GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli) - - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli)



Program Tanımları

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli) yüksek lisans programı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı Başkanlığına bağlı olarak, 2023 yılında kurulmuştur. Program ilk öğrencilerini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında kabul etmiş, ilk mezunlarını 2025 yılında vermiştir.

Derece: Yüksek Lisans Diploması

Yükseklisans (Tezli) Derecesi (EQF-LLL 7. Düzey)

Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674

Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, yönetmeliklere uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Tanınma ve muafiyet işlemleri için öğrencinin başvurusu, Anabilim Dalı Başkanlığı’nın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile gerçekleşir

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.

Başarılı marka yaratabilmenin yanısıra bu markayı yönetebilmek de aynı derecede bilgi ve beceri gerektirir. Pazarlama programı başarılı markalar yaratma ve yönetme konularında karar ve yönetim süreçleri ile ilgili altyapıyı kazandırmak üzere küresel ve yerel arenadaki eğilim ve ihtiyaçları göz önüne alarak geliştirilmiştir.

Pazarlama yöneticisi, marka stratejisti veya pazar araştırma analisti olarak kariyer yapabilirler.

Öğrenciler doktora programlarına devam edebilirler.

Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi tezli yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için ilk iki yarıyılda toplam 21 kredilik 7 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, program öğrencilerinin ikinci yarıyılda bir seminer dersi ile üçüncü ve dördüncü yarıyılda yüksek lisans tez çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 4 yarıyıl, maksimum süre ise 6 yarıyıldır. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge 511959282.pdf

Tam Zamanlı

Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nida KAHRAMAN İletişim: nida.kahraman@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans programı rekabet stratejileri, pazar analizi, müşteri ilişkileri yönetimi, dijital pazarlama konularında donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilere akademik araştırma yapma yetkinliği kazandırılırken, istedikleri alana yoğunlaşabilmeleri adına ilgi alanlarına göre geniş bir seçmeli ders havuzu sunulmaktadır.


Program Çıktıları

1 1. Pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulamak.
2 2. Marka yönetimi süreçlerini planlamak ve yönlendirmek.
3 3. Pazar araştırması yapmak ve pazar analizleri gerçekleştirmek.
4 4. Hedef kitle segmentasyonu ve hedef pazar belirleme konularında bilgi sahibi olmak.
5 5. Pazarlama kararlarını veriye dayalı analizlerle desteklemek.
6 6. İnovasyon ve ürün yönetimi stratejileri oluşturmak.
7 7. Marka değerini yaratmak, geliştirmek ve sürdürmek.
8 8. İnternet ve dijital pazarlama stratejilerini kullanmak.
9 9. Rekabet analizi yapmak ve rekabet avantajı elde etmek.
10 10. Müşteri ilişkilerini yönetmek ve müşteri sadakati oluşturmak.
11 11. Pazarlama iletişimi stratejileri ve taktikleri geliştirmek.
12 12. Uluslararası pazarlara giriş stratejileri oluşturmak.
13 13. Pazarlama bütçesini yönetmek ve pazarlama performansını değerlendirmek.
14 14. Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilkeleri pazarlama stratejilerine entegre etmek.
15 15. Pazarlama projelerini yönetmek ve sunum becerilerini geliştirmek.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

2023-2024 Lisansüstü Müfredatı-SPMYT (Tezli)

Program Çıktıları

1 1. Pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulamak.
2 2. Marka yönetimi süreçlerini planlamak ve yönlendirmek.
3 3. Pazar araştırması yapmak ve pazar analizleri gerçekleştirmek.
4 4. Hedef kitle segmentasyonu ve hedef pazar belirleme konularında bilgi sahibi olmak.
5 5. Pazarlama kararlarını veriye dayalı analizlerle desteklemek.
6 6. İnovasyon ve ürün yönetimi stratejileri oluşturmak.
7 7. Marka değerini yaratmak, geliştirmek ve sürdürmek.
8 8. İnternet ve dijital pazarlama stratejilerini kullanmak.
9 9. Rekabet analizi yapmak ve rekabet avantajı elde etmek.
10 10. Müşteri ilişkilerini yönetmek ve müşteri sadakati oluşturmak.
11 11. Pazarlama iletişimi stratejileri ve taktikleri geliştirmek.
12 12. Uluslararası pazarlara giriş stratejileri oluşturmak.
13 13. Pazarlama bütçesini yönetmek ve pazarlama performansını değerlendirmek.
14 14. Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik ilkeleri pazarlama stratejilerine entegre etmek.
15 15. Pazarlama projelerini yönetmek ve sunum becerilerini geliştirmek.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
TMR Türkçe Türkçe Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
LEE501 Türkçe Araştırma ve Sunum Teknıklerı Zorunlu 3 - - 12 3
LEE598 Türkçe Semıner Zorunlu - - - - -
LEE599 Türkçe Yüksek Lısans Tezı Zorunlu - - - 60 -
SECSPMYTD Türkçe Stratejık Pazarlama ve Marka Yönetımı Program Dışı Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - 3
SECSPMYTİ Türkçe Stratejık Pazarlama ve Marka Yönetımı Program İçı Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - 3
SPM500 Türkçe Yüksek Lısans Tezı Zorunlu - - - - -
SPM501 Türkçe Semıner Zorunlu - - - - -
Toplam 3 0 0 72 9
SECSPMYTD - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Program Dışı Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
IKN508 Türkçe Takım Çalışması Ve Lıderlık Seçmeli 3 - - 6 3
IST506 Türkçe Pazarlama Ve Marka Yönetımı Seçmeli 3 - - 6 3
YMG505 Türkçe Sıber Kültür Ve Sanal Kımlık Seçmeli 3 - - 6 3
YMG514 Türkçe Yenı Medyada Gazetecılık Seçmeli 3 - - 6 3
SECSPMYTİ - Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Program İçi Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
RMI511 Türkçe Kışılerarası İletışım Ve Algı Seçmeli 3 - - 6 3
SPM503 Türkçe İlerı Pazarlama Ve Marka Yönetımı Seçmeli - - - 6 3
SPM504 Türkçe Marka İletışımı Seçmeli - - - 6 3
SPM505 Türkçe Marka İncelemelerı Seçmeli 1 2 - 6 3
SPM506 Türkçe Marka Yönetımı Ve Tüketıcı Davranışları Seçmeli - - - 6 3
SPM507 Türkçe Pazarlama Kuramları Seçmeli 3 - - 6 3
SPM509 Türkçe Reklam Tarıhı Seçmeli - - - 6 3
SPM510 Türkçe Reklam Ve İkna Seçmeli - - - 6 3
SPM511 Türkçe Reklamcılık Ve Müşterı İlışkılerı Yönetımı Seçmeli - - - 6 3
SPM512 Türkçe Stratejık Küresel Pazarlama Seçmeli - - - 6 3
SPM513 Türkçe Uluslararası Reklamcılık Seçmeli 3 - - 6 3
SPM514 Türkçe Örnek Olay Çalışmaları Seçmeli - - - 6 3
SPM515 Türkçe Takım Çalışması Ve Lıderlık Seçmeli - - - 6 3
SPM517 Türkçe Yönetım Psıkolojısı Seçmeli - - - 6 3
SPM518 Türkçe Yenı Nesıl İş Modelı Seçmeli - - - 6 3
SPM519 Türkçe Krız Stratejılerı Ve Yönetımı Seçmeli 3 - - 6 3
SPM521 Türkçe Teknolojı Ve Yenılık Yönetımı Seçmeli 3 - - 6 3
SPM522 Türkçe Proje Yönetımı Seçmeli - - - 6 3
SPM523 Türkçe Vaka Analızı Seçmeli - - - 6 3