Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı, Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans Programı tezli ve tezsiz olarak yürütülmektedir.
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans Derecenin Düzeyi: Yedinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi)
Yüksek Lisans Derecesi
Tezli yüksek lisans programına başvurabilmek için mezun durumda olan/olabilecek adayların, başvurduğu puan türünde 55 puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenen ALES puanı veya YÖK tarafından ilan edilen ALES’e eşdeğer sınavların puanına sahip olmaları gerekir. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz; ancak, enstitü kurulu teklifi ve Senato kararıyla ALES koşulu istenebilir. ALES puanı istenildiği takdirde taban puan 55’ten az olmamak kaydıyla Senato tarafından belirlenir. Öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Bu adaylar başvurduğu programlara göre yetenek sınavına alınabilirler ve enstitü yönetim kurulunun belirlediği diğer ölçütler çerçevesinde sıralama yapılır.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere 120 AKTS kredinin tamamlanması gerekir. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Detaylı bilgi için: Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Program: Tekstil ve Moda Tasarımı Bağlı Olduğu Birim: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ISCED Temel Alanı 21 - Sanat ISCED Eğitim Alanı 214 - Tasarım TYYÇ Düzeyi: 7. düzey Akademik ağırlıklı yüksek lisans derecesi Eğitim Dili: TR Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011 Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)
Program mezunları tekstil ve moda sektörlerinde ulusal veya uluslararası firmalarda giysi, baskı, dokuma kumaş tasarımcısı olarak çalışma imkanı bulabilirler. Bu sektörlerde yöneticilik ve danışmanlık yapabilirler. Alanlarında işletme kurup yönetebilirler. Serbest tekstil sanatçısı olarak çalışabilirler. Alanları çerçevesinde Yüksek öğrenim kurumlarında araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
Tezli programlardan mezun olan öğrenci, sekizinci düzey programlara başvurabilir.
Bir dersin başarı notu, ara sınav notu veya ara sınavlar not ortalaması ile yarıyıl sonu sınavı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl sonu sınavlarının ders başarı notuna etki oranı %60 olarak alınır. Detaylı bilgi için: Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere 120 AKTS kredinin tamamlanması gerekir. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Detaylı bilgi için: Nişantaşı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Tam Zamanlı
Anasanat Dalı Başkanı / AKTS Coordinator Dr.Öğr.Üyesi Nursen GEYİK DEĞERLİ nursen.degerli@nisantasi.edu.tr Ofis 125 / Maslak Mah., 1453 Söğütözü Sokak Ağaoğlu Maslak 1453 No:20, 34398 Sarıyer/İstanbul
Program müfredatında yer alan teorik dersler sınıflarda, uygulamalı dersler giysi,baskı ve dokuma atölyelerinde, bilgisayar laboratuvarlarında yapılmaktadır.
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili sanatsal, kültürel ve estetik bilgi birikimlerinin sağlanması |
2 | Tasarım sürecine sanat, estetik, teknik bilgiler çerçevesinde yön verebilme |
3 | Sanatsal ve bilimsel çalışmaları yürütebilmek için araştırma yöntemlerini öğrenme |
4 | Tekstil ve moda alanlarında tasarımların uzmanlık düzeyinde analizlerini yapabilme |
5 | Tekstil ve Moda alanlarında yaratıcılık ve üst düzey beceriler içeren özgün tasarımlar üretebilme |
6 | Tasarım süreçlerini planlama, yönetme ve yürütme becerisine sahip olma |
7 | Tasarımdan üretim sonuna kadar olan süreçler için gerekli bilginin uzmanlık düzeyinde sağlanması |
8 | Alandaki ürün, malzeme ve teknik analizleri yaparak tasarım geliştirebilecek uzmanlık becerisine sahip olma |
9 | Alanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma |
10 | Disiplinlerarası etkileşime ve çalışmaya açık olma |
11 | Alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme, yeniliklere açık olma |
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili sanatsal, kültürel ve estetik bilgi birikimlerinin sağlanması |
2 | Tasarım sürecine sanat, estetik, teknik bilgiler çerçevesinde yön verebilme |
3 | Sanatsal ve bilimsel çalışmaları yürütebilmek için araştırma yöntemlerini öğrenme |
4 | Tekstil ve moda alanlarında tasarımların uzmanlık düzeyinde analizlerini yapabilme |
5 | Tekstil ve Moda alanlarında yaratıcılık ve üst düzey beceriler içeren özgün tasarımlar üretebilme |
6 | Tasarım süreçlerini planlama, yönetme ve yürütme becerisine sahip olma |
7 | Tasarımdan üretim sonuna kadar olan süreçler için gerekli bilginin uzmanlık düzeyinde sağlanması |
8 | Alandaki ürün, malzeme ve teknik analizleri yaparak tasarım geliştirebilecek uzmanlık becerisine sahip olma |
9 | Alanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma |
10 | Disiplinlerarası etkileşime ve çalışmaya açık olma |
11 | Alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme, yeniliklere açık olma |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
LEE501 | Türkçe | Araştırma ve Sunum Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 12 | 3 | |
SECTMTD | Türkçe | Tekstıl ve Moda Tasarımı Program Dışı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
SECTMTİ | Türkçe | Tekstıl ve Moda Tasarımı Program İçı Seçmelı Dersler | Seçmeli | - | - | - | - | 3 | |
TMD500 | Türkçe | Yüksek Lısans Tezı | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 12 | 9 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
TMD501 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 |