Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
YZM517 | İleri Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere ileri seviye programlama kavramlarını ve tekniklerini öğretmek, nesne yönelimli programlama prensiplerine derinlemesine hakim olmalarını sağlamak, kalıtım, polimorfizm, veri kapsülleme, soyut sınıflar, arayüzler gibi konulara odaklanmak, istisnalar ve hata yönetimi konularında bilgi vermek, ileri düzey fonksiyonel programlama konularını işlemek, hata ayıklama teknikleri, modül kullanımı, çok iş parçacıklı ve asenkron programlama gibi ileri seviye konuları ele almak ve veritabanı entegrasyonu ile ORM gibi konulara değinmektir.
-
1 | Nesne yönelimli programlama prensiplerini ve ileri programlama tekniklerini anlama becerisi geliştirmek. |
2 | Gelişmiş programlama dilleri, tasarım desenleri ve yazılım mimarisi konularında bilgi sahibi olma yetkinliği kazanmak. |
3 | Büyük ölçekli yazılım projelerini planlama, geliştirme ve yönetme yetkinliği geliştirmek. |
4 | Veritabanı entegrasyonu, ağ programlaması ve web uygulama geliştirme gibi ileri programlama konularını uygulama becerisi kazanmak. |
5 | Yazılım kalitesini artırmak için test otomasyonu, hata ayıklama ve performans optimizasyonu tekniklerini öğrenmek ve uygulama yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin amacı, öğrencilere ileri seviye programlama kavramlarını ve tekniklerini öğretmek, nesne yönelimli programlama prensiplerine derinlemesine hakim olmalarını sağlamak, kalıtım, polimorfizm, veri kapsülleme, soyut sınıflar, arayüzler gibi konulara odaklanmak, istisnalar ve hata yönetimi konularında bilgi vermek, ileri düzey fonksiyonel programlama konularını işlemek, hata ayıklama teknikleri, modül kullanımı, çok iş parçacıklı ve asenkron programlama gibi ileri seviye konuları ele almak ve veritabanı entegrasyonu ile ORM gibi konulara değinmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli Programlama'ya Giriş | ||
2 | Sınıflar ve Nesneler | ||
3 | Kalıtım ve Polimorfizm | ||
4 | Veri Kapsülleme ve Sarmalayıcılar | ||
5 | Soyut Sınıflar ve Arabirimler | ||
6 | İleri Nesne Yönelimli Programlama Konuları | ||
7 | İstisnalar ve Hata Yönetimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İleri Fonksiyonel Programlama Konuları | ||
10 | İleri Modül Kullanımı ve Paketleme | ||
11 | Çok İş Parçacıklı ve Asenkron Programlama | ||
12 | Dekoratörler ve Meta-programlama | ||
13 | Veritabanı Entegrasyonu ve ORM (Object-Relational Mapping) | ||
14 | İleri Programlama Araçları ve Teknikler (Ör. Test Otomasyonu) | ||
15 | Final Sınavı |
`Python Cookbook` - David Beazley, Brian K. Jones `Fluent Python` - Luciano Ramalho `Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software` - Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 |