip olan sağlık alanında yardımcı ara elemanın yetiştirilmesidir. Çocuk gelişimi mezunlarımızın kolay ve iyi şartlarda istihdam edilebilirliğinin altyapısı hazırlanmaya çalışılmıştır. Genel Bilgi: Çocuk gelişimi mezunları çocukların, okul öncesi ve okul çağlarındaki gelişim düzeylerini desteklemek ve gelişimlerini sağlamak için çalışmalarını sürdürür.
Çocuk Gelişimi programı mezunlarının çalışma alanları oldukça geniştir. çocuk Gelişimi ön lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.
Program mezunları ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile ilgili 4 yıllık (lisans) bölümlerine yerleşebilirler. Dikey geçiş yapılabilecek ilgili lisans bölümlerinin listesine ÖSYM DGS Kılavuzu’ndan ulaşabilirsiniz. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2023/DGS/tablo2_29052023.pdf
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Sınav ve Başarı Değerlendirme Sistemi Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/04S2-2-_sinav_ve_basari_degerlendirme_sistemi_yonergesi_23.06.2015.pdf Nişantaşı Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-yabanci-diller-bolumu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-1692554390.pdf Nişantaşı Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi (Nişantaşı Tömer) Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-turkce-ogretimi-uygulama-ve-arastirma-merkezi-nisantasi-tomer-egitimogretim-ve-sinav-yonergesi-676221518.pdf
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini de (aşağıdaki Müfredatı inceleyiniz) başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge-511959282.pdf
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Öğretim Görevlisi Ali IŞIKTAŞ ali.isiktas@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çatısı altındaki kurumlarda, Milli Eğitim Bakanlığı ve Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Rehberlik ve Araştırma Kurumlarında, Halk Eğitim Merkezinde, Sağlık Bakanlığının ihtiyacı olan birimlerde, anaokulu, kreş ve çocuk yuvalarında olmak üzere birçok kurumda çalışma imkanına sahiptirler.
1 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
4 | Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak |
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak |
7 | Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak |
8 | Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak. |
9 | Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
10 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak. |
11 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak |
12 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak |
13 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak. |
14 | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
15 | Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
16 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem almak, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izlemek ve işbirliği yapmak. |
17 | Çocuk hastalıklarını, acil durumlarda ilkyardım uygulamalarını bilmek ve koruyucu sağlık önlemlerini uygulamak |
18 | Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini takip etmek. |
19 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
20 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimsemek. |
21 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OCGL151 | Türkçe | Çocuk Gelışımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
OCGL153 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtıme Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
OCGL159 | Türkçe | Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | 3 | |
OCGL161 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtım Kurumları ve Eğıtım | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL181 | İngilizce | İngılızce I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 16 | 4 | 0 | 30 | 18 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OCGL160 | Türkçe | Sınıf Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 6 | 2 | |
OCGL162 | Türkçe | Çocuk Gelışımı II | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | 3 | |
OCGL164 | Türkçe | İlk Yardım | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OCGL166 | Türkçe | Özel Gereksınımlı Çocuklar ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | 3 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL182 | İngilizce | İngılızce II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 16 | 2 | 0 | 30 | 17 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL255 | Türkçe | Çocukluk Dönemınde Müzık | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | 2 | |
OCGL259 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 2 | 2 | |
OCGL271 | Türkçe | Özel Öğretım Yöntemlerı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | 2 | |
OCGL273 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları I | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
OCGL275 | Türkçe | Oyun ve Hareket Eğıtımı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
OSTJ251 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı I | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
SECCGL3 | Türkçe | CGL 3. YY Bölüm Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 5 | 10 | 0 | 22 | 10 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL272 | Türkçe | Erken Çocukluk Dönemınde Matematık ve Fen Eğıtımı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | 2 | |
OCGL280 | Türkçe | Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
OCGL282 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları II | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
OCGL284 | Türkçe | Aıle Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSTJ252 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı II | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
SECCGL4 | Türkçe | CGL 4. YY Bölüm Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 5 | 6 | 0 | 22 | 8 | ||||
SECCGL3 - CGL 3. YY Bölüm Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL277 | Türkçe | Yaratıcılık ve Sanat | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 | |
OCGL279 | Türkçe | Çocukları Tanıma ve Değerlendırme | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 | |
OCGL281 | Türkçe | Meslekı İngılızce | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 | |
SECCGL4 - CGL 4. YY Bölüm Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL286 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtımde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 | |
OCGL288 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Drama | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 | |
OCGL290 | Türkçe | Çocuk Hakları | Seçmeli | 2 | 2 | - | 4 | 3 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
3 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
4 | Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak |
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak |
7 | Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak |
8 | Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak. |
9 | Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
10 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak. |
11 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak |
12 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak |
13 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak. |
14 | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. |
15 | Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek |
16 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem almak, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izlemek ve işbirliği yapmak. |
17 | Çocuk hastalıklarını, acil durumlarda ilkyardım uygulamalarını bilmek ve koruyucu sağlık önlemlerini uygulamak |
18 | Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini takip etmek. |
19 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
20 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimsemek. |
21 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OCGL181 | Türkçe | Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesı | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | 3 | |
OCGL183 | Türkçe | Çocuk Gelışımı I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
OCGL185 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtım Kurumları ve Eğıtım | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OCGL187 | Türkçe | Okul Öncesı Eğıtıme Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | 3 | |
OCGL189 | Türkçe | Sınıf Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OISG175 | Türkçe | İşçı Sağlığı ve Güvenlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL181 | İngilizce | İngılızce I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 20 | 3 | 0 | 30 | 22 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OACY176 | Türkçe | İlk ve Acıl Yardım | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | 2 | |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OCGL182 | Türkçe | Çocuk Gelışımı II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
OCGL184 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları I | Zorunlu | - | 3 | - | 5 | 3 | |
OCGL186 | Türkçe | Özel Gereksınımlı Çocuklar ve Eğıtımı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL182 | İngilizce | İngılızce II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 13 | 6 | 0 | 30 | 18 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OBBM275 | Türkçe | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OCGL283 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları II | Zorunlu | - | 3 | - | 5 | 3 | |
OCGL285 | Türkçe | Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OCGL287 | Türkçe | Oyun ve Hareket Eğıtımı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
OCGL289 | Türkçe | Özel Öğretım Yöntemlerı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 5 | 2 | |
SEÇBÖLCGL-I | Türkçe | Bölüm Seçmelı I | Seçmeli | 2 | - | - | - | 2 | |
SHMYOSEÇ(3YY) | Türkçe | SHMYO Genel Seçmelı Derslerı I | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 8 | 7 | 0 | 24 | 13 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL292 | Türkçe | Çocuk Gelışımı Meslekı Uygulamalar | Zorunlu | - | 20 | - | 20 | 10 | |
OTHU200 | Türkçe | Topluma Hızmet Uygulamaları | Zorunlu | - | 1 | - | 4 | 1 | |
SEÇBÖLCGL-II | Türkçe | Bölüm Seçmelı II | Seçmeli | 2 | - | - | - | 2 | |
SHMYOSEÇ(4YY) | Türkçe | SHMYO Genel Seçmelı Derslerı II | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 2 | 21 | 0 | 24 | 13 | ||||
SEÇBÖLCGL-I - Bölüm Seçmeli I | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OCGL291 | Türkçe | Aıle Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSBT275 | Türkçe | Sağlıkta Bılışım Teknolojılerı ve Yapay Zeka | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU201 | Türkçe | Çocukluk Dönemınde Müzık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU203 | Türkçe | Kışısel Gelışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU223 | Türkçe | Temel ılk Yardım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
SHMYOSEÇ(3YY) - SHMYO Genel Seçmeli Dersleri I | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OISG281 | Türkçe | Acıl Durum ve Afet Yönetımı | Seçmeli | 1 | 1 | - | 3 | 2 | |
OTHU217 | Türkçe | Beslenme Ve Sağlıklı Yaşam | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU225 | Türkçe | Kıtle İletışım Araçlarının Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU227 | Türkçe | Gırışımcılık Ve Proje Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU229 | Türkçe | Çağdaş Türk ve Dünya Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTLT281 | Türkçe | Epıdemıyolojı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
SEÇBÖLCGL-II - Bölüm Seçmeli II | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OTHU230 | Türkçe | Çocuk Gelışımınde Drama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU232 | Türkçe | Çocuk Hakları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU234 | Türkçe | Çocuk Tanıma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
SHMYOSEÇ(4YY) - SHMYO Genel Seçmeli Dersleri II | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OISG274 | Türkçe | Çevre Sağlığı ve Güvenlığı | Seçmeli | 1 | 2 | - | 3 | 2 | |
OTHU222 | Türkçe | İşaret Dılı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU242 | Türkçe | İlerı Sürüş Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU244 | Türkçe | Sağlık İngılızcesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU246 | Türkçe | Sağlık Psıkolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU248 | Türkçe | Sağlık Sosyolojısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OTHU250 | Türkçe | Evde Hasta Bakımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | 2 |