Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli) yüksek lisans programı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı Başkanlığına bağlı olarak, 2023 yılında kurulmuştur. Program ilk öğrencilerini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında kabul etmiş, ilk mezunlarını 2025 yılında vermiştir.
Derece: Yüksek Lisans Diploması
Yükseklisans (Tezli) Derecesi (EQF-LLL 7. Düzey)
Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, yönetmeliklere uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Tanınma ve muafiyet işlemleri için öğrencinin başvurusu, Anabilim Dalı Başkanlığı’nın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile gerçekleşir
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Başarılı marka yaratabilmenin yanısıra bu markayı yönetebilmek de aynı derecede bilgi ve beceri gerektirir. Pazarlama programı başarılı markalar yaratma ve yönetme konularında karar ve yönetim süreçleri ile ilgili altyapıyı kazandırmak üzere küresel ve yerel arenadaki eğilim ve ihtiyaçları göz önüne alarak geliştirilmiştir.
Pazarlama yöneticisi, marka stratejisti veya pazar araştırma analisti olarak kariyer yapabilirler.
Öğrenciler doktora programlarına devam edebilirler.
Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi tezli yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için ilk iki yarıyılda toplam 21 kredilik 7 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, program öğrencilerinin ikinci yarıyılda bir seminer dersi ile üçüncü ve dördüncü yarıyılda yüksek lisans tez çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 4 yarıyıl, maksimum süre ise 6 yarıyıldır. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge 511959282.pdf
Tam Zamanlı
Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nida KAHRAMAN İletişim: nida.kahraman@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans programı rekabet stratejileri, pazar analizi, müşteri ilişkileri yönetimi, dijital pazarlama konularında donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilere akademik araştırma yapma yetkinliği kazandırılırken, istedikleri alana yoğunlaşabilmeleri adına ilgi alanlarına göre geniş bir seçmeli ders havuzu sunulmaktadır.
1 | 1. Pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulamak. |
2 | 2. Marka yönetimi süreçlerini planlamak ve yönlendirmek. |
3 | 3. Pazar araştırması yapmak ve pazar analizleri gerçekleştirmek. |
4 | 4. Hedef kitle segmentasyonu ve hedef pazar belirleme konularında bilgi sahibi olmak. |
5 | 5. Pazarlama kararlarını veriye dayalı analizlerle desteklemek. |
6 | 6. İnovasyon ve ürün yönetimi stratejileri oluşturmak. |
7 | 7. Marka değerini yaratmak, geliştirmek ve sürdürmek. |
8 | 8. İnternet ve dijital pazarlama stratejilerini kullanmak. |
9 | 9. Rekabet analizi yapmak ve rekabet avantajı elde etmek. |
10 | 10. Müşteri ilişkilerini yönetmek ve müşteri sadakati oluşturmak. |
11 | 11. Pazarlama iletişimi stratejileri ve taktikleri geliştirmek. |
12 | 12. Uluslararası pazarlara giriş stratejileri oluşturmak. |
13 | 13. Pazarlama bütçesini yönetmek ve pazarlama performansını değerlendirmek. |
14 | 14. Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilkeleri pazarlama stratejilerine entegre etmek. |
15 | 15. Pazarlama projelerini yönetmek ve sunum becerilerini geliştirmek. |
1 | 1. Pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulamak. |
2 | 2. Marka yönetimi süreçlerini planlamak ve yönlendirmek. |
3 | 3. Pazar araştırması yapmak ve pazar analizleri gerçekleştirmek. |
4 | 4. Hedef kitle segmentasyonu ve hedef pazar belirleme konularında bilgi sahibi olmak. |
5 | 5. Pazarlama kararlarını veriye dayalı analizlerle desteklemek. |
6 | 6. İnovasyon ve ürün yönetimi stratejileri oluşturmak. |
7 | 7. Marka değerini yaratmak, geliştirmek ve sürdürmek. |
8 | 8. İnternet ve dijital pazarlama stratejilerini kullanmak. |
9 | 9. Rekabet analizi yapmak ve rekabet avantajı elde etmek. |
10 | 10. Müşteri ilişkilerini yönetmek ve müşteri sadakati oluşturmak. |
11 | 11. Pazarlama iletişimi stratejileri ve taktikleri geliştirmek. |
12 | 12. Uluslararası pazarlara giriş stratejileri oluşturmak. |
13 | 13. Pazarlama bütçesini yönetmek ve pazarlama performansını değerlendirmek. |
14 | 14. Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilkeleri pazarlama stratejilerine entegre etmek. |
15 | 15. Pazarlama projelerini yönetmek ve sunum becerilerini geliştirmek. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
LEE501 | Türkçe | Araştırma ve Sunum Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 12 | 3 | |
LEE598 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
LEE599 | Türkçe | Yüksek Lısans Tezı | Zorunlu | - | - | - | 60 | - | |
SECSPMYTD | Türkçe | Stratejık Pazarlama ve Marka Yönetımı Program Dışı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
SECSPMYTİ | Türkçe | Stratejık Pazarlama ve Marka Yönetımı Program İçı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
SPM500 | Türkçe | Yüksek Lısans Tezı | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
SPM501 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 72 | 9 | ||||
SECSPMYTD - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Program Dışı Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
IKN508 | Türkçe | Takım Çalışması Ve Lıderlık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
IST506 | Türkçe | Pazarlama Ve Marka Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
YMG505 | Türkçe | Sıber Kültür Ve Sanal Kımlık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
YMG514 | Türkçe | Yenı Medyada Gazetecılık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SECSPMYTİ - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Program İçi Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
RMI511 | Türkçe | Kışılerarası İletışım Ve Algı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SPM503 | Türkçe | İlerı Pazarlama Ve Marka Yönetımı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM504 | Türkçe | Marka İletışımı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM505 | Türkçe | Marka İncelemelerı | Seçmeli | 1 | 2 | - | 6 | 3 | |
SPM506 | Türkçe | Marka Yönetımı Ve Tüketıcı Davranışları | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM507 | Türkçe | Pazarlama Kuramları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SPM509 | Türkçe | Reklam Tarıhı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM510 | Türkçe | Reklam Ve İkna | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM511 | Türkçe | Reklamcılık Ve Müşterı İlışkılerı Yönetımı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM512 | Türkçe | Stratejık Küresel Pazarlama | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM513 | Türkçe | Uluslararası Reklamcılık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SPM514 | Türkçe | Örnek Olay Çalışmaları | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM515 | Türkçe | Takım Çalışması Ve Lıderlık | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM517 | Türkçe | Yönetım Psıkolojısı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM518 | Türkçe | Yenı Nesıl İş Modelı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM519 | Türkçe | Krız Stratejılerı Ve Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SPM521 | Türkçe | Teknolojı Ve Yenılık Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SPM522 | Türkçe | Proje Yönetımı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 | |
SPM523 | Türkçe | Vaka Analızı | Seçmeli | - | - | - | 6 | 3 |