Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RMI511 | Kişilerarası İletişim Ve Algı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere kişilerarası iletişim süreçlerini ve algılamayı anlatarak, etkili iletişim becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, iletişim sürecinin temel unsurlarını anlayacak ve kişilerarası ilişkilerdeki algılamaların nasıl şekillendiğini öğreneceklerdir.
Dr.Nida Kahraman
1 | Kişilerarası iletişim ve algı süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | İletişim kuramlarını ve modellerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | İletişim becerilerini ve etkili iletişim stratejilerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Kişilerarası algı süreçlerini inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | İletişim bozukluklarını anlama, çözme ve iletişim etkinliğini artırma yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişimin temel unsurlarını ve bileşenlerini, sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini, etkili dinleme becerilerini, beden dili ve jestlerin iletişim üzerindeki etkisini inceler. Ayrıca, iletişimde algılama sürecini, algılamada rol oynayan faktörleri ve algılama hatalarını tartışır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Kişilerarası iletişim ve algıya genel bakış | ||
2 | İletişim süreci ve unsurları | ||
3 | İletişim türleri ve modelleri | ||
4 | Sözlü iletişim becerileri | ||
5 | Sözsüz iletişim becerileri | ||
6 | Dinleme becerileri | ||
7 | Empati ve etkili iletişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Algı ve kültür | ||
10 | Önyargı ve stereotipler | ||
11 | Algı ve iletişimde dilin rolü | ||
12 | Algısal iletişim engelleri | ||
13 | İletişim ve teknoloji | ||
14 | İletişim becerilerinin geliştirilmesi ve gelecekteki yönelimler | ||
15 | Final Sınavı |
Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor II, R. F. (2019). Interplay: The Process of Interpersonal Communication. DeVito, J. A. (2017). The Interpersonal Communication Book.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |