GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PIO507 Stratejik Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere stratejik marka yönetimi kavramını, süreçlerini ve stratejilerini öğretmektir. Ders, marka değerinin oluşturulması, marka analizi ve marka kimliği, hedef kitle ve marka konumlandırması, marka genişletme ve marka uzantısı, marka iletişimi ve marka deneyimi gibi konuları kapsamaktadır.



1 Öğrenciler, marka yönetimi kavramlarını anlayacak ve marka stratejilerini oluşturabileceklerdir.
2 Öğrenciler, marka değerini belirleyebilecek ve marka kimliği ile konumlandırma stratejilerini oluşturabileceklerdir.
3 Dersi tamamlayan öğrenciler, marka iletişimi ve pazarlama stratejilerini analiz ederek marka sadakati ve rekabet avantajı oluşturabileceklerdir.
4 Öğrenciler, marka performansını değerlendirebilecek ve uluslararası pazarlarda marka yönetimi stratejileri geliştirebileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilere stratejik marka yönetimi kavramını, süreçlerini ve stratejilerini öğretmektir. Ders, marka değerinin oluşturulması, marka analizi ve marka kimliği, hedef kitle ve marka konumlandırması, marka genişletme ve marka uzantısı, marka iletişimi ve marka deneyimi gibi konuları kapsamaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Stratejik Marka Yönetimi Kavramı
3 Marka Değerinin Oluşturulması
4 Marka Analizi ve Marka Kimliği
5 Hedef Kitle ve Marka Konumlandırması
6 Marka Genişletme ve Marka Uzantısı
7 Marka İletişimi ve Marka Deneyimi
8 Marka Eşgüdümü ve İşbirliği
9 Marka Krizi Yönetimi
10 Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
11 Marka Performansı ve Ölçümleme
12 Marka Sadakati ve Müşteri Bağlılığı
13 Küresel Marka Yönetimi
14 Sosyal Medya ve Marka Yönetimi
15 Final sınavı

Yok



Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 42 42
Uygulama/Pratik 1 17 17
Örnek Vaka İncelemesi 1 20 20
Proje Hazırlama 1 60 60
Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek