Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL519 | Benlik Ve Benlik Düzenleme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere benlik ve benlik düzenleme kavramlarını anlatmak, benlik gelişimi, benlik algısı, benlik düzenleme stratejileri ve benlik ile ilişkili diğer konuları ele almak ve öğrencilerin kendi benliklerini daha iyi anlamalarını ve geliştirmelerini sağlamaktır.
1 | Benlik kavramını tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
2 | Benlik algısının gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olabilme. |
3 | Benlik gelişimi süreçlerini analiz edebilme. |
4 | Benlik ve kimlik arasındaki ilişkiyi anlayabilme. |
5 | Benlik düzenlemesi stratejilerini tanımlayabilme ve uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Ders Tanıtımı | ||
2 | Benlik Kavramı ve Önemi | ||
3 | Benlik Gelişimi Teorileri | ||
4 | Benlik Algısı ve Kendilik Saygısı | ||
5 | Kimlik Oluşumu ve Benlik Kimlikleri | ||
6 | Benlik Düzenleme Stratejileri | ||
7 | Benlik ve İlişkiler | ||
8 | Benlik ve Kültürel Faktörler | ||
9 | Benlik ve Cinsiyet | ||
10 | Benlik ve Özgünlük | ||
11 | Benlik ve Psikolojik Sağlık | ||
12 | Benlik ve Motivasyon | ||
13 | Benlik ve Stres Yönetimi | ||
14 | Benlik ve Kişisel Gelişim |
Butcher, J. N., Mineka, S., & Hooley, J. M. (2017). Abnormal Psychology. Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |