Psikoloji (Tezli) yüksek lisans programı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde ve İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Psikoloji Ana Bilim Dalına bağlı olarak 2013 yılında açılmıştır.
Psikoloji alanında Yüksek Lisans derecesi
Yüksek lisans
Güncel kabul ve kayıt koşullarına Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasından (lee.nisantasi.edu.tr) ulaşabilirsiniz.
Güncel önceki öğrenmenin tanınmasına ilişkin kurallara Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasından (lee.nisantasi.edu.tr) ulaşabilirsiniz.
Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede herhangi bir bölümde, dört yıllık lisans programını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Güncel yeterlilik koşulları ve kurallarına Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasından (lee.nisantasi.edu.tr) ulaşabilirsiniz.
Psikoloji (Tezli) Yüksek Lisans programı, kuramsal bilgilerin yanı sıra örnek olay incelemeleri ve araştırma çalışmalarıyla desteklenen uygulama tabanlı bir lisansüstü programıdır. Bu programın amacı, lisans eğitiminde gerekli bilgi ve becerileri kazanmış öğrencileri psikoloji alanında yöntem, teknik bilgi ve uygulamalar açısından donanımlı hale getirmek, bilginin bütününe eleştirel bakabilmesini sağlamak, bu süreç içinde çalıştığı ekibin bir parçası olarak danışmanıyla birlikte tezini yürütüp psikoloji literatürüne katkıda bulunacak kişiler olarak yetiştirmektir. Psikoloji Yüksek Lisans programı; Sağlık Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Örgüt Psikolojisi ve Bilişsel Psikoloji gibi alt dalların birinde veya birkaçının kesişimde akademik çalışma yapmayı amaçlayan adaylara yönelik bir programdır.
Yüksek lisansı tamamlayan öğrenciler devlet kurumlarında, özel sektörde ya da sivil toplum kuruluşlarında psikoloji alanına uygun birimlerde görev yapabilirler. Ayrıca devlet veya vakıf üniversitelerinde eğitici ve araştırmacı olarak istihdam edilebilirler.
Öğrenciler doktora programlarına devam edebilirler.
Yüksek lisans programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir.
Güncel mezuniyet kurallarına Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasından (lee.nisantasi.edu.tr) ulaşabilirsiniz.
Tam Zamanlı
Psikoloji (Tezli) Yüksek Lisans Program Başkanı: Dr.Öğr. Üyesi Selçuk Aslan'dır. Çalışma Odası: 113 No.lu Ofis E-posta: selcuk.aslan@nisantasi.edu.tr
Psikolojinin farklı alt dallarına yönelik zorunlu derslerin yanı sıra seçmeli ders çeşitliliği, diğer alanlardan ders alabilme, psikolojinin farklı alt alanlarında uzmanlaşmış öğretim üyelerinden ders alma fırsatı, kuramsal derslerin yanı sıra uygulamaya yönelik dersler, alanda bilimsel ve sosyal etkinliklerde görev alma fırsatı…
1 | 1 Psikoloji Biliminin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve kuramsal yaklaşımlarını bilir, uygulama yapabilecek düzeyde temel araştırma yöntemleri becerisine sahiptir. |
2 | 2 İnsan davranışında bireysel, kişiler arası ve toplumsal süreçlerin etkisini bilir, kişiler arası ve toplumsal gruplar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
3 | 3 Psikoloji alanında kuramsal bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilir; elde ettiği bilgileri, kuram ve uygulama ilişkisi temelinde sözlü veya yazılı olarak aktarabilir |
4 | 4 Psikoloji alanına katkı sağlayacak yeni bilimsel araştırma soruları oluşturur, bu sorulara uygun araştırma yürütecek, sonuçları analiz edecek yöntemsel bilgi ve beceriye sahiptir. |
5 | 5 Psikoloji ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak ve/veya başkalarıyla disiplinler arası ekip ruhuna uygun olarak yürütebilme becerisine sahiptir. |
6 | 6 Psikoloji alanında bilimsel bir makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
7 | 7 Psikoloji alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve düşüncelerini ifade edebilir. |
8 | 8 Alanla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
9 | 9 Yaşam boyu öğrenme, değişim ve yeniliğe açıklık ilkesini benimser ve uygular. |
10 | 10 Psikoloji alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları, toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinliklere dönüştürme ve uygulama becerisine sahiptir. |
11 | 11 Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve uygulamalarını mesleki etik ilkelerine bağlı kalarak bireysel, toplumsal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. |
12 | 12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
13 | 13 Psikoloji alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sunma, paylaşma ve tartışma konusunda, meslektaşları ve meslek örgütleriyle iletişim içinde olur. |
1 | 1 Psikoloji Biliminin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve kuramsal yaklaşımlarını bilir, uygulama yapabilecek düzeyde temel araştırma yöntemleri becerisine sahiptir. |
2 | 2 İnsan davranışında bireysel, kişiler arası ve toplumsal süreçlerin etkisini bilir, kişiler arası ve toplumsal gruplar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
3 | 3 Psikoloji alanında kuramsal bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilir; elde ettiği bilgileri, kuram ve uygulama ilişkisi temelinde sözlü veya yazılı olarak aktarabilir |
4 | 4 Psikoloji alanına katkı sağlayacak yeni bilimsel araştırma soruları oluşturur, bu sorulara uygun araştırma yürütecek, sonuçları analiz edecek yöntemsel bilgi ve beceriye sahiptir. |
5 | 5 Psikoloji ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak ve/veya başkalarıyla disiplinler arası ekip ruhuna uygun olarak yürütebilme becerisine sahiptir. |
6 | 6 Psikoloji alanında bilimsel bir makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
7 | 7 Psikoloji alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve düşüncelerini ifade edebilir. |
8 | 8 Alanla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
9 | 9 Yaşam boyu öğrenme, değişim ve yeniliğe açıklık ilkesini benimser ve uygular. |
10 | 10 Psikoloji alanıyla ilgili bilgi ve uygulamaları, toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinliklere dönüştürme ve uygulama becerisine sahiptir. |
11 | 11 Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve uygulamalarını mesleki etik ilkelerine bağlı kalarak bireysel, toplumsal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. |
12 | 12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
13 | 13 Psikoloji alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sunma, paylaşma ve tartışma konusunda, meslektaşları ve meslek örgütleriyle iletişim içinde olur. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
LEE501 | Türkçe | Araştırma ve Sunum Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 12 | 3 | |
PSL500 | Türkçe | Yüksek Lısans Tezı | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
SECPSLD | Türkçe | Psıkolojı Program Dışı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
SECPSLİ | Türkçe | Psıkolojı Program İçı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 12 | 9 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
PSL501 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 |