GERİ DÖN

Önlisans Programları


Nişantaşı Meslek Yüksekokulu - Çocuk Gelişimi - - Çocuk Gelişimi (İÖ)



Program Tanımları

Çocuk Gelişimi Programı, birinci ve ikinci öğretimdeki eğitimlerine, 2010 – 2011 akademik yılında başlamış olup, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Program ilk öğrencilerini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında kabul etmiş, ilk mezunlarını 2012’de vermiştir.

Öğrenciler, eğitim- öğretim programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini yerine getirdikten sonra, “Çocuk Gelişimi” alanında ön lisans derecesi ile mezun olurlar.

Önlisans Derecesi (EQF-LLL 5. Düzey)

TC Vatandaşları : Programa, TYT puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz. Nişantaşı Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.

Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, “İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Önceden Kazanılmış Yeterliliklerin Tanınması, Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları Yönergesi” ne uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Yönergeye ulaşmak için link: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/onceden-kazanilmis-yeterliliklerin-taninmasi-ders-esdegerlik-ve-intibak-esaslari-yonergesi-40120395.pdf

Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini de (aşağıdaki Müfredatı inceleyiniz) başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge-511959282.pdf

Vizyon: Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyet gösteren Çocuk Gelişimi programı; bütünüyle sektörün talep ettiği temel elemanı yetiştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Müfredatının oluşturulması sürecinde mevzuata da bağlı kalınarak büyük ölçüde sektör temsilcilerinin desteği alınmıştır Misyon: uygulamalı eğitime yoğunlaşarak, toplumun değişen ve gelişen gereksinimleri doğrultusunda kendini yenileyebilen-geliştirebilen, yaratıcı, etkili iletişim kurabilen yüksek donanımlı ve nitelikli çocuk gelişicileri yetiştir. Mezunlarımızın kolay ve iyi şartlarda istihdam edilebilirliğinin altyapısı hazırlanmaya çalışılmıştır.

Çocuk Gelişimi programı mezunlarının çalışma alanları oldukça geniştir. çocuk Gelişimi ön lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.

Program mezunları ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile ilgili 4 yıllık (lisans) bölümlerine yerleşebilirler. Dikey geçiş yapılabilecek ilgili lisans bölümlerinin listesine ÖSYM DGS Kılavuzu’ndan ulaşabilirsiniz. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2023/DGS/tablo2_29052023.pdf

Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Sınav ve Başarı Değerlendirme Sistemi Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/04S2-2-_sinav_ve_basari_degerlendirme_sistemi_yonergesi_23.06.2015.pdf Nişantaşı Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-yabanci-diller-bolumu-egitim-ogretim-ve-sinav-yonergesi-1692554390.pdf Nişantaşı Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi (Nişantaşı Tömer) Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-turkce-ogretimi-uygulama-ve-arastirma-merkezi-nisantasi-tomer-egitimogretim-ve-sinav-yonergesi-676221518.pdf

Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini de (aşağıdaki Müfredatı inceleyiniz) başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge-511959282.pdf

Tam Zamanlı

Program Başkanı: Öğretim Görevlisi Ali IŞIKTAŞ ali.isiktas@nisantasi.edu.tr Maslak Mah., 1453 Söğütözü Sokak Ağaoğlu Maslak 1453 No:20, 34398 Sarıyer/İstanbul

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çatısı altındaki kurumlarda, Milli Eğitim Bakanlığı ve Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Rehberlik ve Araştırma Kurumlarında, Halk Eğitim Merkezinde, Sağlık Bakanlığının ihtiyacı olan birimlerde, anaokulu, kreş ve çocuk yuvalarında olmak üzere birçok kurumda çalışma imkanına sahiptirler.


Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

2019-2020 Müfredatı-CGL

Program Çıktıları

1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
4 Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak
7 Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak
8 Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak.
9 Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
10 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
11 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
12 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
13 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak.
14 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
15 Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek
16 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem almak, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izlemek ve işbirliği yapmak.
17 Çocuk hastalıklarını, acil durumlarda ilkyardım uygulamalarını bilmek ve koruyucu sağlık önlemlerini uygulamak
18 Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini takip etmek.
19 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
20 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimsemek.
21 Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
HAZ İngilizce İngılızce Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
TMR Türkçe Türkçe Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA153 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I Zorunlu 2 - - 3 2
OCGL151 Türkçe Çocuk Gelışımı I Zorunlu 3 - - 5 3
OCGL153 Türkçe Okul Öncesı Eğıtıme Gırış Zorunlu 3 - - 5 3
OCGL157 Türkçe Çocukları Tanıma ve Değerlendırme Zorunlu 2 - - 4 2
OTRD153 Türkçe Türk Dılı I Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL171 Türkçe İngılızce Yazma Becerılerı I Zorunlu 1 1 - 4 2
OYDL173 Türkçe İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı I Zorunlu 1 1 - 4 2
OYDL175 Türkçe İngılızce Dıl Bılgısı I Zorunlu 1 1 - 4 2
Toplam 15 3 0 31 18
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA154 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II Zorunlu 2 - - 3 2
OCGL152 Türkçe Çocuk Gelışımı II Zorunlu 3 - - 5 3
OCGL156 Türkçe Özel Öğretım Yöntemlerı Zorunlu 2 1 - 5 3
OCGL158 Türkçe Sınıf Yönetımı Zorunlu 2 - - 4 2
OTRD154 Türkçe Türk Dılı II Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL172 Türkçe İngılızce Yazma Becerılerı II Zorunlu 2 - - 4 2
OYDL174 Türkçe İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı II Zorunlu 2 - - 4 2
OYDL176 Türkçe İngılızce Dıl Bılgısı II Zorunlu 2 - - 4 2
Toplam 17 1 0 31 18
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL255 Türkçe Çocukluk Dönemınde Müzık Zorunlu 1 2 - 3 2
OCGL257 Türkçe Yaratıcılık ve Sanat Zorunlu 2 1 - 3 3
OCGL259 Türkçe Çocuk Edebıyatı Zorunlu 1 2 - 2 2
OCGL261 Türkçe Oyun ve Hareket Eğıtımı Zorunlu 2 1 - 4 3
OCGL263 Türkçe Özel Eğıtım Zorunlu 3 - - 3 3
OCGL265 Türkçe Meslekı İngılızce Zorunlu 1 1 - 3 2
OCGL267 Türkçe Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları I Zorunlu 2 1 - 4 3
OCGL269 Türkçe Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesı Zorunlu 2 1 - 4 3
OSTJ251 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı I Zorunlu - - - 4 -
Toplam 14 9 0 30 21
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL258 Türkçe Okul Öncesı Eğıtımde Materyal Tasarımı Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL262 Türkçe Çocuk Hakları Zorunlu 2 - - 4 2
OCGL266 Türkçe Drama Zorunlu 2 1 - 3 3
OCGL270 Türkçe İlk Yardım Zorunlu 1 1 - - 2
OCGL272 Türkçe Erken Çocukluk Dönemınde Matematık ve Fen Eğıtımı Zorunlu 1 2 - 3 2
OCGL274 Türkçe Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı Zorunlu 1 1 - - 2
OCGL276 Türkçe Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları II Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL278 Türkçe Aıle Eğıtımı Zorunlu 2 - - 4 2
OSTJ252 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı II Zorunlu - - - - -
Toplam 11 9 0 14 17

2020-2021 Müfredatı-CGL

Program Çıktıları

1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
4 Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak
7 Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak
8 Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak.
9 Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
10 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
11 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
12 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
13 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimliliğe sahip olmak.
14 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
15 Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek
16 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem almak, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izlemek ve işbirliği yapmak.
17 Çocuk hastalıklarını, acil durumlarda ilkyardım uygulamalarını bilmek ve koruyucu sağlık önlemlerini uygulamak
18 Özel gereksinimli çocuklar dahil tüm çocukların gelişimini takip etmek.
19 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
20 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimsemek.
21 Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
HAZ İngilizce İngılızce Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
TMR Türkçe Türkçe Hazırlık İsteğe Bağlı - - - - -
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA153 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I Zorunlu 2 - - 3 2
OCGL151 Türkçe Çocuk Gelışımı I Zorunlu 3 - - 5 3
OCGL153 Türkçe Okul Öncesı Eğıtıme Gırış Zorunlu 3 - - 5 3
OCGL159 Türkçe Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesı Zorunlu 2 2 - 5 3
OCGL161 Türkçe Okul Öncesı Eğıtım Kurumları ve Eğıtım Zorunlu 2 - - - 2
OTRD153 Türkçe Türk Dılı I Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL181 İngilizce İngılızce I Zorunlu 2 2 - 6 3
Toplam 16 4 0 26 18
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OATA154 Türkçe Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II Zorunlu 2 - - 3 2
OCGL160 Türkçe Sınıf Yönetımı Zorunlu 2 - - 6 2
OCGL162 Türkçe Çocuk Gelışımı II Zorunlu 3 - - 4 3
OCGL164 Türkçe İlk Yardım Zorunlu 2 - - - 2
OCGL166 Türkçe Özel Gereksınımlı Çocuklar ve Eğıtımı Zorunlu 3 - - 4 3
OTRD154 Türkçe Türk Dılı II Zorunlu 2 - - 2 2
OYDL182 İngilizce İngılızce II Zorunlu 2 2 - 6 3
Toplam 16 2 0 25 17
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL255 Türkçe Çocukluk Dönemınde Müzık Zorunlu 1 2 - 3 2
OCGL259 Türkçe Çocuk Edebıyatı Zorunlu 1 2 - 2 2
OCGL271 Türkçe Özel Öğretım Yöntemlerı Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL273 Türkçe Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları I Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL275 Türkçe Oyun ve Hareket Eğıtımı Zorunlu 1 2 - - 2
OSTJ251 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı I Zorunlu - - - 4 -
SECCGL3 Türkçe CGL 3. YY Bölüm Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - -
Toplam 5 10 0 9 10
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL272 Türkçe Erken Çocukluk Dönemınde Matematık ve Fen Eğıtımı Zorunlu 1 2 - 3 2
OCGL280 Türkçe Çocuk Psıkolojısı ve Ruh Sağlığı Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL282 Türkçe Çocuk Gelışımınde Alan Uygulamaları II Zorunlu 1 2 - - 2
OCGL284 Türkçe Aıle Eğıtımı Zorunlu 2 - - - 2
OSTJ252 Türkçe Staj / Bıtırme Projesı II Zorunlu - - - - -
SECCGL4 Türkçe CGL 4. YY Bölüm Seçmelı Dersler Seçmeli - - - - -
Toplam 5 6 0 3 8
SECCGL3 - CGL 3. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL277 Türkçe Yaratıcılık ve Sanat Seçmeli 2 2 - 4 3
OCGL279 Türkçe Çocukları Tanıma ve Değerlendırme Seçmeli 2 2 - 4 3
OCGL281 Türkçe Meslekı İngılızce Seçmeli 2 2 - 4 3
SECCGL4 - CGL 4. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor KREDİ
OCGL286 Türkçe Okul Öncesı Eğıtımde Materyal Tasarımı Seçmeli 2 2 - 4 3
OCGL288 Türkçe Çocuk Gelışımınde Drama Seçmeli 2 2 - 4 3
OCGL290 Türkçe Çocuk Hakları Seçmeli 2 2 - 4 3