Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SPM510 | Reklam Ve İkna | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, reklam ve ikna tekniklerini öğrencilere tanıtmak, etkili iletişim stratejilerini anlamalarını sağlamak ve öğrencileri reklam ve ikna süreçlerini analiz ederek etkili iletişim becerilerini geliştirmeye yönlendirmektir.
1 | Reklamın temel kavramlarını ve ikna süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | İkna tekniklerini ve stratejilerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Reklamda duygusal ve bilişsel ikna yöntemlerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Reklamın etkilerini ve sınırlamalarını inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | Reklam ve ikna alanındaki güncel araştırmaları takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
-
-
Reklam ve reklamcılık ile ilişkili kavramlar, reklamcılığın gelişimi, reklamın işlevleri, ikna kavramı ve retorik, reklamda kullanılan temel ikna modelleri, ikna kavramının temel unsurları, reklam çekicilikleri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Reklam ve iknanın önemi ve etkisi | ||
2 | İletişim süreci ve etkili iletişim stratejileri | ||
3 | Reklamın temel kavramları ve bileşenleri | ||
4 | Reklam stratejileri ve hedef kitle belirleme | ||
5 | İkna teorileri ve uygulamaları | ||
6 | Dilin ikna gücü ve söylem analizi | ||
7 | Görsel iletişim ve sembolik anlamların kullanımı | ||
8 | Reklamda duygu ve motivasyonun kullanımı | ||
9 | Marka imajı ve marka ikna stratejileri | ||
10 | Sosyal medya ve dijital reklamcılıkta ikna | ||
11 | İkna etiği ve toplumsal sorumluluk | ||
12 | İkna araştırmaları ve analizi | ||
13 | Reklamda tüketici davranışı ve psikolojisi | ||
14 | Yaratıcı reklam ve etkili iletişimde gelecek eğilimler ve yönelimler | ||
15 | Final Sınavı |
Cialdini, R. B. (2016). Influence: The Psychology of Persuasion. Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on Advertising.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |