Nişantaşı Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu 2020 yılında kurulmuş olup, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Dil ve Konuşma Terapisi bölümü öğrenci kabul etmeye başlamıştır.
4 yarıyıllık ve 240 AKTS’lik eğitimi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, “Lisans” derecesi elde ederler.
Lisans Derecesi
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer bölümde öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde verilen dersleri alabilirler.
24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve 21/12/2019 tarihli ve 30985 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu bölüme ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik ve 01/04/2016 tarihli ve 29671 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenci iken Bölümümüze kayıt yaptıran öğrenciler, daha önceki yüksek öğretim kurumlarında almış ve başarmış oldukları dersler için muafiyet talebinde bulunabilir.
Lisans bölümlerine kayıt yaptırılabilmesi için özel koşul bulunmamaktadır.
Sağlık sektöründe artan iş hacmi ve buna paralel olarak kalifiye eleman ihtiyacının artması nedeniyle sağlık üzerine eğitim veren bölümlere ilgi oldukça artmıştır. Bölümün amacı kişilerin yaşam kalitesini arttırmak, fonksiyonel bozuklukları analiz etmek, kişilerin fonksiyonelliğini yenilemek ve arttırmak ya da korumak, bu bozuklukları önlemek, ölçme ve değerlendirme metotlarını kullanarak hasta ya da sağlıklı kişiye gerekli teknikleri uygulamak ve kişileri bağımsız kılmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanmış; yararlı olmayı amaç edinmiş; araştıran ve kanıta dayalı uygulamaları yapabilen; bilgilerini problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilen; yaratıcı; yenilikçi; ekip çalışmasında başarılı; girişimci; etik değerlere sahip; teorik ve uygulama altyapısı olan; yeniliği iş süreçlerine aktarabilen ve farklılığını ortaya koyabilen mezunlar olarak yetiştirmektir.
Dil ve Konuşma Terapisi bölümünün kadrosu hastanelerde Dil ve Konuşma Terapisti olarak bulunmaktadır. Bu konuda faaliyet gösteren özel işyerlerinde de yetişmiş elemana ihtiyaç vardır. Sürekli gelişen ve teknolojik gelişmeyle kendini yenileyen bir dal olduğundan bu alandaki eleman ihtiyacı giderek artmaktadır. Bölüm mezunları; kamu hastanelerinde ve özel hastanelerde, özel eğitim merkezlerinde, fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, tıp merkezlerinde, özel kliniklerde ve lisans sonrası eğitimine devam edenler üniversitelerin dil ve konuşma terapisi bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Lisans derecesini başarı ile tamamlayanlar, üniversitelerin lisansüstü programlarına başvurabilirler. Her üniversitenin başvuru koşulları farklı olabilir. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli yabancı dil bilgisine sahip olmaları halinde kendi alanları veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlara kayıt olabilirler.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir. Daha detaylı bilgi için lütfen Ders Planı bölümündeki ilgili dersi inceleyiniz.
Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için bölümde yer alan derslerin (toplam 240 AKTS Karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Bununla birlikte her yarıyıl için yarıyıl ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.80 ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Dil ve Konuşma Terapisi Bölüm Başkanı ve AKTS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kamil Serkan UZYOL kamilserkan.uzyol@nisantasi.edu.tr Maslak Mah., 1453 Söğütözü Sokak Ağaoğlu Maslak 1453 No:20, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sağlık Bilimleri Yüksekokul Dil ve Konuşma Terapisi bölümünün uygulamalı dersler ve laboratuvar çalışmalarının gerçekleştirileceği Odyoloji, Biyokimya, Mikrobiyoloji, Farmakoloji, Anatomi ve Fizyoloji, Histoloji ve Patoloji laboratuvarları bulunmaktadır. Üniversitemizde bulunan 30 öğrenci kapasiteli 6 adet bilgisayar laboratuvarı, okuma ve çalışma salonları ve 4878 m2lik bir alana sahip kütüphane de öğrencilerimize ders süreleri dışındaki çalışmaları için kullanımdadır.
1 | 1.Dil ve Konuşma Terapisi uygulamaları ile ilgili ileri düzeydeki bilgiye ulaşma, bu uygulamaları kişiye özel olarak değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olur. |
2 | 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli beceriye sahip olur ve multidisipliner bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 | 3. Dil ve Konuşma Terapisi bölümü ile ilgili verileri ileri düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplar, yorumlar, değerlendirir ve bu verilerin sonuçlarını duyurur. Verilerin ışığında sorunları tanımlar, analiz eder ve sorunlara kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
4 | 4.Alanıyla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 | 5.Alanıyla ilgili proje çalışmalarında sorumluluğu altında yer alan çalışma ekibinin gelişimlerini desteklemek için etkinlikler planlar ve bu etkinlikleri yönetir. |
6 | 6.Alanıyla ilgili toplumsal katkı sağlayacak proje, seminer, eğitim vb. gibi etkinlikleri düzenler ve gerçekleştirir. |
7 | 7. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak nitel ve nicel verilerle desteklediği düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini her türlü iletişim aracı vasıtasıyla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarabilir. |
8 | 8.Alanın gerektirdiği ve görev aldığı konularla ilgili olarak en Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi'nde bilgisayar yazılımıyla birlikte gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
9 | 9. Alanla ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
10 | 10. Dil ve Konuşma Terapisi uygulama ve tedavileri gibi alanında görev aldığı konularla ilgili yenilikleri takip ederek bunu iş süreçlerine aktarır. |
11 | 11. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
12 | 12. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
13 | 13.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında gerekli bilince sahip olur. |
14 | 14. Kamu ve özel sektör kuruluşlarında alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
1 | 1.Dil ve Konuşma Terapisi uygulamaları ile ilgili ileri düzeydeki bilgiye ulaşma, bu uygulamaları kişiye özel olarak değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olur. |
2 | 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli beceriye sahip olur ve multidisipliner bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 | 3. Dil ve Konuşma Terapisi bölümü ile ilgili verileri ileri düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplar, yorumlar, değerlendirir ve bu verilerin sonuçlarını duyurur. Verilerin ışığında sorunları tanımlar, analiz eder ve sorunlara kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
4 | 4.Alanıyla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 | 5.Alanıyla ilgili proje çalışmalarında sorumluluğu altında yer alan çalışma ekibinin gelişimlerini desteklemek için etkinlikler planlar ve bu etkinlikleri yönetir. |
6 | 6.Alanıyla ilgili toplumsal katkı sağlayacak proje, seminer, eğitim vb. gibi etkinlikleri düzenler ve gerçekleştirir. |
7 | 7. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak nitel ve nicel verilerle desteklediği düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini her türlü iletişim aracı vasıtasıyla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarabilir. |
8 | 8.Alanın gerektirdiği ve görev aldığı konularla ilgili olarak en Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi'nde bilgisayar yazılımıyla birlikte gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
9 | 9. Alanla ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
10 | 10. Dil ve Konuşma Terapisi uygulama ve tedavileri gibi alanında görev aldığı konularla ilgili yenilikleri takip ederek bunu iş süreçlerine aktarır. |
11 | 11. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
12 | 12. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
13 | 13.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında gerekli bilince sahip olur. |
14 | 14. Kamu ve özel sektör kuruluşlarında alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EANT109 | Türkçe | Genel Fızyolojı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | 3 | |
EATA191 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EDKT101 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısıne Gırış ve Meslek Etığı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT103 | Türkçe | Dılbılımın Genel Kavramları ve Dıl Edınımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
EDKT105 | Türkçe | Ses Fızığı ve Akustık | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EFIZ103 | Türkçe | Anatomı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL191 | İngilizce | İngılızce I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 16 | 2 | 0 | 15 | 17 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EATA192 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
EDKT102 | Türkçe | Fonetık | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT104 | Türkçe | Dıl ve Konuşmanın Nöroanatomısı ve Nörofızyolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT106 | Türkçe | Konuşma Bılımı: İşıtme ve Konuşmanın Akustığı ve Algılama | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT108 | Türkçe | Çocuk Sağlığı ve Nörolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT110 | Türkçe | Odyolojının Esasları | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EYDL192 | İngilizce | İngılızce II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | 3 | |
Toplam | 14 | 4 | 0 | 9 | 16 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EDKT201 | Türkçe | Klınık Dılbılım | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT203 | Türkçe | Klınık Fonolojı | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | 2 | |
EDKT205 | Türkçe | Kognıtıf Nörobılım | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT207 | Türkçe | Gelışım Psıkolojısıne Gırış | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
EDKT209 | Türkçe | Kulak, Burun, Boğaz Hastalıkları ve Ağız, Yüz Anomalılerı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
ETRD201 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
EYDL291 | Türkçe | Meslekı İngılızce | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
GE01 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (3. YY) | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
Toplam | 18 | 2 | 0 | 10 | 19 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EDKT202 | Türkçe | Klınık Değerlendırme Araç ve Yöntemlerı | Zorunlu | 1 | 2 | - | - | 2 | |
EDKT204 | Türkçe | Çocukluk Çağı Dıl Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT206 | Türkçe | Akıcılık Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT208 | Türkçe | Konuşma Sesı Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT210 | Türkçe | Ses Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT212 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
ETRD202 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
GE02 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (4. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
Toplam | 13 | 10 | 0 | 2 | 18 | ||||
5. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2021SEC-5-DKT | Türkçe | SBF/SBYO Dıl ve Konuşma Terapısı 5. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EDKT301 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısınde Meslekı Uygulama I | Zorunlu | 1 | 8 | - | - | 5 | |
EDKT303 | Türkçe | Yutma ve Beslenme Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
EDKT305 | Türkçe | Motor Konuşma Bozukluklarında Değerlendırme ve Terapı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
GE03 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (5. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
ÜNİSEÇ(5YY) | Türkçe | Ünıversıte Seçmelı Derslerı | 3 | - | 3 | - | - | ||
Toplam | 11 | 12 | 3 | 14 | |||||
6. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2021SEC-6-DKT | Türkçe | SBF/SBYO Dıl ve Konuşma Terapısı 6. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EDKT302 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısınde Meslekı Uygulama II | Zorunlu | 1 | 8 | - | - | 5 | |
EDKT304 | Türkçe | Alternatıf ve Destekleyıcı İletışım Sıstemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
EDKT306 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısınde Materyal Gelıştırme, Raporlama ve Danışmanlık | Zorunlu | 1 | 2 | - | - | 2 | |
EDKT308 | Türkçe | Dudak Damak Yarıklığı ve Baş-Yüz Anomalılerınde Dıl ve Konuşma Terapısı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
GE04 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (6. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
KEP302 | İngilizce | KEP I | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
ÜNİSEÇ(6YY) | Türkçe | Ünıversıte Seçmelı Derslerı | 3 | - | 3 | - | - | ||
Toplam | 12 | 10 | 3 | 14 | |||||
7. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
2021SEC-7-DKT | Türkçe | SBF/SBYO Dıl ve Konuşma Terapısı 7. YY. Seçmelı Dersler | Seçmeli | 3 | - | - | - | 3 | |
EDKT401 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısınde Klınık Uygulama ve Semıner I | Zorunlu | 1 | 8 | - | - | 5 | |
GE05 | Türkçe | GE Seçmelı Ders Grubu (7. YY) | Seçmeli | - | - | - | - | - | |
KEP401 | İngilizce | KEP II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
ÜNİSEÇ(7YY) | Türkçe | Ünıversıte Seçmelı Derslerı | 3 | - | 3 | - | - | ||
Toplam | 7 | 8 | 3 | 8 | |||||
8. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
EDKT402 | Türkçe | Dıl ve Konuşma Terapısınde Klınık Uygulama ve Semıner II | Zorunlu | 2 | 20 | - | - | 12 | |
Toplam | 2 | 20 | 0 | 12 |