Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MHD508 | İleri Düzey Finansal Tablolar Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere finansal tabloların derinlemesine analizini yapma becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin finansal tabloların temel ilkelerini anlamalarını sağlamak, finansal tabloların analizini ve yorumlamasını öğretmek, oran analizi ve finansal performans değerlendirmesi becerilerini geliştirmek, mali duran varlıkların, kısa vadeli varlıkların, borçların ve özkaynakların analizini yapmak, nakit akış tablosu, gelir tablosu ve bilanço analizini gerçekleştirmek hedeflenmektedir. Ders ayrıca, finansal tabloların Uluslararası Finansal Raporlama Standartları'na (UFRS) uygunluğunu değerlendirmek, sektörel analiz yapmak ve finansal tabloların işletme performansıyla ilişkisini anlamak için gereken becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.
1 | Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
2 | Finansal tabloların niteliksel ve niceliksel analizini yapabilme becerisi geliştirme. |
3 | Finansal oranları ve performans göstergelerini yorumlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | İleri düzey finansal analiz tekniklerini uygulama becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey finansal tablolar analizi konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Bu dersin amacı, öğrencilere finansal tabloların derinlemesine analizini yapma becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin finansal tabloların temel ilkelerini anlamalarını sağlamak, finansal tabloların analizini ve yorumlamasını öğretmek, oran analizi ve finansal performans değerlendirmesi becerilerini geliştirmek, mali duran varlıkların, kısa vadeli varlıkların, borçların ve özkaynakların analizini yapmak, nakit akış tablosu, gelir tablosu ve bilanço analizini gerçekleştirmek hedeflenmektedir. Ders ayrıca, finansal tabloların Uluslararası Finansal Raporlama Standartları'na (UFRS) uygunluğunu değerlendirmek, sektörel analiz yapmak ve finansal tabloların işletme performansıyla ilişkisini anlamak için gereken becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Amaçları | ||
2 | Finansal Tabloların Temel İlkeleri | ||
3 | Finansal Tabloların Analizi ve Yorumlama | ||
4 | Oran Analizi ve Finansal Performans Değerlendirmesi | ||
5 | Mali Duran Varlıkların Analizi | ||
6 | Mali Kısa Vadeli Varlıkların Analizi | ||
7 | Borçlar ve Özkaynakların Analizi | ||
8 | Nakit Akış Tablosu Analizi | ||
9 | Gelir Tablosu Analizi | ||
10 | Bilanço Analizi | ||
11 | Finansal Tabloların UFRS'ye Uygunluğunun Değerlendirilmesi | ||
12 | Finansal Tabloların Sektörel Analizi | ||
13 | Finansal Tabloların İşletme Performansıyla İlişkisi | ||
14 | Finansal Tablolar Analizinde Güncel Konular | ||
15 | Final Sınavı |
Gibson, C. H. (2019). Financial Reporting and Analysis. Cengage Learning. Penman, S. H. (2013). Financial Statement Analysis and Security Valuation. McGraw-Hill Education. Financial Statement Analysis and Valuation Workbook. Cambridge Business Publis
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |