Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RMI503 | Medya Ve İletişim Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere medya ve iletişim kuramlarını inceleyerek, medya araçlarının nasıl işlediğini, iletişim süreçlerini ve medyanın toplum üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, medya kuramlarının analitik bir perspektiften nasıl uygulandığını öğrenecek ve medya okur-yazarlığı becerilerini geliştireceklerdir.
1 | Medya ve iletişim kuramlarının temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Medya etkisinin bireyler ve toplumlar üzerindeki etkilerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Medya içeriklerinin üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerini analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Medya ve iletişim kuramlarının uygulamalarını inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | Medya ve iletişim alanındaki güncel tartışmaları analiz etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders içerik olarak medya kavramını, Türk medyasını, iletişim kavramını, iletişim türlerini ve belli başlı iletişim medya teorileri ile bu teorilerin günümüze yansıma biçimlerini ele almaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Medya ve İletişim Kuramlarına Genel Bakış | ||
2 | Medya Araştırmalarında Yöntemler ve Yaklaşımlar | ||
3 | İletişim Kuramları | ||
4 | Medya Etkisi ve Kültürel Teori | ||
5 | Haber Yapımı ve Gazetecilik Kuramları | ||
6 | Aktarımcı Kuramlar ve Medya İçeriği | ||
7 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Göstergebilim ve Medya Analizi | ||
10 | Medya ve Politika | ||
11 | Medya ve Popüler Kültür | ||
12 | Dijital İletişim ve Sosyal Medya | ||
13 | Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme | ||
14 | Medya Kuramlarının Uygulanması ve Gelecekteki Yönelimler | ||
15 | Final Sınavı |
Baran, S. J. (2018). Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture. McQuail, D. (2010). McQuail's Mass Communication Theory.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |