Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RMI514 | Görsel Kültür Ve İdeoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu disiplinler arası ders görselliğin kültürde ve ideolojideki yerini ve ırk, din, cinsiyet ve cinsellik gibi konuları şekillendirmesindeki rolünü inceler. İlüstrasyon,sergi,fotoğraf,sinema, performans, televizyon, dijital teknolojiler gibi çeşitli görsel mecralara bakarak hakim kültürün ötekiyi temsili üzerinde düşen gölgesi üzerinde tartışılır. Görmek inanmaktır, Görsel yalan söylemez gibi basit düşüncelerin temellerine inip biz ve onlar, kadın ve erkek, burası ve orası, medeniyet ve barbarlık gibi ikilemlerin ötesine geçemeye çalışır. Geçmişe ve günümüze gidip gelerek ilerleyecek olan derse estetik ve ideoloji arsındaki bağlantılar incelenecektir. Böylece ırk, cinsiyet ve cinsellik çalışmaları ile küreselleşme arasındaki bağlantılar da incelenir.
1 | Görsel kültürün ve imgelerin toplumsal ve ideolojik etkilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Görsel kültürde ideolojik temsilleri ve mesajları inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Görsel imgelerin anlamlandırılmasını ve yorumlanmasını analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Görsel kültür ve ideoloji arasındaki ilişkiyi inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | Görsel kültür ve ideolojiyle ilgili güncel çalışmaları takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu disiplinler arası ders görselliğin kültürde ve ideolojideki yerini ve ırk, din, cinsiyet ve cinsellik gibi konuları şekillendirmesindeki rolünü inceler. İlüstrasyon,sergi,fotoğraf,sinema, performans, televizyon, dijital teknolojiler gibi çeşitli görsel mecralara bakarak hakim kültürün ötekiyi temsili üzerinde düşen gölgesi üzerinde tartışılır. Görmek inanmaktır, Görsel yalan söylemez gibi basit düşüncelerin temellerine inip biz ve onlar, kadın ve erkek, burası ve orası, medeniyet ve barbarlık gibi ikilemlerin ötesine geçemeye çalışır. Geçmişe ve günümüze gidip gelerek ilerleyecek olan derse estetik ve ideoloji arsındaki bağlantılar incelenecektir. Böylece ırk, cinsiyet ve cinsellik çalışmaları ile küreselleşme arasındaki bağlantılar da incelenir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders Planı | ||
2 | Simge,Yapı ve Semiotic | ||
3 | “Görmek İnanmak mıdır?:” Gerçeğin Problemi [Bölüm 1] | ||
4 | “Görmek İnanmak mıdır?:” Gerçeğin Problemi [Bölüm 2] | ||
5 | Görselliğin Günlük Hayattaki Rolü | ||
6 | Tartışmalı Tarihler | ||
7 | Araçlar ve Seyirci | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Psikoanaliz ve Görsel Kültür | ||
10 | Kadrajın gözünden: Açık Kader ve Kovboy Fimleri | ||
11 | Simge, (Post)Yapı ve Oyun | ||
12 | Feminizm | ||
13 | Homoseksüel Gerçek | ||
14 | Görsel Gerçeklikler, Siber Kimlikler | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |