GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SPM513 Uluslararası Reklamcılık Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, uluslararası reklamcılığın temel kavramlarını ve stratejilerini öğrencilere aktarmak, küresel reklam kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi için gereken becerileri geliştirmek ve öğrencileri uluslararası pazarlarda reklamcılık alanında bilinçli ve etkili kararlar verebilecek düzeye getirmektir.



1 Uluslararası reklamcılığın temel kavramlarını ve ilkelerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Uluslararası pazarlarda reklam stratejilerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Kültürel farklılıkların uluslararası reklam çalışmalarına etkisini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Reklam kampanyalarının uluslararası pazarlarda etkinliğini değerlendirme ve analiz etme becerisi geliştirme.
5 Uluslararası reklamcılıkta güncel eğilimleri takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin amacı, uluslararası reklamcılığın temel kavramlarını ve stratejilerini öğrencilere aktarmak, küresel reklam kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi için gereken becerileri geliştirmek ve öğrencileri uluslararası pazarlarda reklamcılık alanında bilinçli ve etkili kararlar verebilecek düzeye getirmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Uluslararası reklamcılığa genel bakış
2 Küresel reklam stratejileri ve planlama
3 Kültürlerarası iletişim ve reklamcılık
4 Markaların uluslararası pazarlara adapte edilmesi.
5 Medya seçimi ve uluslararası medya planlaması
6 Uluslararası reklam mesajları ve yaratıcılık
7 Küresel tüketici davranışı ve segmentasyon
8 Ara Sınav
9 Uluslararası reklamcılıkta marka yönetimi
10 Yerelleştirme ve globalleşme süreçleri
11 Uluslararası dijital reklamcılık
12 Reklam kampanyalarının etkinliğinin değerlendirilmesi
13 Küresel reklam ajansları ve işbirlikleri
14 Uluslararası reklamcılıkta gelecek trendleri ve yönelimler

YOK



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 5 5 4 4 4 5 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 4 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek