GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IKN508 Takım Çalışması Ve Liderlik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere takım çalışmasının temel kavramlarını, takım oluşturma sürecini ve dinamiklerini, takım rollerini ve işbirliğini, takım karar verme süreçlerini, takım iletişimini ve etkili iletişim becerilerini, liderlik teorilerini ve yaklaşımlarını, liderlik becerilerini ve özelliklerini, dönüşümcü liderliği ve etik liderliği, liderlik ve motivasyon ilişkisini, liderlik ve çatışma yönetimini, liderlik ve değişim yönetimini, liderlik ve performans yönetimini, çok kültürlü takımları ve küresel liderliği, takım performansı değerlendirmeyi ve geri bildirimi öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Anıl SAYİNER


1 Takım çalışmasının temel prensiplerini ve süreçlerini anlama.
2 Etkili takım oluşturma ve yönetme becerisi geliştirme.
3 Takım performansını değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanma.
4 Liderlik stillerini ve liderlik rolünü anlama ve uygulama becerisi geliştirme.
5 Takım liderliği stratejileri geliştirme becerisi kazanma.

Birinci Öğretim


Ön Koşulu Olan Ders Yok


yok


Bu dersin amacı, öğrencilere takım çalışmasının temel kavramlarını, takım oluşturma sürecini ve dinamiklerini, takım rollerini ve işbirliğini, takım karar verme süreçlerini, takım iletişimini ve etkili iletişim becerilerini, liderlik teorilerini ve yaklaşımlarını, liderlik becerilerini ve özelliklerini, dönüşümcü liderliği ve etik liderliği, liderlik ve motivasyon ilişkisini, liderlik ve çatışma yönetimini, liderlik ve değişim yönetimini, liderlik ve performans yönetimini, çok kültürlü takımları ve küresel liderliği, takım performansı değerlendirmeyi ve geri bildirimi öğretmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Takım Çalışmasına Giriş Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
2 Takım Oluşturma Süreci ve Dinamikleri Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
3 Takım Rolleri ve İşbirliği Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi, Vaka Çalışması Yoktur
4 Takım Karar Verme Süreçleri Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
5 Takım İletişimi ve Etkili İletişim Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
6 Liderlik Teorileri ve Yaklaşımları Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
7 Dönüşümcü Liderlik ve Etik Liderlik Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
8 Ara Sınav Dönemi ... ...
9 Liderlik ve Motivasyon Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
10 Liderlik ve Çatışma Yönetimi Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
11 Liderlik ve Değişim Yönetimi Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
12 Liderlik ve Performans Yönetimi Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
13 Çok Kültürlü Takımlar ve Küresel Liderlik Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi Yoktur
14 Takım Performansı Değerlendirme ve Geri Bildirim Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi, Vaka Çalışması Yoktur
15 Final Sınavı ... ...

Hackman, J. R., & Johnson, C. E. (2013). Leading Teams: Setting the Stage for Great Performances. Harvard Business Review Press Northouse, P. G. (2021). Leadership: Theory and Practice (9th ed.). Sage Publications.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 3 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 39 39
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 70 70
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek