Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RMI517 | Marka İletişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, markaların tutundurma faaliyetlerinin temel ilkelerini ve uygulamalarını anlamaktır. Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında gerçek marka hikayeleriyle örneklenerek tartışılacaktır.
1 | Marka iletişiminin önemini ve bileşenlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Marka iletişimi stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Marka mesajlarının hedef kitleye etkisini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Marka iletişim kanallarını inceleme ve marka iletişimi stratejilerini değerlendirme yetkinliği geliştirme. |
5 | Güncel marka iletişimi örneklerini takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders kapsamında markanın hedef kitle ile iletişimini anlamak açısından reklam, pazarlama halkla ilişkileri, satış tutundurma, kişisel satış, doğrudan pazarlama ve dijital pazarlama kavramları örnekler dahilinde detaylı olarak irdelenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Tanışma | ||
2 | İletişim, Algı, Kitle İletişimi | ||
3 | Pazarlama İletişimi nedir, bileşenleri, Markanın pazarlama iletişimi içindeki yeri | ||
4 | Marka Kimliği-Gerçek Hayatttan Örnekler | ||
5 | Marka Konumlandırma | ||
6 | Marka Konumlandırma | ||
7 | Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Markalaşmada Reklam ve Tanıtımın Rolü | ||
10 | Promosyon (Tutundurma) Nedir? | ||
11 | Marka Stratejileri- Türkiye ve Dünyadan Örnekler | ||
12 | Marka Sistemlerini Yönetmek –Türkiye ve Dünyadan Örnekler | ||
13 | İncelemeler ve Vaka Çalışmaları | ||
14 | İncelemeler ve Vaka Çalışmaları | ||
15 | Final Sınavı |
Babür Tosun, N. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları. Taşkıran, H.B. (2017). Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, Der Yayınları. Tolon, M. ve Zengin, A.Y. (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |