Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS527 | Sanat ve Estetik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere sanatın tanımı, özellikleri ve estetiğin temel kavramları hakkında bir anlayış kazandırmaktır. Ayrıca, sanatın tarihini, işlevlerini, toplumsal etkisini ve sanat ile duygu arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat eserlerini estetik değerlendirme kriterleriyle analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenirken, sanatın kültürel çeşitlilik, teknoloji, yaratıcılık ve toplum ile ilişkisini de tartışacaktır
1 | Sanat ve estetik kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Sanatın farklı disiplinlerinde estetik deneyimleri anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Sanatın toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarını anlama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Sanatsal ifadenin ve estetik değerlendirmenin öznel ve nesnel boyutlarını anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Sanat ve estetiği güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere sanatın tanımı, özellikleri ve estetiğin temel kavramları hakkında bir anlayış kazandırmaktır. Ayrıca, sanatın tarihini, işlevlerini, toplumsal etkisini ve sanat ile duygu arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat eserlerini estetik değerlendirme kriterleriyle analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenirken, sanatın kültürel çeşitlilik, teknoloji, yaratıcılık ve toplum ile ilişkisini de tartışacaktır
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Sanatın Tanımı ve Özellikleri | ||
3 | Estetiğin Temel Kavramları | ||
4 | Sanat Tarihine Giriş | ||
5 | Sanatın İşlevleri ve Toplumsal Etkisi | ||
6 | Sanat ve Duygu İlişkisi | ||
7 | Estetik Değerlendirme | ||
8 | Sanatsal İfade Biçimleri | ||
9 | Sanat ve Kültürel Çeşitlilik | ||
10 | Sanat ve Teknoloji İlişkisi | ||
11 | Sanat Eserlerinin Yorumlanması | ||
12 | Sanatta Yaratıcılık | ||
13 | Sanat ve Toplum İlişkisi | ||
14 | Sanatın Geleceği ve Önemi | ||
15 | Final Sınavı |
1 Gaut, B., & Lopes, D. M. (Eds.). (2019). The Routledge Companion to Aesthetics (3rd ed.). Routledge. 2 Harrison, C., Wood, P., & Gaiger, J. (Eds.). (2000). Art in Theory, 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Blackwell Publishing. 3 Dissanayake, E. (1995). Homo Aestheticus: Where Art Comes From and Why. University of Washington Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |