Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IST524 | Kurumsal Kimlik ve Halkla İlişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, kurumsal kimlik kavramını, bileşenlerini ve halkla ilişkiler faaliyetleriyle olan bağlantısını kavratmak; kurumların itibar yönetimi süreçlerinde stratejik iletişimin rolünü açıklayarak öğrencilere uygulamalı bir bakış açısı kazandırmaktır.
1 | Öğrenci, kurumsal kimlik ve imaj kavramlarını tanımlar, kurum iletişimi içerisindeki rollerini açıklar. |
2 | Öğrenci, halkla ilişkiler stratejilerini belirler ve farklı hedef kitlelere yönelik iletişim planları geliştirebilir. |
3 | Öğrenci, kriz anlarında kurumsal iletişim yönetimi ve itibar koruma tekniklerini uygular. |
Birinci Öğretim
İletişim Bilimine Giriş Temel Halkla İlişkiler Pazarlama İlkeleri (önerilir)
Öğrencilerin temel iletişim ve halkla ilişkiler bilgisine sahip olmaları önerilir. Güncel medya ve iletişim araçlarını takip etmeleri faydalı olacaktır. Kurumsal tasarım ve marka bilinci üzerine örnek incelemeler yapılması önerilir. Öğrencilerin yaratıcı içerik geliştirme ve görsel sunum becerilerini geliştirmeleri beklenir.
Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj kavramları Kurum kültürü ve kurumsal iletişim Kurumsal tasarım ve marka unsurları Halkla ilişkilerin tanımı, işlevleri ve araçları Hedef kitle analizi ve paydaş iletişimi Kurumsal itibar yönetimi Kriz iletişimi ve kurumsal tepki stratejileri Medya ilişkileri ve basın bülteni hazırlama Sponsorluk ve etkinlik yönetimi İç iletişim ve çalışan ilişkileri Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetleri Dijital halkla ilişkiler uygulamaları Kurumsal kimlik çalışmaları: vaka analizleri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal kimlik ve imaj kavramları | Teorik ders anlatımı | Kurumsal kimlik ile ilgili temel kavramların araştırılması |
2 | Kurumsal iletişim ve kurum kültürü | Grup tartışmaları | Kurumsal imaj ve itibar örneklerinin incelenmesi |
3 | Kurumsal tasarım unsurları (logo, renk, tipografi) | Vaka analizi çalışmaları | Marka kimliği dokümanlarının analizi |
4 | Marka kimliği ve konumlandırma | Uygulamalı içerik hazırlama | Başarılı halkla ilişkiler kampanyalarının araştırılması |
5 | Halkla ilişkilerin tanımı, tarihçesi ve işlevleri | Proje tabanlı öğrenme | Hedef kitle tanımı ve segmentasyon örnekleri |
6 | Hedef kitle analizi ve paydaş belirleme | Sunum teknikleri eğitimi | Kriz iletişimi örnek olaylarının okunması |
7 | İtibar yönetimi ve kurumsal güven inşası | Rol yapma (role-play) uygulamaları | Basın bülteni örneklerinin incelenmesi |
8 | Medya ilişkileri ve basınla iletişim | Gerçek marka analizleri | Medya ilişkileri hakkında literatür taraması |
9 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | İşbirlikli Öğrenme | Grup çalışmaları için ön hazırlık |
10 | Kriz İletişimi | Beyin Fırtınası | Kampanya örnekleri izleme |
11 | Medyayla İlişkiler | Örnek Olay İncelemesi | Kriz vakaları analizi |
12 | Etik ve Yasal Konular | Grupla Çalışma | Rapor yazımı için kaynak tarama |
13 | Kurumsal Kimlik Tasarımı Örnekleri | Drama ve Yaratıcı Drama | Sunum hazırlıkları |
14 | Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması | Saha Çalışmaları | Geri bildirimlerin toplanması |
15 | Genel Değerlendirme ve Uygulamalar | Yıl Sonu Değerlendirmesi ve Uygulama | Final proje hazırlığı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |