Diyaliz(İngilizce) Programı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Nişantaşı Meslek Yüksekokulu (MYO) Diyaliz (İngilizce) Programı adı altında eğitim öğretim faaliyetine başlamıştır. Diyaliz öğretiminin verildiği program süresi 4 yarıyıldan oluşmak üzere 2 yıldır.
Öğrenciler, eğitim-öğretim programındaki bütün şartları ve mezuniyet gerekliliklerini yerine getirdikten sonra, "Diyaliz" alanında ön lisans derecesi ile mezun olurlar.
Ön Lisans
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Nişantaşı Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir Yüksek Öğretim Kurumunda alınan dersin içeriğinin, Nişantaşı Üniversitesinde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili Meslek Yüksekokulu müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Diyaliz (İng) önlisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için: Ders planındaki 120 AKTS'lik tüm dersleri başarmak, 4,00 üzerinden her dönem için en az 1,80 ve genel not ortalamasının 2,00 olması gerekir. Detaylı bilgi için "Nişantaşı Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"ne bakınız.
Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyet gösteren Diyaliz(İng) programı; bütünüyle sektörün talep ettiği temel elemanı yetiştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Müfredatının oluşturulması sürecinde mevzuata da bağlı kalınarak büyük ölçüde sektör temsilcilerinin desteği alınmıştır. Bu doğrultuda uygulamalı eğitime yoğunlaşılarak mezunlarımızın kolay ve iyi şartlarda istihdam edilebilirliğinin altyapısı hazırlanmaya çalışılmıştır.
Diyaliz programı mezunları, özel hastanelerin ve kamu hastanelerinin diyaliz kliniklerinde ve diyaliz merkezlerinde Diyaliz Teknikeri olarak istihdam edilebilmektedirler.
Türkiye uyruklu olup, DGS Sınavında başarılı olan adaylar, ÖSYM tarafından alanlarındaki bir lisans programına kayıt yaptırabilirler. Yabancı uyruklu adaylar ilgili alanda lisans programlarına başvurabilirler.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir.
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için programda yer alan derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Bununla birlikte her yarıyıl için yarıyıl ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.80 ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Nişantaşı Üniversitesi Neotech Kampüsü Maslak Mah., 1453 Söğütözü Sokak Ağaoğlu Maslak 1453 No:20, 34398 Sarıyer/İstanbul
Diyaliz programında yer alan dersler, uygulamalı olarak Diyaliz laboratuvarlarında işlenmektedir.
1 | Alanı ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak |
4 | Hem kendi meslektaşları hem de diğer sağlık elemanları ile iletişimde tıbbi iletişim dili olarak kullanılan terminolojinin temel öğelerinin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenmek |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek |
6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek |
7 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek |
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
12 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak |
13 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
14 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
1 | Alanı ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak |
4 | Hem kendi meslektaşları hem de diğer sağlık elemanları ile iletişimde tıbbi iletişim dili olarak kullanılan terminolojinin temel öğelerinin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenmek |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek |
6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek |
7 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek |
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
12 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak |
13 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
14 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OBLG163 | İngilizce | Informatıon and Communıcatıon Technologıes | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | 2 | |
OSAG151 | Türkçe | Tıbbı Termınolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG159 | Türkçe | Sağlıkta Temel Becerıler I | Zorunlu | 1 | 2 | - | 2 | 2 | |
OSAG161 | İngilizce | Anatomy | Zorunlu | 2 | 1 | - | 6 | 3 | |
OSAG163 | İngilizce | Medıcal Ethıcs and Patıent Rıghts | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL161 | İngilizce | Foreıgn Language I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | 3 | |
Toplam | 14 | 5 | 0 | 31 | 18 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
ODYL152 | İngilizce | Dıyalız Cıhazı ve Ekıpmanları | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
ODYL156 | İngilizce | Hasta Bakım İlkelerı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OSAG158 | Türkçe | Sağlıkta Temel Becerıler II | Zorunlu | 1 | 2 | - | 4 | 2 | |
OSAG162 | İngilizce | Physıology | Zorunlu | 2 | 1 | 3 | 6 | 3 | |
OSAG164 | İngilizce | Fırst and Emergency Aıd | Zorunlu | 2 | - | 2 | 5 | 2 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL162 | İngilizce | Foreıgn Language II | Zorunlu | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | |
Toplam | 15 | 4 | 8 | 32 | 18 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
ODYL251 | İngilizce | Dıyalız Uygulamaları I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
ODYL253 | İngilizce | Nefrolojı I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | 3 | |
ODYL261 | İngilizce | Clınıcal Bıochemıstry | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
ODYL267 | İngilizce | Pozıtıf Psıkolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OISG263 | İngilizce | İşçı Sağlığı ve Güvenlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OSAG261 | İngilizce | Health Englısh | Zorunlu | 1 | 1 | - | - | 2 | |
OSAG265 | İngilizce | Pharmacology | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSTJ251 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı I | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
Toplam | 13 | 4 | 0 | 27 | 16 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
ODYL252 | İngilizce | Dıyalız Uygulamaları II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
ODYL254 | İngilizce | Nefrolojı II | Zorunlu | 2 | 1 | - | 6 | 3 | |
ODYL262 | İngilizce | Nutrıtıon Prıncıples | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
ODYL264 | İngilizce | Internal and Surgıcal Dısease Informatıon | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG262 | İngilizce | Infectıous Dıseases | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSKİ258 | İngilizce | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSTJ252 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 12 | 3 | 0 | 26 | 14 |