Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM435 | Yeniden İşlevlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Ülkemizde geçerli Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yasaları çerçevesinde `taşınmaz kültür varlığı` olarak kabul edilen ve restorasyona ihtiyacı bulunan tarihi yapı ya da yapı gruplarının, geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölövesi ve tarihi esere tahribat vermeyecek bir fonksiyon ile yeniden işlevlendirme projesinin hazırlanması.
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ALTINSOY
1 | Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alım ve rölöve çizim yöntemlerini öğrenir |
2 | Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizler hazırlamayı öğrenir |
3 | Tarihi binalarda hasar analizi yapmayı öğrenir |
4 | Yeniden İşlevlendirme kriterleri ve yöntemlerini öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar, tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları, yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları, Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri, tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma),tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik); konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alımı | ||
2 | İleri belgeleme yöntem ve tekniklerinin anlatımı | ||
3 | Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması | ||
4 | Rölöve çizimi, ölçü ve ölçülendirme tekniklerinin anlatımı | ||
5 | Tarihi yapılarda kullanılan malzemeler | ||
6 | Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi | ||
7 | Rölöve projelerinde çizim ilke ve esaslarının anlatılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar | ||
10 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları | ||
11 | Yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları | ||
12 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri | ||
13 | Tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma) | ||
14 | Tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik) | ||
15 | Final |
Asatekin, Gül (2004), Kültür ve Doğa Varlıklarımız: Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. BİNAN, Can (1999), Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğünden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslararası Evrim Süreci, İstanbul: YTÜMF Yayını. Kuban, D.(2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayınları, İstanbul. Ahunbay, Z.(1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Performans | 13 | 5 | 65 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 |