GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI517 Marka İletişimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, markaların tutundurma faaliyetlerinin temel ilkelerini ve uygulamalarını anlamaktır.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 Marka iletişimi ilkelerini açıklayabilecek.
2 Tutundurma faaliyetlerinin her birinin marka iletişimi açısından önemini kavrayacak.
3 İletişim teorilerini gerçek hayattaki kullanımları ile ilişkilendirebilecek.
4 Markanın iletişim amacına uygun iletişim faaliyeti gerçekleştirebilecek.
5 Farklı tutundurma faaliyetlerini entegre olarak uygulayabilecek.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders kapsamında markanın hedef kitle ile iletişimini anlamak açısından reklam, pazarlama halkla ilişkileri, satış tutundurma, kişisel satış, doğrudan pazarlama ve dijital pazarlama kavramları örnekler dahilinde detaylı olarak irdelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Markanın Tanımı ve Marka İletişimi
2 Reklam
3 Pazarlama halkla ilişkileri
4 Satış tutundurma
5 Kişisel satış
6 Doğrudan pazarlama
7 İnternetin gelişimi ve dijital pazarlama
8 Ara Sınav
9 Arama motoru pazarlaması, Sosyal medya pazarlaması
10 E-posta pazarlaması, Mobil pazarlama
11 Satış ortaklığı pazarlaması, İçerik pazarlaması
12 Doğal reklam, Yeniden pazarlama
13 Video reklam, Display reklam
14 Oyun içi reklamcılık, Programatik reklamcılık
15 Final Sınavı

Babür Tosun, N. (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınları. Taşkıran, H.B. (2017). Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, Der Yayınları. Tolon, M. ve Zengin, A.Y. (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 145

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek