Mimari Tasarım Yüksek Lisans programı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde, Mimarlık Ana Bilim Dalı Başkanlığına bağlı olarak 2021'de kurulmuştur. Program ilk öğrencilerini 2021-2022 yılında kabul etmiştir. Program ilk mezunlarını 2022’de vermiştir.
Derece: Yüksek Lisans Diploması
Yükseklisans (Tezsiz) Derecesi (EQF-LLL 7. Düzey)
Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Öğrencilerin önceki öğrenim ve kazanımları, yönetmeliklere uygun olarak tanınabilir ve bu doğrultuda gerekli derslerden muafiyet sağlanabilir. Tanınma ve muafiyet işlemleri için öğrencinin başvurusu, Anabilim Dalı Başkanlığı'nın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile gerçekleşir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları, “Mezuniyet Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir
Mimari Tasarım (Tezli / Tezsiz) Yüksek Lisans programı, Mimarlık Anabilim Dalı’na bağlı olarak kurulmuş olup; örnek olay incelemeleri ve saha çalışmalarıyla desteklenen uygulama tabanlı bir lisansüstü programıdır. Program kapsamında Mimarlık, Görsel Tasarım, Grafik ve İnşaat Mühendisliği disiplinlerine ilişkin konular interdisipliner bir yapıda işlenmektedir. Programda mimari yapı ve tasarıma ilişkin uygulama esaslarını öğrenmeye, uzmanlık alanlarına göre operasyonel tasarım yönünü geliştirebilmeye ve mimari tasarım alanında hakim olan bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda altyapı oluşturabilmeye yönelik program içi ve program dışı seçmeli dersler sunulmaktadır.
Mimarlık firmalarında mimar, iç mimar veya peyzaj mimarı olarak çalışabilirler.
Öğrenciler tezli yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf
Mimari Tasarım tezsiz yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için toplam 30 kredilik 10 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, öğrencilerin bir dönem projesi çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 2 yarıyıl, maksimum süre ise 3 yarıyıldır.
Tam Zamanlı
Anabilim Dalı Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ALTINSOY İletişim: gulsen.altinsoy@nisantasi.edu.tr Telefon: +90(212)2101010 Adres: Neotech Kampüs, Maslak Mah., Taşyoncası Sok. No: 1V ve No: 1Y, 34398 Sarıyer/İstanbul
Mimari Tasarım (Tezsiz) bölümü, öğrencilere çeşitli olanaklar sunar. Pratik becerileri geliştirmek için uygulamalı yöntemler kullanır ve projeler üzerinde çalışma fırsatı sağlar. İnterdİsİplİner bir yaklaşım benimseyerek farklı disiplinler arasındaki etkileşimi anlamaya olanak tanır. İşbirliği ve ağ oluşturma imkanı sunarak öğrencilerin değerli bağlantılar kurmalarını sağlar. Bölüm, öğrencilere geniş bir perspektif kazandırır ve tasarım becerilerini geliştirme amacıyla pratik odaklı eğitim sunar.
1 | 1. Mimarlık alanındaki temel kavramları, teorileri ve prensipleri anlamak. |
2 | 2. Yaratıcı ve estetik bir yaklaşımla mimari tasarımlar geliştirmek. |
3 | 3. Mimarlık projelerini analiz etmek, planlamak ve tasarlamak. |
4 | 4. Mimarlık tasarımında görsel, işitsel ve mekansal unsurları entegre etmek. |
5 | 5. İç mekan ve dış mekan tasarımını bütüncül bir şekilde ele almak. |
6 | 6. Sürdürülebilir tasarım ilkelerini uygulamak ve çevresel etkileri değerlendirmek. |
7 | 7. İnşaat ve yapı sistemlerini anlamak ve tasarımlara entegre etmek. |
8 | 8. Mimarlık projelerinde teknoloji ve dijital araçları etkin bir şekilde kullanmak. |
9 | 9. İnsanların ihtiyaçlarını ve davranışlarını göz önünde bulundurarak fonksiyonel tasarımlar yapmak. |
10 | 10. Mimari tasarım sürecini araştırmak, analiz etmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. |
11 | 11. Çeşitli projelerde ekip çalışması ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
12 | 12. Mimarlık tarihini, kültürel mirası ve yerel etkileri anlamak. |
13 | 13. Mimari projeleri sunmak ve savunmak için etkili sunum becerileri geliştirmek. |
14 | 14. Mimari tasarımın toplum ve kullanıcılar üzerindeki etkilerini değerlendirmek. |
15 | 15. Mimarlık alanında araştırma yapmak ve yenilikçi tasarım fikirleri geliştirmek. |
1 | 1. Mimarlık alanındaki temel kavramları, teorileri ve prensipleri anlamak. |
2 | 2. Yaratıcı ve estetik bir yaklaşımla mimari tasarımlar geliştirmek. |
3 | 3. Mimarlık projelerini analiz etmek, planlamak ve tasarlamak. |
4 | 4. Mimarlık tasarımında görsel, işitsel ve mekansal unsurları entegre etmek. |
5 | 5. İç mekan ve dış mekan tasarımını bütüncül bir şekilde ele almak. |
