Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IKN508 | Takım Çalışması Ve Liderlik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere takım çalışmasının temel kavramlarını, takım oluşturma sürecini ve dinamiklerini, takım rollerini ve işbirliğini, takım karar verme süreçlerini, takım iletişimini ve etkili iletişim becerilerini, liderlik teorilerini ve yaklaşımlarını, liderlik becerilerini ve özelliklerini, dönüşümcü liderliği ve etik liderliği, liderlik ve motivasyon ilişkisini, liderlik ve çatışma yönetimini, liderlik ve değişim yönetimini, liderlik ve performans yönetimini, çok kültürlü takımları ve küresel liderliği, takım performansı değerlendirmeyi ve geri bildirimi öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Anıl SAYİNER
1 | Takım çalışmasının temel prensiplerini ve süreçlerini anlama. |
2 | Etkili takım oluşturma ve yönetme becerisi geliştirme. |
3 | Takım performansını değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanma. |
4 | Liderlik stillerini ve liderlik rolünü anlama ve uygulama becerisi geliştirme. |
5 | Takım liderliği stratejileri geliştirme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Ön Koşulu Olan Ders Yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere takım çalışmasının temel kavramlarını, takım oluşturma sürecini ve dinamiklerini, takım rollerini ve işbirliğini, takım karar verme süreçlerini, takım iletişimini ve etkili iletişim becerilerini, liderlik teorilerini ve yaklaşımlarını, liderlik becerilerini ve özelliklerini, dönüşümcü liderliği ve etik liderliği, liderlik ve motivasyon ilişkisini, liderlik ve çatışma yönetimini, liderlik ve değişim yönetimini, liderlik ve performans yönetimini, çok kültürlü takımları ve küresel liderliği, takım performansı değerlendirmeyi ve geri bildirimi öğretmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Takım Çalışmasına Giriş | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
2 | Takım Oluşturma Süreci ve Dinamikleri | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
3 | Takım Rolleri ve İşbirliği | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi, Vaka Çalışması | Yoktur |
4 | Takım Karar Verme Süreçleri | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
5 | Takım İletişimi ve Etkili İletişim | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
6 | Liderlik Teorileri ve Yaklaşımları | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
7 | Dönüşümcü Liderlik ve Etik Liderlik | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
8 | Ara Sınav Dönemi | ... | ... |
9 | Liderlik ve Motivasyon | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
10 | Liderlik ve Çatışma Yönetimi | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
11 | Liderlik ve Değişim Yönetimi | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
12 | Liderlik ve Performans Yönetimi | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
13 | Çok Kültürlü Takımlar ve Küresel Liderlik | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi | Yoktur |
14 | Takım Performansı Değerlendirme ve Geri Bildirim | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi, Vaka Çalışması | Yoktur |
15 | Final Sınavı | ... | ... |
Hackman, J. R., & Johnson, C. E. (2013). Leading Teams: Setting the Stage for Great Performances. Harvard Business Review Press Northouse, P. G. (2021). Leadership: Theory and Practice (9th ed.). Sage Publications.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 39 | 39 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |