Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MHD510 | Denetim Teorisi ve Uluslararası Denetim Standartları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere Denetim Teorisi ve Uluslararası Denetim Standartları konularında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, denetimin temel kavramlarını, prensiplerini ve tekniklerini öğreneceklerdir. Ayrıca, denetim mesleğini düzenleyen uluslararası standartlar konusunda bilgi sahibi olacak ve bu standartları uygulama becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda, öğrenciler denetim konularını eleştirel bir şekilde analiz edebilecek, denetim kanıtlarını değerlendirebilecek ve uluslararası standartlara uygun bir şekilde denetim bulgularını etkili bir şekilde iletebilecek becerilere sahip olmalıdır.
1 | Denetim teorilerini ve uluslararası denetim standartlarını anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Uluslararası denetim standartlarını uygulama becerisi geliştirme. |
3 | Denetim sürecini ve denetim tekniklerini anlama ve uygulama becerisi geliştirme. |
4 | Denetim raporlarını ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey denetim teorisi ve uluslararası denetim standartları konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere Denetim Teorisi ve Uluslararası Denetim Standartları konularında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, denetimin temel kavramlarını, prensiplerini ve tekniklerini öğreneceklerdir. Ayrıca, denetim mesleğini düzenleyen uluslararası standartlar konusunda bilgi sahibi olacak ve bu standartları uygulama becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda, öğrenciler denetim konularını eleştirel bir şekilde analiz edebilecek, denetim kanıtlarını değerlendirebilecek ve uluslararası standartlara uygun bir şekilde denetim bulgularını etkili bir şekilde iletebilecek becerilere sahip olmalıdır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Denetimin tanımı, unsurları, denetim türleri | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır. |
2 | Denetimde Kalite Yönetim Sistemleri | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
3 | Etik ilkeleler | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
4 | Etik ilklere ilişkin tehditler | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
5 | Bağımsız denetçinin genel Amaçları 1 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
6 | Resmi tatil | ||
7 | Bağımsız denetçinin genel Amaçları 2 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
8 | Ara sınav | ||
9 | Bağımsız denetim süreci | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
10 | Risk değerlendirme 1 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
11 | Risk değerlendirme 2 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
12 | Riske karşılık verme 1 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
13 | Riske karşılık verme 2 | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
14 | 14 Raporlama | Sınıf içi anlatım | Bulunmamaktadır |
15 | Final Sınavı |
Aren, S., & Kaplan, S. (2017). Denetim Teorisi. Beta Yayınevi. IFAC (International Federation of Accountants). (2019). International Standards on Auditing (ISA). AICPA (American Institute of Certified Public Accountants). (2021). Generally Accepted Auditing Standards (GAAS). CISA (Certified Information Systems Auditor) Review Manual. ISACA. Turley, S., & Cooper, D. (2012). The Routledge Companion to Auditing. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Alan Gezisi | 6 | 10 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |