Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IYD618 | Bilim Felsefesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Doktora
Bu dersin amacı, öğrencilere bilim felsefesi alanında temel kavramları, yaklaşımları ve tartışmaları öğretmek, öğrencilerin bilimsel yöntemi ve bilimsel bilgiyi anlamalarını sağlamak, bilimin doğası, bilimsel keşifler ve bilimsel açıklamalar konularında kritik düşünme becerilerini geliştirmektir
1 | Bilim felsefesi kavramını ve önemini anlama. |
2 | Bilimsel yöntem ve bilgi edinme süreçlerini kavrama. |
3 | Bilim ve felsefe arasındaki ilişkiyi anlama ve felsefi tartışmaları değerlendirme becerisi kazanma. |
4 | Bilimsel açıklama, neden-sonuç ilişkisi ve doğruluk kavramlarını analiz etme becerisi geliştirme. |
5 | Bilim felsefesinin etik ve sosyal boyutlarını anlama ve tartışma becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere bilim felsefesi alanında temel kavramları, yaklaşımları ve tartışmaları öğretmek, öğrencilerin bilimsel yöntemi ve bilimsel bilgiyi anlamalarını sağlamak, bilimin doğası, bilimsel keşifler ve bilimsel açıklamalar konularında kritik düşünme becerilerini geliştirmektir
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilim Felsefesine Giriş | ||
2 | Bilimsel Yöntem ve Gözlem | ||
3 | Hipotezler ve Deneyler | ||
4 | Teoriler ve Kanıtlar | ||
5 | Teoriler ve Kanıtlar | ||
6 | Neden-Sonuç İlişkisi ve Nedensellik | ||
7 | Doğrulama ve Yanlışlama | ||
8 | Bilimsel Açıklamalar ve İncelemeler | ||
9 | Bilim ve Etik | ||
10 | Bilimsel İlerleme ve Bilgi Sürekliliği | ||
11 | Gözlemsel ve Teorik Bağımlılıklar | ||
12 | Bilim ve Dünya Görüşleri | ||
13 | Bilim ve Teknoloji | ||
14 | Bilim Felsefesinin Geleceği ve İleri Konular |
1 Salmon, M. H. (2017). Introduction to the Philosophy of Science: Cutting Nature at Its Seams (3rd ed.). Westview Press. 2 Chalmers, A. F. (2017). What Is This Thing Called Science? (4th ed.). Open University Press. 3 Ladyman, J., & Ross, D. (2018). Every Thing Must Go: Metaphysics Naturalized. Oxford University Press. 4 Godfrey-Smith, P. (2003). Theory and Reality: An Introduction to the Philosophy of Science. University of Chicago Press. 5 Okasha, S. (2002). Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford University Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |