GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
BLG516 Nesneye Dayalı Tasarım Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin içeriği, tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells) ve refactoring konularını kapsamaktadır. Ayrıca, nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının doğru ve iyi yapılması ilkesine dayanarak, ortak bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kod kusurları yazılımın kalitesini düşüren veya geliştirme sürecinde hatalara yol açabilen kod yapılarına işaret etmektedir



1 Nesneye dayalı programlama kavramlarını anlayarak yazılım sistemlerini modüler hale getirme becerisi kazanır.
2 Sınıf ve nesne kavramlarını etkin bir şekilde kullanarak karmaşık sistemleri tasarlama yeteneği geliştirilir.
3 Kalıp (design pattern) kullanımını öğrenerek tekrar kullanılabilir ve esnek yazılım bileşenleri oluşturma becerisi edinir.
4 Nesneye dayalı analiz ve tasarım araçlarını kullanarak büyük ölçekli projeleri yönetme yetisi geliştirilir.
5 Yazılımın bakımını ve genişletilmesini kolaylaştırmak için katmanlı ve modüler tasarım prensiplerini uygulama becerisi kazanır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu dersin içeriği, tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells) ve refactoring konularını kapsamaktadır. Ayrıca, nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının doğru ve iyi yapılması ilkesine dayanarak, ortak bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kod kusurları yazılımın kalitesini düşüren veya geliştirme sürecinde hatalara yol açabilen kod yapılarına işaret etmektedir


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tasarım kalıplarına giriş, MVC kalıbı
2 Sınıf belirtmeden nesne oluşturabilmeye yönelik kalıplar
3 Nesne gerçeklemesine diğer nesnelerin bağımlılığını azaltmaya yönelik kalıplar
4 Algoritmik bağımlılığı azaltmaya yönelik kalıplar
5 Gevşek ilişkilendirmeye yönelik kalıplar
6 Nesne birleştirmeye yönelik kalıplar
7 Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar
8 Ara Sınav
9 Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar
10 Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri
11 Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri
12 Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri
13 Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi
14 Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi
15 Final Sınavı

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek