GERİ DÖN

Önlisans Programları


Nişantaşı Meslek Yüksekokulu - Mimari Restorasyon - - Mimari Restorasyon (İÖ)



Program Tanımları

Mimari Restorasyon Programı 2014’te kurulmuş olup, Nişantaşı Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Program ilk öğrencilerini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında kabul etmiş, ilk mezunlarını 2016’da vermiştir.

Derece: Mimari Restorasyon Diploması Ünvan: Mimari Restorasyon Teknikeri

Önlisans Derecesi (EQF-LLL 5. Düzey)

TC Vatandaşları : Programa, TYT puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz. Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.

Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, “İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması, Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları Yönergesi” ne uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Yönergeye ulaşmak için link: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/onceden-kazanilmis-yeterliliklerin-taninmasi-ders-esdegerlik-ve-intibak-esaslari-yonergesi-40120395.pdf

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.

Vizyon: Restorasyon ve konservasyon gibi temel koruma kavramlarında var olan önemli ilke ve yöntemleri bilen, geleneksel malzemeyi ve mimari üslubu tanıyabilen, yapı üzerinde meydana gelen bozulmaları tespit ederek uygun bir onarım programına dahil edebilen, Kültürel Mirasın korunması konusunda mevcut kanun, yönetmelik gibi hukuki mevzuata hakim, restorasyon ve restitüsyon projelerinin hazırlanması ve envanterlerinin çıkarılması gibi meslek adına ihtiyaç duyulan tüm konular hakkında bilgi sahibi olan, donanımlı, uluslararası ihtiyaçları karşılayan nitelikli teknik eleman yetiştirmektir. Misyon: Kültür varlıklarının gelecek nesillere aktarılacak miras olarak korunması ilk hedefinden hareketle, bunların bilgi açısından öğrenilmesi, hasar tespitlerinin yapılması ve onarımlarının gerçekleştirilmesi alanında eğitim almak isteyenlere önlisans düzeyinde eğitim vermektir. Amaç /Hedefler: Öğrencilere kültürel miras korumayı hem teoride hem de uygulamada kapsamlı bir şekilde öğretmek, gerektiğinde belli tekniklerle onarmak ve bu sayede gelecek nesillere aktarmak temel amaçlar arasındadır. Genel Bilgi: Mimari Restorasyon Programı uzman akademisyen kadrosu ve donanımlı altyapısıyla Mimari restorasyon teknikeri olmak için gereken tüm bilgiyi öğrencilerine sunmaktadır.

Mimari Restorasyon programı mezunlarının çalışma alanları oldukça geniştir. Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü, KüDEB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi. Kültür Varlıkları Daire Başkanlığı), Şantiye, Mimarlık veya Restorasyon ofislerinde, arkeolojik müzeleri, hakediş ve metre işlerinde, kalemişi, desen, ve gibi çok çeşitli sektörlerde ve çeşitli departmanlarda iş bulma olanağına sahiptirler. İşletmelerde orta düzey mimarlık ya da mimar yardımcılığı pozisyonlarında görev alabilirler. Mezunlar, edinmiş oldukları girişimcilik eğitimleri doğrultusunda çeşitli destekler kullanarak kendi işletmelerini de kurabilirler.

Program mezunları ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile ilgili mimarlık, şehir ve bölge planlama, iç mimarlık 4 yıllık (lisans) bölümlerine yerleşebilirler. Dikey geçiş yapılabilecek ilgili lisans bölümlerinin listesine ÖSYM DGS Kılavuzu’ndan ulaşabilirsiniz. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2023/DGS/tablo2_29052023.pdf

Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Sınav ve Başarı Değerlendirme Sistemi Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/04S2-2-_sinav_ve_basari_degerlendirme_sistemi_yonergesi_23.06.2015.pdf Nişantaşı Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-yabanci-diller-bolumu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-1692554390.pdf Nişantaşı Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi (Nişantaşı Tömer) Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-turkce-ogretimi-uygulama-ve-arastirma-merkezi-nisantasi-tomer-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-676221518.pdf

Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge-511959282.pdf

Tam Zamanlı

Program Başkanı: Dilruba Gökçe Ateş Eposta: dilruba.ates@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul

Hayat boyu öğrenmenin ve araştırmanın önemini kavrayarak mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, sürekli yenilenme bilincini kazanma ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine (İngilizce) sahip olmak, Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak meslekle ilgili alanlarda büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda, ören yerlerinde sorunları ele alabilme, belirleyebilme, bilgi toplama, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, proje ve onarım yapabilme becerisi kazanmaktır. Bölümümüzde, Mimari Restorasyon programına ait çizim ve teknik atölyeleri bulunmaktadır. Mimari Restorasyon çizim atölyemizde; kişi başına bir adet Mimarlık kurulabilir çizim masası ve dolaplar bulunmaktadır. Ayrıca restorasyon ve rölöve atölyelerimizde ölçüm aletleri (Nivo ve Mira, metre, Lazer Metre, Teodalit, Su Hortumu, vb.) kullanımı birebir olarak anlatılmaktadır. Son teknoloji özelliklerle donatılmış bilgisayar laboratuvarlarında hizmete sunulmuş olan yüzlerce bilgisayarda çoklu işletim sistemi kullanımı sağlanıyor. Okulumuz bilgisayar laboratuvarlarında Autocad, Sketch-Up, ve 3D MAX programları öğretilmektedir.


Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

2019-2020 Müfredatı-MRS

Program Çıktıları

1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir.
2 Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri hazırlayabilir. Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar.
3 Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapar.
4 Geleneksel yapım sistemlerini restorasyon çalışmalarında uygulayabilir.
5 Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslektaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder.
6 Restorasyon uygulama teknikleri hakkında yorum yapabilir. Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilir. Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi vardır.
7 Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilir, analizlerini yapabilir, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilir.
8 Koruma mevzuat ve imar kanunu ile ilgili konularında temel düzeyde yorum yapabilir. Çalışma sahalarında iş güvenliğine yönelik tecrübe ve bilgi sahibi olabilir.
9 Restorasyon projelerinde metraj, keşif ve ihale dosyası hazırlayabilir.
10 Mimari restorasyon’da desenlerin koruma ve onarım hakkında yorum yapabilir, tasarım ve öneride bulunabilir.
11 Kendi alanıyla ilgili her türlü çizim araç-gereçleri ve paket bilgisayar programları kullanabilir.
12 Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi sahip olabilir.
13 Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi vardır.
14 İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
HAZ İngilizce İngılızce Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
TMR Türkçe Türkçe Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA153 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I Zorunlu 2 - - 3 2
OMRS151 Türkçe Meslekı Teknık Resım I Zorunlu 2 2 - 5 3
OMRS157 Türkçe Mımarlık Tarıhı Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS159 Türkçe Geleneksel Yapı Sıstem ve Öğelerı I Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS161 Türkçe Eskı Eserlerın Korunması ve Restorasyon İlkelerı I Zorunlu 1 2 - - 2
OTRD153 Türkçe Türk Dılı I Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL181 İngilizce İngılızce I Zorunlu 2 2 - - 3
Toplam 11 10 0 10 16
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA154 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II Zorunlu 2 - - 3 2
OMRS152 Türkçe Meslekı Teknık Resım II Zorunlu 2 2 - 5 3
OMRS158 Türkçe Rölöve I Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS160 Türkçe Geleneksel Yapı Sıstem ve Öğelerı II Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS162 Türkçe Eskı Eserlerın Korunması ve Restorasyon İlkelerı II Zorunlu 1 2 - - 2
OTRD154 Türkçe Türk Dılı II Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL182 İngilizce İngılızce II Zorunlu 2 2 - - 3
Toplam 11 10 0 10 16
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OMRS253 Türkçe Mımarı Restorasyonda Bılgısayar Desteklı Tasarım I Zorunlu 2 2 - 4 3
OMRS259 Türkçe Türk Süslemelerınde Desen Uygulamaları Zorunlu 1 2 - 4 2
OMRS267 Türkçe Rölöve II Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS269 Türkçe Restorasyon Teknıklerı Zorunlu 2 2 - - 3
OMRS271 Türkçe İnce Yapı Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS273 Türkçe Teknık İngılızce Zorunlu 1 2 - - 2
OSTJ251 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı I Zorunlu - - - 4 -
Toplam 8 12 0 12 14
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OMRS254 Türkçe Mımarı Restorasyonda Bılgısayar Desteklı Tasarım II Zorunlu 2 2 - 4 3
OMRS260 Türkçe Keşıf ve Metraj Zorunlu 3 - - 3 3
OMRS268 Türkçe Rölöve III Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS270 Türkçe Restorasyon Projesı Zorunlu 2 2 - - 3
OMRS272 Türkçe Uygulama ve Onarım Atölyesı Zorunlu 1 2 - - 2
OMRS274 Türkçe Süsleme ve Onarım Teknıklerı Zorunlu 1 2 - - 2
OSTJ252 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı II Zorunlu - - - - -
Toplam 10 10 0 7 15

2020-2021 Müfredatı-MRS

Program Çıktıları

1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir.
2 Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri hazırlayabilir. Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar.
3 Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapar.
4 Geleneksel yapım sistemlerini restorasyon çalışmalarında uygulayabilir.
5 Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslektaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder.
6 Restorasyon uygulama teknikleri hakkında yorum yapabilir. Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilir. Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi vardır.
7 Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilir, analizlerini yapabilir, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilir.
8 Koruma mevzuat ve imar kanunu ile ilgili konularında temel düzeyde yorum yapabilir. Çalışma sahalarında iş güvenliğine yönelik tecrübe ve bilgi sahibi olabilir.
9 Restorasyon projelerinde metraj, keşif ve ihale dosyası hazırlayabilir.
10 Mimari restorasyon’da desenlerin koruma ve onarım hakkında yorum yapabilir, tasarım ve öneride bulunabilir.
11 Kendi alanıyla ilgili her türlü çizim araç-gereçleri ve paket bilgisayar programları kullanabilir.
12 Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi sahip olabilir.
13 Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi vardır.
14 İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
HAZ İngilizce İngılızce Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
TMR Türkçe Türkçe Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA153 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I Zorunlu 2 - - 3 2
OMRS151 Türkçe Meslekı Teknık Resım I Zorunlu 2 2 - 5 3
OMRS157 Türkçe Mımarlık Tarıhı Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS159 Türkçe Geleneksel Yapı Sıstem ve Öğelerı I Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS161 Türkçe Eskı Eserlerın Korunması ve Restorasyon İlkelerı I Zorunlu 1 2 - 4 2
OTRD153 Türkçe Türk Dılı I Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL181 İngilizce İngılızce I Zorunlu 2 2 - 6 3
Toplam 11 10 0 30 16
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA154 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II Zorunlu 2 - - 3 2
OMRS152 Türkçe Meslekı Teknık Resım II Zorunlu 2 2 - 5 3
OMRS158 Türkçe Rölöve I Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS160 Türkçe Geleneksel Yapı Sıstem ve Öğelerı II Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS162 Türkçe Eskı Eserlerın Korunması ve Restorasyon İlkelerı II Zorunlu 1 2 - 4 2
OTRD154 Türkçe Türk Dılı II Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL182 İngilizce İngılızce II Zorunlu 2 2 - 6 3
Toplam 11 10 0 30 16
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OMRS253 Türkçe Mımarı Restorasyonda Bılgısayar Desteklı Tasarım I Zorunlu 2 2 - 4 3
OMRS267 Türkçe Rölöve II Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS269 Türkçe Restorasyon Teknıklerı Zorunlu 2 2 - 6 3
OMRS271 Türkçe İnce Yapı Zorunlu 1 2 - 3 2
OSTJ251 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı I Zorunlu - - - 4 -
SECMIM3 Türkçe MIM 3. YY Bölüm Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - -
Toplam 6 8 0 22 10
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OMRS254 Türkçe Mımarı Restorasyonda Bılgısayar Desteklı Tasarım II Zorunlu 2 2 - 4 3
OMRS260 Türkçe Keşıf ve Metraj Zorunlu 3 - - 4 3
OMRS268 Türkçe Rölöve III Zorunlu 1 2 - 5 2
OMRS270 Türkçe Restorasyon Projesı Zorunlu 2 2 - 6 3
OSTJ252 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı II Zorunlu - - - 4 -
SECMIM4 Türkçe MIM 4. YY Bölüm Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - -
Toplam 8 6 0 23 11
SECMIM3 - MIM 3. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OISG279 Türkçe İşçı Sağlığı ve Güvenlığı Seçmeli 1 2 - 4 2
OMRS259 Türkçe Türk Süslemelerınde Desen Uygulamaları Seçmeli 1 2 - 4 2
OMRS273 Türkçe Teknık İngılızce Seçmeli 1 2 - 4 2
OYDL259 Türkçe Almanca I Seçmeli 2 - - 4 2
SECMIM4 - MIM 4. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OMRS272 Türkçe Uygulama ve Onarım Atölyesı Seçmeli 1 2 - 4 2
OMRS274 Türkçe Süsleme ve Onarım Teknıklerı Seçmeli 1 2 - 4 2
OMRS276 Türkçe Yapı Malzemesı Seçmeli 1 2 - 4 2
OYDL260 Türkçe Almanca II Seçmeli 2 - - 4 2