Nişantaşı üniversitesi; Nişantaşı Meslek Yüksekokulu olarak 2009 yılında kurulmuştur. 2010-2011 eğitim öğretim yılında Nişantaşı Meslek Yüksekokulunda (MYO) Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı olarak eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Sağlık kurumları işletmeciliği öğretiminin verildiği program süresi toplam dört dönemden oluşmak üzere iki yıl olarak verilmektedir.
Öğrenciler eğitim öğretim programındaki tüm şartları ve mezuniyet için gerekli yetkinlikleri sağladıklarında “Sağlık Kurumları İşletmeciliği” alanında ön lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Ön lisans
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. ÖSYM tarafından gerçekleştirilen temel yeterlilik testi (TYT) sonucuna göre kabul edilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversiteye şahsen başvurmaları dahilinde kabul edildikleri takdirde programa kaydolabilirler. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Daha önce herhangi bir yükseköğretimde öğrenim görmüş öğrencilerin aldıkları dersler, "Yüksek Öğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Programları Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik," Kurumlar Arası Çift Anadal, Yan Dal ve Kredi Transferi ". . Ayrıca her akademik yıl başında bilgisayar ve yabancı dil derslerinden muaf olmak isteyen öğrenciler, Üniversite tarafından yapılan muafiyet sınavına girebilirler.
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. ÖSYM tarafından gerçekleştirilen temel yeterlilik testi (TYT) sonucuna göre kabul edilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversiteye şahsen başvurmaları dahilinde kabul edildikleri takdirde programa kaydolabilirler. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Dünyada ve Türkiye’de yürütülen sağlık reformları ve sağlık sektöründeki gelişmeler, ülkelerin sağlık kurumları yönetimi mezunlarına giderek artan oranda ihtiyaç duyulacağını ortaya çıkarmıştır. Sağlık kurumları işletmeciliği programı sağlık kuruluşlarının çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi gereğinin giderek daha fazla hissedilmesi ile bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi arttırmaktadır. Bu doğrultuda sağlık sektöründe idari birimlerde görev alacak bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Sağlık kurumları işletmeciliği programının amacı, sağlık sisteminin amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelik olarak planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarına ilişkin kavram, ilke, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli bir şekilde uygulanması bilgi ve becerisine sahip, idari anlamda süreçleri yönetebilen kişileri yetiştirmek ve sağlık kurumlarının idaresi alanında yürütülecek araştırmalarla, bilimsel bilgi birikimine katkıda bulunmaktır. Sağlık kurumları işletmeciliği programı öğrencilere gerek teorik gerekse uygulamalı eğitim programı ile günümüzde çok hızlı büyüyen sektörlerden biri olan sağlık hizmetleri sektörüne ihtiyaç duyulan eğitilmiş nitelikli ara elemanları kazandıracaktır. Ülkemizin sağlık sektöründeki maliyet avantajları ve iyi yetişmiş, geniş bilgi birikimine sahip tıp elemanlarının mevcudiyeti göz önüne alınırsa sağlık sektörünün ülkemiz ve bölgemiz için büyük bir sektör olduğu bilinmektedir. Bu nedenle birçok özel ve resmi sağlık kuruluşunun büyük rekabet yaşadığı sağlık sektörü piyasasında kendilerini daha etkin kabul ettirmeleri ancak profesyonel yöneticiler ve profesyonel idari personel istihdam etmeleri ile mümkün olabilecektir. Bu ihtiyaç doğrultusunda sağlık kurumlarında hizmet yönetimi, insan kaynakları, finansal yönetim, sağlık hukuku ve politikası gibi hususlarda gerekli eğitimi almış nitelikli ara elemanların yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Sağlık sektörü sürdürülebilir istihdam kaynağı yapısının olduğu alanların başında gelmektedir. Bu çerçevede sağlık kurumları işletmeciliği programı, istihdam olanaklarının geniş olduğu alanlar arasındadır. Mezunlar; hastaneler başta olmak üzere ilgili laboratuvarlar, ilaç firmaları, ilaç depoları, tıbbi malzeme üreten firmalar, eczaneler, özel klinikler gibi tüm sağlık kuruluşlarında çalışabilmektedirler.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Anadal Programları Sağlık Kurumları İşletmeciliği programından Dikey Geçiş yapılabilecek anadal programları; Acil Yardım ve Afet Yönetimi İşletme (Nişantaşı Üniversitesi'nde Mevcut) Sağlık Yönetimi Sosyal Hizmet (Nişantaşı Üniversitesi'nde Mevcut) Uluslararası İşletme Yönetimi
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine d Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme / Examination Regulations, Assessment and Grading Türkçeevam etmiş olmaları gerekmektedir. öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir. Daha detaylı bilgi için lütfen Ders Planı bölümündeki ilgili dersi inceleyiniz.
öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için programda yer alan derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Bununla birlikte her yarıyıl için yarıyıl ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.80 ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
ÖĞR. GÖR. HİLAL GURBET ÇİFTÇİ E-MAİL: hilal.ciftci@nisantasi.edu.tr ADRES: Maslak Mahallesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742
Sağlık sektörü sürdürülebilir bir istihdam kaynağı yapısının olduğu alanların başında gelmektedir. Bu çerçevede sağlık kurumları işletmeciliği, istihdam olanaklarının geniş olduğu alanlar arasındadır. Sağlık kurumları işletmeciliği programı mezunları; hastaneler başta olmak üzere ilgili laboratuvarlar, ilaç firmaları, ilaç depoları, tıbbi malzeme üreten firmalar, eczaneler, özel klinikler gibi tüm sağlık kuruluşlarında iş bulabilirler.
1 | 1. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programından mezun olan kişi; genel sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. |
2 | Sağlık sistemi organizasyonunun alt birimlerini ve bu bölümlerdeki çalışanları tanır, çalışanların görev, yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. Kamu ve bireysel sağlığın gelişimi ile ilgili sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği önlisans programından mezun olan kişi; bilgi ve becerilerini yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortası alanlarında sağlık kurumlarının yönetiminde uygular. |
4 | 4. Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar. |
5 | 5. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programından mezun olan kişiler sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir. Görev aldığı birimde liderlik özelliklerini sergiler. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. |
6 | 6. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programı mezunu kişi bilgiye ulaşma yollarına karar verebilir ve uygulayabilir. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. |
7 | 7. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
8 | 8. Ekip ile uyum içerisinde çalışabilmek. |
9 | 9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
10 | 10. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. |
11 | 11. Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
12 | 12. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
1 | 1. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programından mezun olan kişi; genel sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. |
2 | Sağlık sistemi organizasyonunun alt birimlerini ve bu bölümlerdeki çalışanları tanır, çalışanların görev, yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. Kamu ve bireysel sağlığın gelişimi ile ilgili sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği önlisans programından mezun olan kişi; bilgi ve becerilerini yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortası alanlarında sağlık kurumlarının yönetiminde uygular. |
4 | 4. Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar. |
5 | 5. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programından mezun olan kişiler sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir. Görev aldığı birimde liderlik özelliklerini sergiler. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. |
6 | 6. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans programı mezunu kişi bilgiye ulaşma yollarına karar verebilir ve uygulayabilir. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. |
7 | 7. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
8 | 8. Ekip ile uyum içerisinde çalışabilmek. |
9 | 9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
10 | 10. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. |
11 | 11. Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
12 | 12. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OHUK151 | Türkçe | Temel Hukuk | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
OSAG151 | İngilizce | Tıbbı Termınolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSKİ151 | Türkçe | Genel İşletme | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | 3 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL171 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL173 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL175 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
Toplam | 15 | 3 | 0 | 27 | 18 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OIKT162 | Türkçe | Temel Ekonomı | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
OSAG154 | Türkçe | İlk ve Acıl Yardım | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
OSKİ152 | Türkçe | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetımı I | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL172 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL174 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL176 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
Toplam | 17 | 0 | 0 | 22 | 17 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OISL261 | Türkçe | İş ve Sosyal Güvenlık Hukuku | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSKİ251 | Türkçe | Sağlık Kurumlarında Meslekı Uygulama I | Zorunlu | 2 | 4 | - | 4 | 4 | |
OSKİ253 | Türkçe | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetımı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OSKİ255 | Türkçe | Genel Muhasebe | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
OSKİ257 | Türkçe | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSKİ259 | Türkçe | Genel Sağlık Bılgısı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OSTJ251 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı I | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
OTDS257 | Türkçe | Tıbbı Dokümantasyon | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OYDL253 | Türkçe | Sağlık İngılızcesı | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | 2 | |
Toplam | 16 | 5 | 0 | 26 | 19 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OISG264 | Türkçe | İşçı Sağlığı ve Güvenlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OISL252 | Türkçe | Fınansal Yönetım | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | 3 | |
OISL264 | Türkçe | Satış ve Pazarlama Teknıklerı | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | 3 | |
OSKİ252 | Türkçe | Sağlık Kurumlarında Meslekı Uygulama II | Zorunlu | 2 | 4 | - | 5 | 4 | |
OSKİ254 | Türkçe | Sağlık Mevzuatı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSKİ258 | İngilizce | Sağlıkta Kalıte ve Akredıtasyon | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSKİ262 | Türkçe | Sağlık Sıgortacılığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OSKİ264 | Türkçe | Tıbbı Etık ve Hasta Hakları | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSTJ252 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 17 | 5 | 0 | 26 | 20 |