Nişantaşı Üniversitesi, “Nişanştaşı Meslek Yüksek Okulu" olarak, 2009 yılında kurulmuştur. Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı 2014-2015 eğitim öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul etmiş, 2015-2016 yılında ilk mezunlarını vermiştir. Biyomedikal Cihaz Teknolojisi öğretiminin verildiği program 4 yarıyıl olmak üzere, 2 yıldır.
Öğrenciler, eğitim-öğretim programındaki tüm şartlarını ve mezuniyet gerekliliklerini yerine getirdikten sonra, "Biyomedikal Cihaz Teknolojisi" alanında ön lisans derecesi ile mezun olurlar.
Ön Lisans
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat çerçevesinde öSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Nişantaşı Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Nişantaşı Üniversitesinde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili Meslek Yüksekokulu müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Diploma program düzeyi ve alanı için öngörülen programın bilgi, beceri ve yetkinliklerini karşılayan ve öğrenci iş yüküne göre kredilendirilen program ders planında yer alan dersler, her ders için öngörülen bilgi, beceri ve yetkinlikler kapsamında ders öğrenme kazanımlarının kazanıldığını kanıtlayan teorik ve uygulamalı sınavlar, eğitim ve öğretim yönetmeliklerinde belirlenen ders başarısının tanımına uygun olarak tamamlanmalıdır.
Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde faaliyet gösteren Biyomedikal Cihaz Teknolojisi programı; bütünüyle sektörün talep ettiği temel elemanı yetiştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Müfredatının oluşturulması sürecinde mevzuata da bağlı kalınarak büyük ölçüde sektör temsilcilerinin desteği alınmıştır. Bu doğrultuda uygulamalı eğitime yoğunlaşılarak mezunlarımızın kolay ve iyi şartlarda istihdam edilebilirliğinin altyapısı hazırlanmaya çalışılmıştır.
Biyomedikal cihaz teknolojisi programını bitirenlere "Biyomedikal Cihaz Teknikeri" unvanı verilir. Biyomedikal cihaz teknikeri, tıpta ve biyolojik bilimler alanında kullanılan alet ve cihazları, şemalarına uygun olarak yerlerine monte eder, sürekli bakımını yapar, arıza olunca yerini saptar ve onarır. Biyomedikal cihaz teknikerleri; resmi ve özel hastanelerde, laboratuvarlarda, dispanserlerde, tıbbi cihaz imal eden fabrikalarda, tıp cihazları tamir ve bakım atölyelerinde veya servislerinde görev yapmaktadırlar. İş hayatında sürekli olarak doktor, hemşire ve diğer hastane personeliyle iletişim halindedirler.
Türkiye uyruklu olup, DGS Sınavında başarılı olan adaylar, ÖSYM tarafından alanlarındaki bir lisans programına kayıt yaptırabilirler.Yabancı uyruklu adaylar ilgili alanda lisans programlarına başvurabilirler.
Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olabilmesi için o dersi aldığı dönem not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir.
öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için programda yer alan derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması gerekir. Bununla birlikte her yarıyıl için yarıyıl ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 1.80 ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin staj veya bitirme projesini başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Öğr. Gör. Samet YILDIZ samet.yildiz@nisantasi.edu.tr Maslak Mah., 1453 Söğütözü Sokak Ağaoğlu Maslak 1453 No:20, 34398 Sarıyer/İstanbul
Biyomedikal cihaz teknolojisi programını bitirenlere "Biyomedikal Cihaz Teknikeri" unvanı verilir. Biyomedikal cihaz teknikeri, tıpta ve biyolojik bilimler alanında kullanılan alet ve cihazları, şemalarına uygun olarak yerlerine monte eder, sürekli bakımını yapar, arıza olunca yerini saptar ve onarır. Biyomedikal cihaz teknikerleri; resmi ve özel hastanelerde, laboratuvarlarda, dispanserlerde, tıbbi cihaz imal eden fabrikalarda, tıp cihazları tamir ve bakım atölyelerinde veya servislerinde görev yapmaktadırlar. İş hayatında sürekli olarak doktor, hemşire ve diğer hastane personeliyle iletişim halindedirler.
1 | Çalışma ortamında meslektaşlarına, sağlık ekibinin diğer üyelerine, hastalarına ve hasta yakınlarına meslek etiğine uygun davranabilmek. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
4 | Mesleği ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip etmek. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek. |
6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek. |
7 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek. |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak. |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek. |
10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. |
15 | Biyomedikal cihaz teknolojisi ile ilgili ileri test yöntemlerini uygulayabilmek ve biyomedikal alanında acilleri bilmek. |
16 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
17 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
1 | Çalışma ortamında meslektaşlarına, sağlık ekibinin diğer üyelerine, hastalarına ve hasta yakınlarına meslek etiğine uygun davranabilmek. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
4 | Mesleği ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip etmek. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilmek. |
6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek. |
7 | Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek. |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olmak. |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek. |
10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. |
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. |
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. |
15 | Biyomedikal cihaz teknolojisi ile ilgili ileri test yöntemlerini uygulayabilmek ve biyomedikal alanında acilleri bilmek. |
16 | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimserler. |
17 | Türkçeyi yazılı ve sözlü biçimde etkin olarak kullanma yeterliliğine sahip olmak ve bunun yanında hukuk dili ve adli yazışma konusunda teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
0. Dönem | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
HAZ | İngilizce | İngılızce Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
TMR | Türkçe | Türkçe Hazırlık | İsteğe Bağlı | - | - | - | - | - | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | ||||||
1. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA153 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSAG151 | Türkçe | Tıbbı Termınolojı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG153 | Türkçe | Anatomı | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | 2 | |
OSAG155 | Türkçe | Tıbbı Etık ve Hasta Hakları | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OTRD153 | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL171 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL173 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
OYDL175 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı I | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | 2 | |
Toplam | 13 | 3 | 0 | 31 | 16 | ||||
2. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OATA154 | Türkçe | Atatürk İlkelerı ve İnkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OBCT152 | Türkçe | Bıyomedıkal Cıhaz Teknolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
OSAG152 | Türkçe | Fızyolojı | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
OSAG154 | Türkçe | İlk ve Acıl Yardım | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
OTRD154 | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OYDL172 | Türkçe | İngılızce Yazma Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL174 | Türkçe | İngılızce Okuma ve Anlama Becerılerı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
OYDL176 | Türkçe | İngılızce Dıl Bılgısı II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | 2 | |
Toplam | 16 | 0 | 0 | 17 | 16 | ||||
3. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OBCT251 | Türkçe | Devre Analızı I | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | 3 | |
OBCT253 | Türkçe | Tıbbı Cıhaz Uygulamaları I | Zorunlu | 2 | 4 | - | - | 4 | |
OBCT255 | Türkçe | Meslekı Matematık | Zorunlu | 3 | - | - | - | 3 | |
OBCT257 | Türkçe | Tıbbı Bılışım | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | 3 | |
OBCT259 | Türkçe | Kalıbrasyon | Zorunlu | 2 | - | - | - | 2 | |
OISG263 | İngilizce | İşçı Sağlığı ve Güvenlığı | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | 2 | |
OSTJ251 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı I | Zorunlu | - | - | - | 4 | - | |
OYDL253 | Türkçe | Sağlık İngılızcesı | Zorunlu | 1 | 1 | - | - | 2 | |
Toplam | 14 | 7 | 0 | 6 | 19 | ||||
4. Dönem | |||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor | KREDİ |
OBCT252 | Türkçe | Devre Analızı II | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | 3 | |
OBCT254 | Türkçe | Tıbbı Cıhaz Uygulamaları II | Zorunlu | 2 | 4 | - | - | 4 | |
OBCT256 | Türkçe | Elektrık Elemanları ve Analızlerı | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | 3 | |
OBCT258 | Türkçe | Arıza Analızı ve Arıza Gıderme | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | 3 | |
OBCT260 | Türkçe | Hastane Otomasyon Sıstemlerı | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | 3 | |
OBCT262 | Türkçe | Hastane ve Teknık Servıs Organızasyonu | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSAG254 | Türkçe | Sağlıkta İletışım | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | 2 | |
OSTJ252 | Türkçe | Staj / Bıtırme Projesı II | Zorunlu | - | - | - | - | - | |
Toplam | 14 | 9 | 0 | 6 | 20 |