Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SPM518 | Yeni Nesil İş Modeli | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Yeni Nesil İş Modeli dersinin amacı, öğrencilere geleneksel iş modeli yaklaşımlarını aşarak, modern iş dünyasının dinamiklerine uygun, inovatif ve sürdürülebilir iş modelleri oluşturma becerisi kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere işletmelerin rekabet gücünü artırmak için müşteri odaklı değer önerileri geliştirmeyi, doğru müşteri segmentlerini belirlemeyi, etkili gelir modelleri tasarlamayı, dağıtım stratejilerini optimize etmeyi ve kaynakları akıllıca yönetmeyi öğretmeyi hedefler. Aynı zamanda, iş ortaklıklarının ve dijital teknolojilerin kullanımının iş modeli inovasyonunda nasıl önemli bir rol oynadığını da vurgular. Bu ders, öğrencilere iş dünyasında başarılı olmak için gerekli olan stratejik düşünme ve yenilikçi yaklaşım becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
1 | Yeni nesil iş modellerinin temel kavramlarını ve önemini anlama. |
2 | İş modeli yeniliği ve dijital dönüşüm süreçlerini analiz etme becerisi kazanma. |
3 | İş modellerini tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Teknolojik gelişmelerin iş modellerine etkilerini anlama ve rekabet avantajı sağlama becerisi kazanma. |
5 | İş modeli yenilikçiliği ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi anlama ve iş modellerini stratejik olarak yönetme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Yeni Nesil İş Modeli dersinin amacı, öğrencilere geleneksel iş modeli yaklaşımlarını aşarak, modern iş dünyasının dinamiklerine uygun, inovatif ve sürdürülebilir iş modelleri oluşturma becerisi kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere işletmelerin rekabet gücünü artırmak için müşteri odaklı değer önerileri geliştirmeyi, doğru müşteri segmentlerini belirlemeyi, etkili gelir modelleri tasarlamayı, dağıtım stratejilerini optimize etmeyi ve kaynakları akıllıca yönetmeyi öğretmeyi hedefler. Aynı zamanda, iş ortaklıklarının ve dijital teknolojilerin kullanımının iş modeli inovasyonunda nasıl önemli bir rol oynadığını da vurgular. Bu ders, öğrencilere iş dünyasında başarılı olmak için gerekli olan stratejik düşünme ve yenilikçi yaklaşım becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
3 | Değer Önerisi ve Müşteri Segmentasyonu | ||
4 | Değer Önerisi ve Müşteri Segmentasyonu | ||
5 | Kanal ve Dağıtım Stratejileri | ||
6 | Kanal ve Dağıtım Stratejileri | ||
7 | Gelir Modeli Tasarımı | ||
8 | Gelir Modeli Tasarımı | ||
9 | Kaynak ve İş Ortaklıkları | ||
10 | Kaynak ve İş Ortaklıkları | ||
11 | Maliyet Yapısı ve Verimlilik | ||
12 | Maliyet Yapısı ve Verimlilik | ||
13 | İş Modeli İnovasyonu ve Gelecek Trendleri | ||
14 | İş Modeli İnovasyonu ve Gelecek Trendleri |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |