Nişantaşı Üniversitesi, "Nişantaşı Meslek Yüksek Okulu" olarak 2009 yılında kurulmuştur. Perfüzyon Teknikleri Programı 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Perfüzyon Teknikleri Programı adı altında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. İlgili programın eğitim süresi 4 yarıyıldan oluşmak üzere 2 yıldır.
Program mezunları Perfüzyon Teknikeri unvanına sahip olmaktadırlar.
ÖN LİSANS
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde öSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak Sayısal puan türünde ilgili puanı minimum olarak almak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Nişantaşı Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Nişantaşı Üniversitesi'nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili birimler tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Diploma program düzeyi ve alanı için öngörülen programın bilgi, beceri ve yetkinliklerini karşılayan ve öğrenci iş yüküne göre kredilendirilen program ders planında yer alan dersler, her ders için öngörülen bilgi, beceri ve yetkinlikler kapsamında ders öğrenme kazanımlarının kazanıldığını kanıtlayan teorik ve uygulamalı sınavlar, eğitim ve öğretim yönetmeliklerinde belirlenen ders başarısının tanımına uygun olarak tamamlanmalıdır.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir. Daha detaylı bilgi için lütfen Ders Planı bölümündeki ilgili dersi inceleyiniz.
Perfüzyon Teknikleri programı mezunları; üniversite ve devlet hastaneleri ile özel hastanelerde çalışabilirler. Ayrıca dikey geçiş sınavında başarı göstererek Hemşirelik veya Perfüzyon lisans programlarına geçiş yapabilirler.
Perfüzyon veya Hemşirelik lisans programlarına geçiş yapılabilir.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir. Daha detaylı bilgi için lütfen Ders Planı bölümündeki ilgili dersi inceleyiniz.
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için programda yer alan derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Bununla birlikte her yarıyıl için yarıyıl ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.80 ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
MASLAK MAHALLESİ TAŞYONCASI SOKAK NO: 1V ve NO:1Y BİNA KODU: 34481742, 34398 SARIYER-İSTANBUL ÖĞR. GÖR. ARAS FAHRETTİN KORKMAZ-PERFÜZYON TEKNİKLERİ PROGRAM BAŞKANI
Perfüzyon Teknikleri programı mezunları; üniversite ve devlet hastaneleri ile özel hastanelerde çalışabilirler. Ayrıca dikey geçiş sınavında başarı göstererek Hemşirelik veya Perfüzyon lisans programlarına geçiş yapabilirler. Okulda öğrendikleri teorik ders bilgileri ile laboratuvarlardan sektöre yönelik olarak öğrendikleri pratik bilgiler ile yeterli donanıma sahip olacaklardır.
1 | Perfüzyon Teknikleri konusunda gerekli işlemleri etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
3 | Alanında edindiği üst düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek kullanmayı öğrenmek. |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek. |
6 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek. |
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak. |
8 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek. |
9 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
12 | Ekip ile beraber uyum içerisinde çalışabilmek. |
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak . |
14 | Sağlık alanında görev yapan kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Ekstrakorporeal dolaşım gerektiren durumlarda (Kardiyopulmoner Bypass. Ventrikül Destek sistemleri. Ekstrakorporeal Membran Oksijenizasyonu, Yapay Kalp, organ Nakilleri vb.) görevini eksiksiz yapan, bilgi ve beceri konusunda donanımlı Perfüzyon Teknikeri yetiştirmek . |
15 | Kardiyopulmoner bypass, ekstrakorporeal dolaşım, ekstrakorporeal monitörizasyon, kardiyovasküler hastalıklar konularını anlamak, anlatmak ve kullanmayı öğrenmek. |
16 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
17 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
1 | Perfüzyon Teknikleri konusunda gerekli işlemleri etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
3 | Alanında edindiği üst düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek kullanmayı öğrenmek. |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek. |
6 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek. |
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak. |
8 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek. |
9 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
12 | Ekip ile beraber uyum içerisinde çalışabilmek. |
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak . |
14 | Sağlık alanında görev yapan kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Ekstrakorporeal dolaşım gerektiren durumlarda (Kardiyopulmoner Bypass. Ventrikül Destek sistemleri. Ekstrakorporeal Membran Oksijenizasyonu, Yapay Kalp, organ Nakilleri vb.) görevini eksiksiz yapan, bilgi ve beceri konusunda donanımlı Perfüzyon Teknikeri yetiştirmek . |
15 | Kardiyopulmoner bypass, ekstrakorporeal dolaşım, ekstrakorporeal monitörizasyon, kardiyovasküler hastalıklar konularını anlamak, anlatmak ve kullanmayı öğrenmek. |
16 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
17 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSAG151 | İngilizce | Tıbbı Termınolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG153 | Türkçe | Anatomı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG155 | Türkçe | Tıbbı Etık ve Hasta Hakları | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL171 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL173 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL175 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
Toplam | 13 | 3 | 0 | 31 | 16 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OPER152 | Türkçe | Ekstrakorporeal Devreler I | Zorunlu | 2 | - | - | 6 | 2 | |
OSAG152 | Türkçe | Fızyolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSAG154 | Türkçe | İlk ve Acıl Yardım | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSAG156 | İngilizce | Sağlıkta Temel Becerıler | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | 2 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL172 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL174 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL176 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
Toplam | 17 | 1 | 0 | 31 | 18 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OISG263 | İngilizce | İşçı Sağlığı ve Güvenlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OPER251 | Türkçe | Perfüzyon Uygulamaları I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
OPER253 | Türkçe | Sterılızasyon ve Cerrahı Asepsı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OPER255 | Türkçe | Ekstrakorporeal Devreler II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OPER257 | Türkçe | Kardıyopulmoner Bypass | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OPER259 | Türkçe | Temel Mıkrobıyolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OSTJ251 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı I | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
OYDL253 | Türkçe | Sağlık İngılızcesı | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | 2 | |
Toplam | 13 | 3 | 0 | 30 | 15 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OANS258 | Türkçe | Temel ve İlerı Yaşam Desteğı Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | 3 | |
OPER252 | Türkçe | Perfüzyon Uygulamaları II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
OPER254 | Türkçe | Kalp Hastalıkları ve Kardıyovasküler Cerrahı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OPER256 | Türkçe | Ekstrakorporeal Dolaşımda Hasta Monıtörızasyonu | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | 3 | |
OPER258 | Türkçe | Kardıyovasküler Anestezı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OSAG254 | Türkçe | Sağlıkta İletışım | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSTJ252 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 12 | 4 | 0 | 26 | 15 |