Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BLG516 | Nesneye Dayalı Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin içeriği, tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells) ve refactoring konularını kapsamaktadır. Ayrıca, nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının doğru ve iyi yapılması ilkesine dayanarak, ortak bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kod kusurları yazılımın kalitesini düşüren veya geliştirme sürecinde hatalara yol açabilen kod yapılarına işaret etmektedir
1 | Nesneye dayalı programlama kavramlarını anlayarak yazılım sistemlerini modüler hale getirme becerisi kazanır. |
2 | Sınıf ve nesne kavramlarını etkin bir şekilde kullanarak karmaşık sistemleri tasarlama yeteneği geliştirilir. |
3 | Kalıp (design pattern) kullanımını öğrenerek tekrar kullanılabilir ve esnek yazılım bileşenleri oluşturma becerisi edinir. |
4 | Nesneye dayalı analiz ve tasarım araçlarını kullanarak büyük ölçekli projeleri yönetme yetisi geliştirilir. |
5 | Yazılımın bakımını ve genişletilmesini kolaylaştırmak için katmanlı ve modüler tasarım prensiplerini uygulama becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin içeriği, tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells) ve refactoring konularını kapsamaktadır. Ayrıca, nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının doğru ve iyi yapılması ilkesine dayanarak, ortak bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kod kusurları yazılımın kalitesini düşüren veya geliştirme sürecinde hatalara yol açabilen kod yapılarına işaret etmektedir
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tasarım kalıplarına giriş, MVC kalıbı | ||
2 | Sınıf belirtmeden nesne oluşturabilmeye yönelik kalıplar | ||
3 | Nesne gerçeklemesine diğer nesnelerin bağımlılığını azaltmaya yönelik kalıplar | ||
4 | Algoritmik bağımlılığı azaltmaya yönelik kalıplar | ||
5 | Gevşek ilişkilendirmeye yönelik kalıplar | ||
6 | Nesne birleştirmeye yönelik kalıplar | ||
7 | Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar | ||
10 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | ||
11 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | ||
12 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | ||
13 | Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi | ||
14 | Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi | ||
15 | Final Sınavı |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |