Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
YMG514 | Yeni Medyada Gazetecilik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere yeni medyada gazetecilik kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, dijital dönüşümün gazetecilik üzerindeki etkisini anlamalarını sağlamak, yeni medya araçlarını kullanarak haber üretimi, dağıtımı ve paylaşımını öğretmek, etik sorunlar ve sorumluluklar konusunda farkındalık oluşturmak ve gelecekteki gazetecilik trendlerini keşfetmektir.
Dr. Öğretim Üyesi Alper ÖNEN
1 | Dijital gazetecilik araçlarını etkin bir şekilde kullanarak haberleri hızlı ve etkili bir şekilde sunabilme becerisi geliştirmek. |
2 | Haberlerin online platformlarda nasıl yayımlandığını ve paylaşıldığını anlayarak dijital gazetecilik süreçlerini yönetebilmek. |
3 | Sosyal medya ve diğer dijital araçları gazetecilik için etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği kazanmak. |
4 | İnternet gazeteciliği, blog yazma ve podcast gibi yeni medya formatlarını deneyimleyerek yenilikçi gazetecilik yaklaşımlarını öğrenmek. |
5 | Bilgi güvenilirliği, kaynak doğrulama ve etik sorunlar gibi yeni medya zorluklarına karşı bilinçli bir şekilde hareket etmek. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin amacı, öğrencilere yeni medyada gazetecilik kavramını ve temel prensiplerini öğretmek, dijital dönüşümün gazetecilik üzerindeki etkisini anlamalarını sağlamak, yeni medya araçlarını kullanarak haber üretimi, dağıtımı ve paylaşımını öğretmek, etik sorunlar ve sorumluluklar konusunda farkındalık oluşturmak ve gelecekteki gazetecilik trendlerini keşfetmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Yeni Medya Haberciliğine Dair Temel Kavramlar | ||
2 | Haber, Habercilik ve Haberin Tarihsel Gelişim Süreci | ||
3 | Haber Üretim Sürecine Yönelik Temel Yaklaşımlar | ||
4 | Bilgi Toplumu Paradigması ve Temel Tartışmalar | ||
5 | Web 1.0’dan Web 4.0’a Değişen Dinamikler ve Yansımalar | ||
6 | Dijital Dönemde Yeni Medya Haberciliği ve Enformasyonun Dönüşümü | ||
7 | Yeni Medyada Enformasyon Üretimi ve Manipülasyon | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hakikat Sonrası Çağda Gazetecilik | ||
10 | Yeni Medya Haberciliğinde Etik Sorunlar | ||
11 | Yeni Medya Ortamında Dezenformasyona Dönüşen Enformasyon | ||
12 | Yeni Medya Ortamında Bilgi Düzensizlikleri ve Sahte Haber Sorunu | ||
13 | Yeni Medyada Dezenformasyon ve Doğruluk Kontrolü Mekanizmaları | ||
14 | Gazeteciliğin Geleceği: Post- News Journalism/ Haber Sonrası Gazeteciliği ve Yapay Zekâ | ||
15 | Final Sınavı |
`Journalism in the Age of Digital Technology` - Alfred Hermida `Yeni Medya Ekosisteminde Dönüşen Haber ve Teyitçilik`, Alper Önen `Dijital Dünyada Habercilik Pratikleri` - Deniz Kılıç `Temel Gazetecilik` Oya Tokgöz `The Data Journalism Handbook` - Jonathan Gray, Liliana Bounegru, Lucy Chambers `Social Media and Journalism: Gatekeeping, Agenda Setting, and Framing` - Dustin Harp, Jaime Loke `Mobile Journalism: A Practical Guide` - Mohamed Nanabhay, Steve Schifferes `The Online Journalism Handbook: Skills to Survive and Thrive in the Digital Age` - Paul Bradshaw
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |