Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SPR505 | Herkes İçin Spor | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Herkes için sporun dünyada ve ülkemizde toplumsal ve kültürel anlamı ve önemi ve geliştirilmesi. İnsanın spora hazırlanması, antrenman programlarının düzenlenmesi, egzersiz ortamlarının oluşturulması ve sporun bir yaşam tarzına yönelik bilgi ve uygulamalar yapmak amaçlanmaktadır.
Dr.nevzat mutlutürk
1 | Yaşam boyu spor ile ilgili temel bilgileri açıklayabilme |
2 | Yaşam tarzı, fiziksel aktivite ve sporun sağlıkla olan bağlantısını açıklayabilme |
3 | Toplum sağlığı açısından fiziksel aktivitenin önemini açıklayabilme |
4 | Teknolojik gelişmeleri eğitime uygulayabilme |
5 | Toplumların sağlığı korumak ve iyileştirmek için geliştirilen toplumun fiziksel aktivite düzeyini artırmaya yönelik projeleri geliştirebilme |
6 | Herkes için spor aktivitelerinde daha fazla hedef kitleye hitap ederek kalıcı ve etkili öğrenmeyi sağlayabilme |
7 | Toplumun fiziksel aktivite düzeyini artırma becerisi geliştirme. Kişileri her koşulda, spor yapma becerisini uygulatabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Herkes için sporla ilgili genel kavramlar Fiziksel aktivitenin sağlık ve yaşam tarzı arasındaki ilişkisi Aktif yaşam için çevresel düzenlemeler Toplumda fiziksel aktiviteyi artırmaya yönelik planlamanın aşamaları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Herkes için Spor (HİS) Anlayışı nedir? Herkes için Spor Federasyonu Tarihi | ||
2 | Spor Politikaları ve Kalkınma Planları | ||
3 | Fiziksel aktivite ve egzersiz kavramları | ||
4 | Fiziksel Hareketsizlik | ||
5 | Ev ve ofis egzersiz önerileri | ||
6 | Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite | ||
7 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivite ve Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Engellilerde Fiziksel Aktivite | ||
10 | Kalp Damar Hastalıkları ve Egzersiz | ||
11 | Diyabet ve Fiziksel Aktivite | ||
12 | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz | ||
13 | Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi | ||
14 | Rekreasyon (boş zamanları değerlendirme faaliyetleri) | ||
15 | Final Sınavı |
Akpınar, T., Çakmakkaya, Y. B. Ve Batur, N. (2018). Ofis Çalışanlarının Sağlığının Korunmasında Çözüm Önerisi Olarak Ergonomi Bilimi, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi 4(2), 77-98. Ardıç, F. (2014). Egzersiz Reçetesi, Türk Fizik Tıp Derneği, 60(2), 1-8. Aykın, A.G. ve Bilir, F.P. (2013). Hükümet Programları ve Spor Politikaları, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 239-254. Bek, N. (2012). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Hacettepe Sağlık Bilimleri Fakültesi, 2, 8-21. Bulut, S. (2013). Sağlıkta Sosyal Bir Belirleyici; Fiziksel Aktivite, Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 70(4), 205-215. Güçlü, B.M. vd. (2008). Şeker Hastalığı ve Egzersiz, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Klasmat Matbaacılık, ISBN 978-975-590-246-3. Güçlü, B.M. vd. (2008). Kalp ve Damar Hastalıkları, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Klasmat Matbaacılık, ISBN 978-975-590-246-3. Güçlü, B.M. vd. (2008). Solunum Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Klasmat Matbaacılık, ISBN 978-975-590-246-3. İlhan, E.L. (2015). Hareketsiz Hayat Kültürü ve Beraberinde Getirdikleri, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 525-538. Kaya A. (2000) Tip 1 diyabetik hastalarda diyet ve egzersiz prensipleri, Türk Diyabet Yıllığı 1999-2000, 55-143. Kurar, İ, Baltacı, F. (2015). Halkın Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıkları: Alanya Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(2), 39-52. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). Onuncu Kalkınma Planı 2014-2018, 33-48. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2014). Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, 2, 55-78. T.C. Sağlık Bakanlığı. (2017). Türkiye Hanehalkı Sağlık Araştırması, Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Bölge Ofisi, 56-65. Terlemez, M. (2019). Sporda Antrenör ile Liderlerin Yaklaşımları, Davranış Özellikleri, İlke ve Çalışma Yöntemleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1(1), 95-126
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 162 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||
ÖÇ 7 |