Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN510 | Sporda Ölçme Ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere spor performansı, fiziksel uygunluk, motor beceriler ve psikolojik-sosyal faktörlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere ölçme ve değerlendirme kavramlarını, ilkelerini, farklı ölçme araçlarını ve testlerini, veri analizi yöntemlerini öğretmeyi ve ölçme sonuçlarının raporlanması ve yorumlanması konusunda pratik beceriler geliştirmeyi amaçlamaktadır.
1 | Sporda ölçme ve değerlendirme kavramlarını anlama. |
2 | Farklı ölçme araçlarını ve yöntemlerini kullanma becerisi kazanma. |
3 | Spor performansının objektif ve subjektif değerlendirilmesini yapabilme. |
4 | Sporculardaki gelişimi takip etmek için veri analizi ve yorumlama becerisi geliştirme. |
5 | Ölçme ve değerlendirme sonuçlarını sporculara geri bildirim sağlamak için etkili iletişim becerilerini kullanma. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere spor performansı, fiziksel uygunluk, motor beceriler ve psikolojik-sosyal faktörlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere ölçme ve değerlendirme kavramlarını, ilkelerini, farklı ölçme araçlarını ve testlerini, veri analizi yöntemlerini öğretmeyi ve ölçme sonuçlarının raporlanması ve yorumlanması konusunda pratik beceriler geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirme Kavramları | ||
2 | Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri | ||
3 | Spor Performansının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi | ||
4 | Fiziksel Uygunluk Testleri | ||
5 | Kas Kuvveti ve Dayanıklılık Testleri | ||
6 | Kardiyovasküler Performans Testleri | ||
7 | Esneklik ve Denge Testleri | ||
8 | Hız ve Reaksiyon Zamanı Testleri | ||
9 | Motor Beceri ve Koordinasyon Testleri | ||
10 | Antropometri ve Vücut Kompozisyonu Ölçümleri | ||
11 | Psikolojik ve Sosyal Değerlendirme Araçları | ||
12 | Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler | ||
13 | Ölçme Araçlarının Seçimi ve Uygulanması | ||
14 | Ölçme ve Değerlendirme Raporlama ve Yorumlama |
1 Hopkins, W. G. (2000). Measures of Reliability in Sports Medicine and Science. Sports Medicine, 30(1), 1-15.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |