Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS529 | Gündelik Hayatta Müzik ve Performans | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik ve performansın gündelik hayattaki rolünü ve etkisini anlamalarını sağlamaktır. Ders, müziğin ve performansın sosyal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını keşfetmeyi hedefler. Ayrıca, müzik ve performansın kimlik oluşturma, toplumsal değişim, hafıza ve anılarla ilişki, ritüel ve törenlerdeki rolü, protesto ve aktivizmdeki yeri gibi konuları ele alır. Ders aynı zamanda müzik ve performansın toplumsal cinsiyet dinamikleri, eğlence ve kutlamalar, internet ve dijital ortamlardaki yansımaları gibi konuları da inceler. Öğrencilere, teorik kavramları tartışma, analiz etme ve gerçek yaşam örneklerine uygulama becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca, ders kapsamında bir müzik ve performans projesi gerçekleştirilir.
Doç. Dr. Füsun Naz Altınel
1 | Gündelik hayatta müziğin rolünü ve etkisini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Müziğin toplumsal, kültürel ve bireysel bağlamlarını anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Gündelik hayatta müzik ve performansın sosyal etkileşimleri ve anlamları üzerine düşünme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Veriler alınıyor. Birkaç saniye bekledikten sonra kesmeyi veya kopyalamayı yeniden deneyin. |
5 | Gündelik hayatta müzik ve performansı güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik ve performansın gündelik hayattaki rolünü ve etkisini anlamalarını sağlamaktır. Ders, müziğin ve performansın sosyal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını keşfetmeyi hedefler. Ayrıca, müzik ve performansın kimlik oluşturma, toplumsal değişim, hafıza ve anılarla ilişki, ritüel ve törenlerdeki rolü, protesto ve aktivizmdeki yeri gibi konuları ele alır. Ders aynı zamanda müzik ve performansın toplumsal cinsiyet dinamikleri, eğlence ve kutlamalar, internet ve dijital ortamlardaki yansımaları gibi konuları da inceler. Öğrencilere, teorik kavramları tartışma, analiz etme ve gerçek yaşam örneklerine uygulama becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca, ders kapsamında bir müzik ve performans projesi gerçekleştirilir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Müzik ve Performansın Gündelik Hayattaki Yeri | ||
3 | Müzik ve Performansın Sosyal Bağlamları | ||
4 | Müzik ve Performansın Kültürel Anlamları | ||
5 | Müzik ve Performansın İletişimsel Boyutları | ||
6 | Müzik ve Performansın Kimlik Oluşturmadaki Rolü | ||
7 | Müzik ve Performansın Toplumsal Değişime Etkisi | ||
8 | Müzik ve Performansın Hafıza ve Anılarla İlişkisi | ||
9 | Müzik ve Performansın Ritüel ve Törenlerdeki Rolü | ||
10 | Müzik ve Performansın Protest ve Aktivizmdeki Yeri | ||
11 | Müzik ve Performansın Toplumsal Cinsiyet Dinamikleri | ||
12 | Müzik ve Performansın Eğlence ve Kutlamalardaki Rolü | ||
13 | Müzik ve Performansın İnternet ve Dijital Ortamlardaki Yansımaları | ||
14 | Müzik ve Performans Projesi | ||
15 | Final Sınavı |
1 DeNora, T. (2013). Music in Everyday Life. Cambridge University Press. 2 Born, G., & Hesmondhalgh, D. (Eds.). (2010). Western Music and Its Others: Difference, Representation, and Appropriation in Music. University of California Press. 3 Sterne, J. (2012). MP3: The Meaning of a Format. Duke University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |