Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BLG512 | İleri Hesaplama Teorisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
İleri Hesaplama Teorisi dersinin amacı, öğrencilere sayısal hesaplama alanında derin bir anlayış kazandırmak ve karmaşık hesaplama problemlerini etkili bir şekilde çözebilmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere temel ve ileri düzeyde sayısal hesaplama konularında bilgi ve beceri kazandırarak, ileri araştırmalarda ve uygulamalarda başarılı olmalarını amaçlamaktadır.
Dr.Mahmut TURHAN
1 | Sayısal hesaplama yöntemlerini doğru bir şekilde seçme ve uygulama yeteneği kazanma. |
2 | Diferansiyel ve integral denklemleri sayısal olarak çözebilme yetkinliği geliştirme. |
3 | Lineer cebir ve matris hesaplamalarını anlayarak ileri düzeyde uygulama yapabilme becerisi edinme. |
4 | Optimizasyon problemlerini çözmek için sayısal optimizasyon yöntemlerini uygulayabilme yetisi geliştirme. |
5 | Paralel ve dağıtık hesaplama yöntemlerini kullanarak karmaşık hesaplama problemlerini ele alma yetkinliği kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İleri Hesaplama Teorisi dersi, sayısal hesaplama alanında derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi amaçlayan kapsamlı bir müfredat sunar. Bu ders, yakınsama ve kararlılık, diferansiyel ve integral denklemlerin sayısal çözümlemesi, lineer cebir ve matris hesaplamaları gibi temel konuları içerir. Ayrıca, optimizasyon ve sayısal optimizasyon yöntemleri, paralel hesaplama ve dağıtık hesaplama yöntemleri gibi daha ileri düzey konuları da kapsar. Öğrenciler, doğrusal olmayan denklemlerin sayısal çözümlemesi, integral denklemlerin çözümlemesi, olasılık ve istatistiksel hesaplama yöntemleri gibi alanlarda derinlemesine bilgi edinirler. Bu ders, öğrencilere karmaşık hesaplama problemlerini analiz etme ve çözme becerilerini geliştirme fırsatı sunar, böylece ileri seviyede bilimsel araştırmalarda ve uygulamalarda etkili bir şekilde çalışabilirler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bakış | ||
2 | Sonlu Otomata ve Düzenli Diller | ||
3 | Bağlamdan Bağımsız Diller ve Pushdown Otomata | ||
4 | Bağlamdan Bağımsız Diller ve Pushdown Otomata | ||
5 | Turing Makineleri ve Church-Turing Tezi | ||
6 | Turing Makineleri ve Church-Turing Tezi | ||
7 | Karar Verilebilirlik | ||
8 | Vize | ||
9 | İndirgenebilirlik | ||
10 | Zaman Karmaşıklığı, P ve NP | ||
11 | Yer karmaşıklığı | ||
12 | Rastgeleleştirme | ||
13 | Paralel karmaşıklık | ||
14 | Paralel karmaşıklık |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |