Mimarlık Bölümü 2013 yılında kurulmuş olup Mühendislik Mimarlık Fakültesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Mimarlık (Türkçe) programı 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul etmiş, ilk mezunlarını 2017'de vermiştir.
Derece: Mimarlık Lisans Diploması Unvan: Mimar
Lisans Derecesi (EQF-LLL 6. Düzey)
TC Vatandaşları: Programa, SAY puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM taradından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz. Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, "İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması, Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları Yönergesi"ne uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Yönergeye ulaşmak için link: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/onceden-kazanilmis-yeterliliklerin-taninmasi-ders-esdegerlik-ve-intibak-esaslari-yonergesi-40120395.pdf
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Vizyon: Ulusal kimlik ve değerlere bağlı, uluslararası ölçek ve standartlarda mesleki ve akademik faaliyetlerin gerçekleştirildiği bir kurum haline gelmektir. Misyon: Fakülteyi oluşturan bölümlerin katılımıyla yerel ve küresel ölçekte disiplinlerarası çalışmalar yapan, mimarlık ortamını evrensel düzeye yükseltecek meslek insanı ve akademisyen yetiştirmektir. Amaç ve Hedefler: Mimarlık, ilk insandan bu yana barınma ihtiyacına bağlı olarak dünya tarihinin en eski meslek alanlarından biridir. İnsanlık var oldukça mimarlık mesleğine gereksinimin biçim değiştirse de devam edeceği açıktır. İstanbul Nişantaşı Üniversitesi’ne bağlı Mimarlık Programı’nın amacı, genç mimarları her türlü çağdaş teknik bilgi ve beceri ile donatırken, onları ahlaki ve etik değerlere sahip, ülkesini seven, insanlığa faydalı olmayı hedefleyen, aydın, çağdaş ve dünya çapında vizyona sahip birer insan olarak yetiştirmektir. Genel Bilgiler: Mimarlık lisans programı dört yıllık olup Matematik-Fen-4 sınav puanı ile öğrenci kabul etmektedir. Ders geçme sistemine dayalı olarak sekiz yarıyıldan oluşan dört yıllık bir eğitim süresi vardır. Bölüm, yüksek düzeyde temel matematik, geometri ve görsel sanatlar ile felsefeye ilgi gerektirmektedir. Program, mimari tasarım ve inşaat bilgisi, mimarlık tarihi, fiziksel çevrenin kontrolü ve inşaat teknolojileri, proje ve üretim yönetimi olmak üzere dört ana alanda derinlemesine bilgi sunmaktadır. Öğrencinin her dönem atölye ve laboratuvarlarda edindiği tecrübe ve bilgilerle farklı ölçek ve işlevlerde projeler üretmesi ve sunması, lisans eğitiminin mesleki uygulamaya ilişkin aktif olduğu kısmını oluşturur. Mimarlık lisans programı, her türlü yapının tasarımı, mekanların donatılması, kullanıcıların ihtiyaç duyacağı nesnelerin üretilmesi, inşaat sürecinin planlanması ve koordinasyonu konularında teknik eğitim vermektedir. Bu programda öğrencilere yaşam boyu sanat ve kültüre dayalı kişisel gelişim peşinde koşmaları ve bu sayede karşılaştıkları mesleki sorunları çözmeleri öğretilmektedir.
Bölümden mezun olan öğrenciler mimar ünvanını alır. Mimarlık bölümü mezunlarımız tasarım ofisleri, mimarlık ofisleri ve şantiyelerde görev alabilecekleri gibi malzeme sektöründe, proje yönetimi alanında çalışabilir ve akademik kariyer yapabilirler. Kamu Kurumu özel sektör veya bağımsız olarak mimarlık ve inşaat projelerinde lisanslı mimar olarak görev alabilirler.
Mimarlık lisans programımızı başarı ile tamamlayan öğrenci, mimari tasarım alanında lisansüstü eğitim programlarına başvuruda bulunabilir. Lisans mezunu öğrenciler mimari tasarım, kentsel tasarım, mimarlık tarihi, mimari restorasyon, yapım yönetimi ve teknolojileri, yapı bilgisi, mühendislik, iç mimarlık, endüstriyel tasarım gibi alanlarda yüksek lisans eğitimi alabilmektedir.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70 ine, uygulamalı derslerin ise en az% 80 ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da degerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat'ta (aşağıda) yer alan ders ismine tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Egitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Sınav Başarı ve Değerlendirme Sistemi Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/0452-2-sinav ve basari degerlendirme sistemi vonergesi 23.06.2015.pdf Nişantaşı Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-yabanci-diller-bolumu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-1692554390.pdf Nişantaşı Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (Nişantaşı Tömer) Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-turkce-ogretimi-uygulama-ve-arastirma-merkezi-nisantasi-tomer-egitim ogretim-ve-sinav-yonergesi-676221518.pdf
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 240 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir; ayrıca, öğrencilerin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyiniz. İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf İstanbul Nişantaşı Üniversitesi 8. Yarıyılda İş Başında Mesleki Uygulamalar (İMU) Yönergesi: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/LRVV-nisantasi_universitesi_8._yariyilda_is_basinda_mesleki_uygulamalar_imu.pdf İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge-511959282.pdf
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Gülşen Altınsoy Eposta: gulsen.altinsoy@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul
Yerleşke olanakları için http://kampustehayat.nisantasi.edu.tr
1 | Ön-tasarım: Yapının işlevlendirilmesinde ve yapı komplekslerinin oluşturulmasında rol oynayan işveren ve kullanıcı gereksinimlerini gibi ihtiyaçlar doğrultusunda bina programının tanımlanması hakkında bilgi sahibi olmak. donanımsal ihtiyaçların gözden geçirilmesi, ve arsanın durumunu yapılı çevresiyle değerlendirebilme becerisine sahip olmak |
2 | Tasarım Düşüncesi Becerisi: Net ve doğru ifadelerle soru oluşturabilme, bilgiyi yorumlamak için farklı düzeyde soyutlama yapma, farklı bakış açıları üzerinden muhakeme yaparak iyi gerekçelendirilmiş sonuçlara ulaşbilme ve tanımlı ölçütler ve standartlar üzerinden farklı alternatifler türetme |
3 | Görsel İletişim Becerisi: Geleneksel ve dijital ortamlarda kullanılan çizim/tasarım/simülasyon araçlarını tasarım sürecinin farklı aşamalarında ve tasarım temsilinde etkin biçimde kullanma |
4 | Temel tasarım becerileri: Tasarım kavramını süreç ve ürün olarak anlama, temel tasarım ilkelerini yaratıcı ve üretken şekilde yorumlama. |
5 | Yapı malzemeleri ve yapı sistemi: Yapı malzemeleri ve ürünlerin bileşenleri ve bir araya gelişlerini, içsel karakteristik özelliklerini ve sürdürülebilirliğini göz önünde bulundurularak performansları hakkındaki temel ilkeleri anlama. |
6 | Erişilebilirlik ve Kapsayıcılık: Fiziksel, duyusal veya farklı yönlerde engellere sahip bireylerin bağımsızca deneyim kazanabileceği mekanlar tasarlayabilme. |
7 | Çevresel sistemler: aktif ve pasif ısıtma-soğutma sistemleri, gün ışığından yararlanma, akustik konularındaki temel ilkelerini uygun performans değerlendirme araçları ile birlikte anlama. |
8 | Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapay kaynakların, sağlıklı yapılı çevre oluşturma, biyolojik-iklimsel tasarım ve enerji korunumu gibi konuları tasarımda optimizasyon, korunum ve yeniden kullanıma çerçevesinde ele alma. |
9 | Tarihi gelenekler ve küresel kültür: Mimari, peyzaj ve kentsel tasarım ile ilgili yöresel, küresel, bölgesel, yerel, milli ilkeleri, kültürel etmenleri tanıma, farklı kültür ve bireylerin ihtiyaçlarını, değerlerini, davranışsal normlarını, mimarların sosyal rol ve yükümlüklerinde oluşturduğu çeşitlemeleri anlama. |
10 | Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Konularında Bilgi Sahibi Olmak: Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlamak |
11 | Araştırma Becerileri: Mimarlık terminolojisinde yer alan temel kavramlar, alanına yenilik getiren mimari akımlar ve fenomenler çerçevesinde görsel ve işitsel medya kaynaklarından bilgi toplama ve bu bilgileri derleme, karşılaştırma ve yorumlama |
12 | Taşıyıcı Sistemler: Yapının maruz kaldığı yatay ve düşey kuvvetler çerçevesinde doğru taşıyıcı sistemi seçmek veya uygulamak üzere stüktürel sistemler ve temel ilkeleri hakkında fikir sahibi olmak. |
13 | Yapı servis sistemleri ve Tesisat Bilgisi: performansında rol oynayan tesisat, ulaşım, güvenlik ve yangın koruma sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
14 | Teknik Belgeleme: Yapı tasarımında yer alan sistemleri ve bileşenleri teknik resim ve mesleki standartlara uygun olarak ifade edebilme, şartname yazabilme |
15 | Proje yönetimi: Proje ekibi üyelerini oluşturma, İş planı tanmlama, proje programı oluşturma, proje üretimi için benimsenen yaygın yöntemleri hakkında fikir edinme |
16 | İşbirliği: Mimari proje tasarım ve uygulamasında işbirliği, çok disiplinli takımlar ve yakın meslek gruplarıyla uyum içinde çalışma |
17 | Mesleki İletişim Becerileri: Konuşma ve yazma becerilerini etkin biçimde kullanma; temsil ortam ve araçlarını mesleki ve genel iletişim çerçevesinde kullanma. Mimarlık terminolojisinde yer alan terimler hakkında fikir sahibi olma. |
18 | Yabancı dilde iletişim: Avrupa dil portföyünde yer alan dillerden en az birini kullanarak etkili biçimde iletişim kurabilme |
19 | Mimar-işveren rolü: İşveren, yapı sahibi, kullanıcı grupları ve kamu ve toplulukların ihtiyaçlarını belirleme, anlama ve mesleki sorumluluğun bilincine sahip olma |
20 | Yasal sorumluklar ve Mesleki Hükümler: Mimari Etik, toplum refahı, mesleki hükümler, imar ve iskan yönetmelikleri, işeveren-mimar haprofesyonel servis kontratları, imar ve çevre düzeni planları, çevresel yönetmelikler ve tarihi korunum ve ulaşılabilirlik yasaları tarafından belirlenen mimarın kamuya ve işverene karşı sorumluklarını anlama. |
21 | Yapı Ekonomisi: Yapının tedarik maliyeti, proje finansmanı ve işleyiş maliyetleri ve bina yaşam döngüsü, yapı maliyet tahmini gibi konuların temel ilkelerini anlama. |
22 | Kültürel çeşitlilik: Farklı kültür ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları, fiziksel becerileri ve sosyal ve mekânsal kalıp çeşitlemelerini ve bu çeşitliliğin mimarların sosyal rol ve yükümlüklerinde oluşturduğu çeşitlemeleri anlama. |
23 | Geniş kapsamlı tasarım: Her öğrencinin farklı ölçeklerdeki kendi tasarım kararlarını verebilecekleri ve bu sayede kendi kapasitelerini sergileyebilecekleri geniş kapsamlı tasarım yapma becerisi. |
24 | İnsan davranışları: İnsan davranışları, doğal çevre ve yapma çevrenin tasarımı arasındaki ilişkiyi anlayabilme. |
25 | Pratik yönetimi: Finansal yönetim, iş, zaman, risk yönetimi, aracılık ve hakemlik, ve pratik etkileyen eğilimler ile ilgili temel ilkeleri anlama. |
26 | Liderlik: Bina tasarımı ve yapım süreçleri ile toplumdaki çevresel, sosyal ve estetik konularda mimarın sahip olması gereken teknik ve becerileri anlama. |
27 | Etik ve profesyonel karar verme: Mimari tasarım ve pratikte, sosyal, politik ve kültürel konularda profesyonel karar verme ile ilgili etik konuları anlama. |
28 | Toplum ve sosyal sorumluluk: Mimarın toplum yararına, tarihi birikime saygılı ve yerel ve küresel komşular için yaşam kalitesini arttırıcı bir sorumluluğu olduğunu anlama. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EARS101 | Türkçe | Araştırma ve Sunum Teknıklerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EATA191 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EMIM101 | Türkçe | Mımarı Tasarıma Gırış | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
EMIM111 | Türkçe | Mımarı Teknık Resım | Zorunlu | 1 | 2 | - | - | 2 | |
EMIM121 | Türkçe | Temel Tasarım | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | 4 | |
EYDL101 | İngilizce | İngılızce Yazma Becerılerı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EYDL103 | İngilizce | İngılızce Dıl Bılgısı I | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL105 | İngilizce | İngılızce Okuma Anlama Becerılerı I | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
Toplam | 16 | 6 | 0 | 19 | 19 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EATA192 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EMIM104 | Türkçe | Temel Tasarım II | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | 3 | |
EMIM106 | Türkçe | Bına Bılgısı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM108 | Türkçe | Mımarı Tasarım I | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EYDL102 | İngilizce | İngılızce Yazma Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL104 | İngilizce | İngılızce Dıl Bılgısı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL106 | İngilizce | İngılızce Okuma Anlama Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
Toplam | 15 | 5 | 0 | 17 | 18 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EMIM205 | Türkçe | Matematık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM211 | Türkçe | Mımarı Tasarım II | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EMIM213 | Türkçe | Yapı Malzemelerı ve Elemanları II | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
ETRD201 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
EYDL201 | İngilizce | İngılızce Yazma Becerılerı III | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL203 | İngilizce | İngılızce Okuma Anlama Becerılerı III | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL205 | İngilizce | İngılızce Dınleme Konuşma Becerılerı I | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
Toplam | 15 | 6 | 0 | 15 | 18 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EMIM206 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Tasarım I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM210 | Türkçe | Mımarı Tasarım III | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EMIM216 | Türkçe | Yapı Malzemelerı ve Elemanları III | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
ETRD202 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
EYDL202 | İngilizce | İngılızce Yazma Becerılerı IV | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL204 | İngilizce | İngılızce Okuma Anlama Becerılerı IV | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL206 | İngilizce | İngılızce Dınleme Konuşma Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
Toplam | 15 | 6 | 0 | 15 | 18 | ||||
5. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2019SEC-5.MIM | Türkçe | 2019 Mımarlık 5.yarıyıl Seçmelı Derslerı | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EMIM303 | Türkçe | Yapı Statığı | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | 3 | |
EMIM317 | Türkçe | Mımarı Tasarım IV | Zorunlu | 2 | 6 | - | 7 | 5 | |
Toplam | 8 | 6 | 0 | 10 | 11 | ||||
6. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2019SEC-6.MIM | Türkçe | 2019 Mımarlık 6.yarıyıl Seçmelı Derslerı | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EMIM304 | Türkçe | Mımarlık Tarıhı I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | 3 | |
EMIM318 | Türkçe | Mımarı Tasarım V | Zorunlu | 2 | 6 | - | - | 5 | |
Toplam | 8 | 6 | 0 | 3 | 11 | ||||
7. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2019SEC-7.MIM | Türkçe | 2019 Mımarlık 7.yarıyıl Seçmelı Derslerı | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EMIM419 | Türkçe | Mımarı Tasarım VI | Zorunlu | 2 | 6 | - | - | 5 | |
EMIM429 | Türkçe | Koruma ve Restorasyon | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
Toplam | 8 | 6 | 0 | 6 | 11 | ||||
8. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
IMU | Türkçe | 8. YY İMU Seçmelı Derslerı | Seçmeli | 2 | 20 | - | - | 12 | |
Toplam | 2 | 20 | 0 | 12 | |||||
2019SEC-5.MIM - 2019 Mimarlık 5.yarıyıl Seçmeli Dersleri | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EFRA301 | Fransızca | Fransızca I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EISP301 | İspanyolca | İspanyolca I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMAA301 | Türkçe | Maker Atölyesı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM305 | Türkçe | Mımarlık Teorısı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM307 | Türkçe | Serbest Perspektıf | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM309 | Türkçe | Çevresel Kontrol Sıstemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM311 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Tasarım II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM313 | Türkçe | Mımarı Fotoğrafçılık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM315 | Türkçe | İş Sağlığı ve Güvenlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ERUS301 | Diğer | Rusça I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ESSP301 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk Projesı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EYDL303 | Türkçe | Meslekı İngılızce I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EYSP301 | Türkçe | Yaşam Boyu Spor | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
2019SEC-6.MIM - 2019 Mimarlık 6.yarıyıl Seçmeli Dersleri | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EBLG324 | Türkçe | Bılım ve Teknolojı Gelışımı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EFRA302 | Fransızca | Fransızca II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EISD302 | Türkçe | İşaret Dılı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EISP302 | İspanyolca | İspanyolca II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM306 | Türkçe | Sürdürülebılır Mımarlık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM308 | Türkçe | Şehır Planlama ve İmar Hukuku | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM310 | Türkçe | Detay Çözümleme | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM312 | Türkçe | Taşıyıcı Sıstem Tasarımı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM314 | Türkçe | Engelsız Tasarım | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM316 | Türkçe | Akıllı Sensör ve Otomasyon Teknolojılerı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ERUS302 | Diğer | Rusça II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ETIC302 | Türkçe | Toplumsal İlışkıler ve Çoğulculuk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EYDL304 | Türkçe | Meslekı İngılızce II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EYSP302 | Türkçe | Yaşam Boyu Spor | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
2019SEC-7.MIM - 2019 Mimarlık 7.yarıyıl Seçmeli Dersleri | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EEDD401 | Türkçe | Endüstrı 4.0 ve Dıjıtal Dönüşüm | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EFRA401 | Fransızca | Fransızca III | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EISD401 | İngilizce | İşaret Dılı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EISP401 | İngilizce | İspanyolca III | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM405 | Türkçe | Gayrımenkul Gelıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM407 | Türkçe | Yapım ve Yönetım Ekonomısı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM409 | Türkçe | Tesısat Bılgısı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM411 | Türkçe | Mımarı Uygulama Projesı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM413 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM415 | Türkçe | Mımarlık Tarıhı II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ERUS401 | İngilizce | Rusça III | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
ETIC401 | Türkçe | Toplumsal İlışkıler ve Çoğulculuk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EYDL401 | İngilizce | Meslekı İngılızce III | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | 2 | |
IMU - 8. YY İMU Seçmeli Dersleri | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
1 | Ön-tasarım: Yapının işlevlendirilmesinde ve yapı komplekslerinin oluşturulmasında rol oynayan işveren ve kullanıcı gereksinimlerini gibi ihtiyaçlar doğrultusunda bina programının tanımlanması hakkında bilgi sahibi olmak. donanımsal ihtiyaçların gözden geçirilmesi, ve arsanın durumunu yapılı çevresiyle değerlendirebilme becerisine sahip olmak |
2 | Tasarım Düşüncesi Becerisi: Net ve doğru ifadelerle soru oluşturabilme, bilgiyi yorumlamak için farklı düzeyde soyutlama yapma, farklı bakış açıları üzerinden muhakeme yaparak iyi gerekçelendirilmiş sonuçlara ulaşbilme ve tanımlı ölçütler ve standartlar üzerinden farklı alternatifler türetme |
3 | Görsel İletişim Becerisi: Geleneksel ve dijital ortamlarda kullanılan çizim/tasarım/simülasyon araçlarını tasarım sürecinin farklı aşamalarında ve tasarım temsilinde etkin biçimde kullanma |
4 | Temel tasarım becerileri: Tasarım kavramını süreç ve ürün olarak anlama, temel tasarım ilkelerini yaratıcı ve üretken şekilde yorumlama. |
5 | Yapı malzemeleri ve yapı sistemi: Yapı malzemeleri ve ürünlerin bileşenleri ve bir araya gelişlerini, içsel karakteristik özelliklerini ve sürdürülebilirliğini göz önünde bulundurularak performansları hakkındaki temel ilkeleri anlama. |
6 | Erişilebilirlik ve Kapsayıcılık: Fiziksel, duyusal veya farklı yönlerde engellere sahip bireylerin bağımsızca deneyim kazanabileceği mekanlar tasarlayabilme. |
7 | Çevresel sistemler: aktif ve pasif ısıtma-soğutma sistemleri, gün ışığından yararlanma, akustik konularındaki temel ilkelerini uygun performans değerlendirme araçları ile birlikte anlama. |
8 | Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapay kaynakların, sağlıklı yapılı çevre oluşturma, biyolojik-iklimsel tasarım ve enerji korunumu gibi konuları tasarımda optimizasyon, korunum ve yeniden kullanıma çerçevesinde ele alma. |
9 | Tarihi gelenekler ve küresel kültür: Mimari, peyzaj ve kentsel tasarım ile ilgili yöresel, küresel, bölgesel, yerel, milli ilkeleri, kültürel etmenleri tanıma, farklı kültür ve bireylerin ihtiyaçlarını, değerlerini, davranışsal normlarını, mimarların sosyal rol ve yükümlüklerinde oluşturduğu çeşitlemeleri anlama. |
10 | Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Konularında Bilgi Sahibi Olmak: Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlamak |
11 | Araştırma Becerileri: Mimarlık terminolojisinde yer alan temel kavramlar, alanına yenilik getiren mimari akımlar ve fenomenler çerçevesinde görsel ve işitsel medya kaynaklarından bilgi toplama ve bu bilgileri derleme, karşılaştırma ve yorumlama |
12 | Taşıyıcı Sistemler: Yapının maruz kaldığı yatay ve düşey kuvvetler çerçevesinde doğru taşıyıcı sistemi seçmek veya uygulamak üzere stüktürel sistemler ve temel ilkeleri hakkında fikir sahibi olmak. |
13 | Yapı servis sistemleri ve Tesisat Bilgisi: performansında rol oynayan tesisat, ulaşım, güvenlik ve yangın koruma sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
14 | Teknik Belgeleme: Yapı tasarımında yer alan sistemleri ve bileşenleri teknik resim ve mesleki standartlara uygun olarak ifade edebilme, şartname yazabilme |
15 | Proje yönetimi: Proje ekibi üyelerini oluşturma, İş planı tanmlama, proje programı oluşturma, proje üretimi için benimsenen yaygın yöntemleri hakkında fikir edinme |
16 | İşbirliği: Mimari proje tasarım ve uygulamasında işbirliği, çok disiplinli takımlar ve yakın meslek gruplarıyla uyum içinde çalışma |
17 | Mesleki İletişim Becerileri: Konuşma ve yazma becerilerini etkin biçimde kullanma; temsil ortam ve araçlarını mesleki ve genel iletişim çerçevesinde kullanma. Mimarlık terminolojisinde yer alan terimler hakkında fikir sahibi olma. |
18 | Yabancı dilde iletişim: Avrupa dil portföyünde yer alan dillerden en az birini kullanarak etkili biçimde iletişim kurabilme |
19 | Mimar-işveren rolü: İşveren, yapı sahibi, kullanıcı grupları ve kamu ve toplulukların ihtiyaçlarını belirleme, anlama ve mesleki sorumluluğun bilincine sahip olma |
20 | Yasal sorumluklar ve Mesleki Hükümler: Mimari Etik, toplum refahı, mesleki hükümler, imar ve iskan yönetmelikleri, işeveren-mimar haprofesyonel servis kontratları, imar ve çevre düzeni planları, çevresel yönetmelikler ve tarihi korunum ve ulaşılabilirlik yasaları tarafından belirlenen mimarın kamuya ve işverene karşı sorumluklarını anlama. |
21 | Yapı Ekonomisi: Yapının tedarik maliyeti, proje finansmanı ve işleyiş maliyetleri ve bina yaşam döngüsü, yapı maliyet tahmini gibi konuların temel ilkelerini anlama. |
22 | Kültürel çeşitlilik: Farklı kültür ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları, fiziksel becerileri ve sosyal ve mekânsal kalıp çeşitlemelerini ve bu çeşitliliğin mimarların sosyal rol ve yükümlüklerinde oluşturduğu çeşitlemeleri anlama. |
23 | Geniş kapsamlı tasarım: Her öğrencinin farklı ölçeklerdeki kendi tasarım kararlarını verebilecekleri ve bu sayede kendi kapasitelerini sergileyebilecekleri geniş kapsamlı tasarım yapma becerisi. |
24 | İnsan davranışları: İnsan davranışları, doğal çevre ve yapma çevrenin tasarımı arasındaki ilişkiyi anlayabilme. |
25 | Pratik yönetimi: Finansal yönetim, iş, zaman, risk yönetimi, aracılık ve hakemlik, ve pratik etkileyen eğilimler ile ilgili temel ilkeleri anlama. |
26 | Liderlik: Bina tasarımı ve yapım süreçleri ile toplumdaki çevresel, sosyal ve estetik konularda mimarın sahip olması gereken teknik ve becerileri anlama. |
27 | Etik ve profesyonel karar verme: Mimari tasarım ve pratikte, sosyal, politik ve kültürel konularda profesyonel karar verme ile ilgili etik konuları anlama. |
28 | Toplum ve sosyal sorumluluk: Mimarın toplum yararına, tarihi birikime saygılı ve yerel ve küresel komşular için yaşam kalitesini arttırıcı bir sorumluluğu olduğunu anlama. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EATA191 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EMIM101 | Türkçe | Mımarı Tasarıma Gırış | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
EMIM111 | Türkçe | Mımarı Teknık Resım | Zorunlu | 1 | 2 | - | 4 | 2 | |
EMIM113 | Türkçe | Bına Bılgısı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
EMIM121 | Türkçe | Temel Tasarım | Zorunlu | 3 | 2 | - | 7 | 4 | |
EYDL191 | İngilizce | İngılızce I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 12 | 10 | 0 | 32 | 17 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EATA192 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EMIM108 | Türkçe | Mımarı Tasarım I | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EMIM110 | Türkçe | Mımarlık Tarıhı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM112 | Türkçe | Yapı Malzemelerı ve Elemanları I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 8 | 4 | |
EYDL192 | İngilizce | İngılızce II | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 12 | 8 | 0 | 24 | 16 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EICM221 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Tasarım I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | 3 | |
EMIM211 | Türkçe | Mımarı Tasarım II | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EMIM213 | Türkçe | Yapı Malzemelerı ve Elemanları II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | 3 | |
EMIM215 | İngilizce | Mımarlıkta Yapay Zeka | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
ETRD201 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
GE01 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (3. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 10 | 8 | 0 | 20 | 14 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EICM220 | Türkçe | Bılgısayar Desteklı Tasarım II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | 3 | |
EMIM210 | Türkçe | Mımarı Tasarım III | Zorunlu | 2 | 4 | - | 8 | 4 | |
EMIM212 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
EMIM214 | Türkçe | Çevre Kontrol Sıstemlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
EMIM216 | Türkçe | Yapı Malzemelerı ve Elemanları III | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | 3 | |
ETRD202 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
Toplam | 13 | 8 | 0 | 30 | 17 | ||||
5. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2020SEC-5-MIM | Türkçe | MMF Mımarlık 5. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
EMIM317 | Türkçe | Mımarı Tasarım IV | Zorunlu | 2 | 6 | - | 8 | 5 | |
EMIM323 | Türkçe | Mımarlık Teorısı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
EMIM331 | Türkçe | Şehır ve Bölge Planlama | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
EMIM333 | Türkçe | Taşıyıcı Sıstem Tasarımı | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 9 | 10 | 0 | 26 | 17 | ||||
6. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2020SEC-6-MIM | Türkçe | MMF Mımarlık 6. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
EMIM318 | Türkçe | Mımarı Tasarım V | Zorunlu | 2 | 6 | - | 8 | 5 | |
EMIM328 | Türkçe | Yapım Yönetımı ve Ekonomısı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
GE04 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (6. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
KEP302 | İngilizce | KEP I | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 5 | 6 | 0 | 14 | 11 | ||||
7. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2020SEC-7-MIM | Türkçe | MMF Mımarlık 7. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
EMIM419 | Türkçe | Mımarı Tasarım VI | Zorunlu | 2 | 6 | - | 8 | 5 | |
EMIM421 | Türkçe | Rölöve | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
EMIM429 | Türkçe | Koruma ve Restorasyon | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
KEP401 | İngilizce | KEP II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 7 | 8 | 0 | 20 | 14 | ||||
8. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
IMU | Türkçe | 8. YY İMU Seçmelı Derslerı | Seçmeli | 2 | 20 | - | - | 12 | |
Toplam | 2 | 20 | 0 | 12 | |||||
GE01 - GE Seçmeli Ders Grubu (3. YY) | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
GET01001 | Türkçe | Tıyatroya Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01002 | Türkçe | Klasık Türk Sanatı ve Sanatçıları | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01003 | Türkçe | Türkıye'de Güzel Sanatlar | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01004 | Türkçe | Klasık Türk Müzığıne Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01005 | Türkçe | Dünya Müzığıne Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01006 | Türkçe | Mekanda Renk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01007 | Türkçe | Sanat ve Yaratıcılık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01008 | Türkçe | Stıl Danışmanlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01009 | Türkçe | Türk Mutfak Sanatı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01010 | Türkçe | İstanbul'un Sanal Keşfı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01011 | Türkçe | Şehır ve Kültür | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01012 | Türkçe | Eleştırel Düşenme ve Edebı Eleştırı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01013 | Türkçe | Türk Şıırı ve Şaırlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01014 | Türkçe | Yaratıcı Edebıyat | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01015 | Türkçe | Sınema Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01016 | Türkçe | Moda ve Sınema | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET01017 | Türkçe | Transmedya Hıkayecılığı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02001 | Türkçe | Osmanlı Kültür Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02002 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02003 | Türkçe | Anadolu Uygarlıkları | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02004 | Türkçe | Arkeolojıye Gırış | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02005 | Türkçe | Sosyal ve Tarıhı Açıdan İstanbul | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET02006 | Türkçe | Çağdaş Türk ve Dünya Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03001 | Türkçe | Trafık ve Yol Güvenlığı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03002 | Türkçe | Etık ve Deontolojı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03003 | Türkçe | Fızıksel Uygunluk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03004 | Türkçe | İnsan Hakları | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03005 | Türkçe | Mühendıslık Etığı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03006 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03007 | Türkçe | Fızıksel Okur Yazarlık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03008 | Türkçe | Afet Bılıncı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03009 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03010 | Türkçe | Beslenme ve Sağlıklı Yaşam | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03011 | Türkçe | Yaşam Boyu Spor | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET03014 | Türkçe | Temel Hukuk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET04001 | Türkçe | Modern Mantık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET04002 | Türkçe | Çağdaş Felsefe | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET04003 | Türkçe | Yaşam Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET04004 | Türkçe | Medya Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05001 | Türkçe | Dünya Ekonomısı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05002 | Türkçe | Davranışsal Ekonomı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05003 | Türkçe | Sürdürülebılır Kalkınma | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05004 | Türkçe | Stratejık Yol Harıtaları ve İnovasyon | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05005 | Türkçe | Çatışma Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05006 | Türkçe | Davranışsal Fınans | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05007 | Türkçe | Fınansal Okuryazarlık | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05008 | Türkçe | Gırışımcılık ve İş Planı Hazırlama | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05009 | Türkçe | Öğrenen Organızasyonlar | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05010 | Türkçe | Para ve Yatırım | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05011 | Türkçe | Karıyer Planlaması | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05012 | Türkçe | İşyerınde Eğlence | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05013 | Türkçe | Proje Tasarımı ve Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET05014 | Türkçe | Toplumsal İlışkıler ve Çoğulculuk | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GET06001 | Türkçe | Sıber |