6 | 6. Sürdürülebilir tasarım ilkelerini uygulamak ve çevresel etkileri değerlendirmek. |
7 | 7. İnşaat ve yapı sistemlerini anlamak ve tasarımlara entegre etmek. |
8 | 8. Mimarlık projelerinde teknoloji ve dijital araçları etkin bir şekilde kullanmak. |
9 | 9. İnsanların ihtiyaçlarını ve davranışlarını göz önünde bulundurarak fonksiyonel tasarımlar yapmak. |
10 | 10. Mimari tasarım sürecini araştırmak, analiz etmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. |
11 | 11. Çeşitli projelerde ekip çalışması ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
12 | 12. Mimarlık tarihini, kültürel mirası ve yerel etkileri anlamak. |
13 | 13. Mimari projeleri sunmak ve savunmak için etkili sunum becerileri geliştirmek. |
14 | 14. Mimari tasarımın toplum ve kullanıcılar üzerindeki etkilerini değerlendirmek. |
15 | 15. Mimarlık alanında araştırma yapmak ve yenilikçi tasarım fikirleri geliştirmek. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
LEE501 | Türkçe | Araştırma ve Sunum Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 12 | 3 | |
LEE597 | Türkçe | Bıtırme Projesı | Zorunlu | - | - | - | 12 | - | |
MIM502 | Türkçe | Bıtırme Projesı | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
SECMIMD | Türkçe | Mımarı Tasarım Program Dışı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
SECMIMİ | Türkçe | Mımarı Tasarım Program İçı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 24 | 9 | ||||
SECMIMD - Mimari Tasarım Program Dışı Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
BTT509 | Türkçe | İstatıstık Verı Analızı Ve Karar Alma | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
IKN512 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
INS506 | Türkçe | İlerı Zemın Mekanığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS509 | Türkçe | İlerı Beton Teknolojısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS511 | Türkçe | İlerı Yapı Statığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS512 | Türkçe | Geoteknıkte Sayısal Yöntemler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS518 | Türkçe | Beton Durabılıtesı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS520 | Türkçe | İlerı Yapı Dınamığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
INS521 | Türkçe | Açık Kanal Hıdrolığı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
LEE509 | Türkçe | Konuşma Sanatı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
LEE591 | Türkçe | Uygulamalı İstatıstık | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
LEE592 | Türkçe | İktısadı Düşünceler Tarıhı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
LEE593 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
LEE594 | Türkçe | Fıkrı Mülkıyet Hakları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
YMG513 | Türkçe | Tasarımda Göstergebılım | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
SECMIMİ - Mimari Tasarım Program İçi Seçmeli Dersler | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
INS527 | Türkçe | Konut Ve Değışım | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM503 | Türkçe | Mımarlık Tarıhı Temel Metınlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM507 | Türkçe | Mekan Analızlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM508 | Türkçe | Mımarı Tasarım ve Uygulama | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM509 | Türkçe | Mımarı Eleştırı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM510 | Türkçe | Bağlam Tasarım İlışkısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM511 | Türkçe | Yapıda Bölgesel ve Çevresel Koşullar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM520 | Türkçe | Mımarıde Bağlam ve Tasarım | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM521 | Türkçe | Mımarı Tasarım ve Kuram | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM522 | Türkçe | Mımarlık ve Ütopya | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM524 | Türkçe | Uygulamalı Mımarı Tasarım Çalışmaları | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM525 | Türkçe | Yapma Çevre-Mımarı Tasarım İlışkısı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM526 | Türkçe | Mımarı Tasarım Bılgısayar Desteklı Uygulamalar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM527 | Türkçe | Tarıhı Çevrede Tasarım | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 | |
MIM528 | Türkçe | Kapsayıcı Şehırler | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | 3 |