Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IYD620 | İleri Pazarlama Ve Marka Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; Dijital çağda markaların pazarlama yaklaşımlarını, teknolojik gelişimle birlikte yaşanan dijital dönüşümü, dijital ortamda müşteri davranışlarını, dijital müşteri etkileşimini ve dijital pazarlama faaliyetlerini anlamaktır.
Doç. Dr. Sevda Deneçli
1 | Dijital piyasayı anlamak. |
2 | Çevrim içi tüketici etkileşimi anlamak. |
3 | Dijital pazarlama faaliyetlerini saptamak. |
4 | Yapay zekanın pazarlama alanında kullanımını anlamak. |
5 | Dijital ilişkin yeni kavramlar öğrenmek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin içeriğini; 21. Yüzyılda markalar ve pazarlama yaklaşımı, pazarlamada yeni kavramlar, dijital çağda yeni iş modelleri, dijital çağda veri ve pazarlama açısından kullanımı, dijital pazarlama araçları ve dijital müşteri deneyimi oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | 21. Yüzyılda pazarlama ve marka yönetimi | ||
2 | Pazarlamada dijital dönüşüm | ||
3 | Dijital Çağ’da yeni iş modelleri | ||
4 | Dijital tüketici davranışları | ||
5 | Müşteri içgörüsüne yeni yaklaşımlar | ||
6 | Rekabet avantajı olarak dijital kitle kaynak kullanımı | ||
7 | Bir pazarlama aracı olarak etkileyen pazarlama | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dijital çağın temel pazarlama aracı: İçerik Pazarlaması | ||
10 | Sanal ve arttırılmış gerçeklik dünyasında müşteri deneyimi | ||
11 | Müşteri deneyimi haritalaması | ||
12 | Veri madenciliği ve veriye dayalı pazarlama | ||
13 | Mobil pazarlama | ||
14 | Bütüncül kanal dünyasında marka konumlandırma |
Dimitriadis, N., Dimitriadis, N. J. and Ney, J. (2019). Advanced Marketing Management: Principles, Skills and Tools, Great Britain: Kogan Page. Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, New Jersey: John Wiley & Sons. Chaffey, D. and Chadwick, F. E. (2000). Digital Marketing, UK: Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Takım/Grup Çalışması | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 148 | 148 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |