Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BVA505 | İşletmeler İçin Veri Analitiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, işletmelerin veri analitiği konusunda temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak, veri analizi sürecini anlamalarını ve veri odaklı kararlar alabilmelerini sağlamaktır.
1 | Yönetimde karar verme süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek. |
2 | Problem tanımlama ve problem analizi yetkinliği kazanmak. |
3 | Karar verme modelleri, yöntemleri ve tekniklerini anlama ve uygulama becerisi geliştirmek. |
4 | Çok kriterli karar verme tekniklerini öğrenmek ve uygulama becerisi kazanmak. |
5 | Karar verme süreçlerinde etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konularını değerlendirme yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, işletmelerin veri analitiği konusunda temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak, veri analizi sürecini anlamalarını ve veri odaklı kararlar alabilmelerini sağlamaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Veri Analitiği ve İşletmelerde Veri Kültürü | |||
2 | Veri Toplama ve Veri Temizleme | |||
3 | Veri Keşfi ve Görselleştirme | |||
4 | Veri Ön İşleme ve Veri Dönüşümü | |||
5 | İstatistiksel Analiz ve Hipotez Testleri | |||
6 | Regresyon Analizi ve Tahminleme | |||
7 | Sınıflandırma ve Makine Öğrenmesi | |||
8 | Kümeleme Analizi ve Segmentasyon | |||
9 | İş Süreçleri ve Veri Analitiği | |||
10 | Büyük Veri ve Paralel İşleme | |||
11 | Veri Madenciliği ve Örüntü Keşfi | |||
12 | Gözetimli ve Gözetimsiz Öğrenme | |||
13 | Veri Tabanlı Karar Modelleri | |||
14 | Etik ve Güvenilirlik Konuları |
1 `Data Science for Business` - Foster Provost, Tom Fawcett 2 `Business Analytics: Methods, Models, and Decisions` - James R. Evans 3 `Python for Data Analysis` - Wes McKinney 4 `Data Analytics for Corporate Debt Markets` - Joao Oliveira Soares, Diana Dunbar, Jakub Jurek 5 `Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think` - Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |