Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BVD511 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, beslenme eğitimi ve danışmanlığı süreçlerini öğretmek, sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi ve bireylere beslenme konusunda rehberlik etme becerilerini kazandırmaktır.
1 | Türkçe: Beslenme eğitimi ve danışmanlığının temel prensipleri |
2 | Türkçe: Bireysel beslenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve kişiselleştirilmiş beslenme planlarının oluşturulması |
3 | Türkçe: Beslenme eğitimi materyallerinin hazırlanması ve uygulanması |
4 | Türkçe: Beslenme danışmanlığında iletişim becerilerinin kullanımı |
5 | Türkçe: Beslenme bilincinin artırılması ve sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, beslenme eğitimi ve danışmanlığı süreçlerini öğretmek, sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi ve bireylere beslenme konusunda rehberlik etme becerilerini kazandırmaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığının Tanımı ve Önemi | ||
2 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığının Temel İlkeleri | ||
3 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: Değerlendirme ve Hedef Belirleme | ||
4 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: Planlama ve Uygulama | ||
5 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: İzleme ve Değerlendirme | ||
6 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında İletişim Becerileri | ||
7 | Motivasyonel Mülakat Tekniği ve Beslenme Eğitiminde Kullanımı | ||
8 | Grup Tabanlı Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | ||
9 | Bireysel Tabanlı Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | ||
10 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Kültürel ve Sosyal Faktörler | ||
11 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Psikolojik Faktörler | ||
12 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Etik ve Profesyonel Sorumluluklar | ||
13 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Uygulama Örnekleri ve Vaka Çalışmaları | ||
14 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Güncel Konular ve Gelecek Perspektifleri |
1 `Nutrition Education: Linking Research, Theory, and Practice` - Isobel R. Contento 2 `Motivational Interviewing in Nutrition and Fitness` - Dawn Clifford, Laura Curtis 3 `Counseling Skills for Nutrition Professionals` - Judith A. Beto, Dina Aronson
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |