GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI511 Kişilerarası İletişim Ve Algı Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere kişilerarası iletişim süreçlerini ve algılamayı anlatarak, etkili iletişim becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, iletişim sürecinin temel unsurlarını anlayacak ve kişilerarası ilişkilerdeki algılamaların nasıl şekillendiğini öğreneceklerdir.


Dr.Nida Kahraman


1 Kişilerarası iletişim ve algı süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 İletişim kuramlarını ve modellerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 İletişim becerilerini ve etkili iletişim stratejilerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Kişilerarası algı süreçlerini inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.
5 İletişim bozukluklarını anlama, çözme ve iletişim etkinliğini artırma yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İletişimin temel unsurlarını ve bileşenlerini, sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini, etkili dinleme becerilerini, beden dili ve jestlerin iletişim üzerindeki etkisini inceler. Ayrıca, iletişimde algılama sürecini, algılamada rol oynayan faktörleri ve algılama hatalarını tartışır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Kişilerarası iletişim ve algıya genel bakış
2 İletişim süreci ve unsurları
3 İletişim türleri ve modelleri
4 Sözlü iletişim becerileri
5 Sözsüz iletişim becerileri
6 Dinleme becerileri
7 Empati ve etkili iletişim
8 Ara Sınav
9 Algı ve kültür
10 Önyargı ve stereotipler
11 Algı ve iletişimde dilin rolü
12 Algısal iletişim engelleri
13 İletişim ve teknoloji
14 İletişim becerilerinin geliştirilmesi ve gelecekteki yönelimler
15 Final Sınavı

Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor II, R. F. (2019). Interplay: The Process of Interpersonal Communication. DeVito, J. A. (2017). The Interpersonal Communication Book.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek