Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MIM528 | Kapsayıcı Şehirler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kapsayıcı Şehirler dersinin amacı, öğrencilere şehirlerin kapsayıcılığını artırmak için tasarım ve politika stratejilerini öğretmek ve sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan daha adil ve sürdürülebilir şehirlerin nasıl oluşturulabileceğini anlatmaktır. Öğrenciler, kentsel yoksulluk, sosyal eşitsizlik, erişilebilirlik, çokkültürlülük, cinsiyet eşitliği, gençlik, yaşlılık, ekonomik kapsayıcılık, kentsel sağlık, katılımcılık, kentsel güvenlik gibi konuları ele alırken, kapsayıcı şehirlerin temel prensiplerini ve uygulama stratejilerini öğrenirler.
1 | Kapsayıcı şehirler kavramını anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Kentsel tasarım sürecinde toplumsal katılımı ve çeşitliliği önemseme becerisi geliştirme. |
3 | Engelli erişilebilirliği ve kentsel yaşam kalitesini gözetme becerisi geliştirme. |
4 | Kapsayıcı şehirlerin sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik ilkeleriyle ilişkisini anlama ve uygulama becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey kapsayıcı şehirler konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kapsayıcı Şehirler dersinin amacı, öğrencilere şehirlerin kapsayıcılığını artırmak için tasarım ve politika stratejilerini öğretmek ve sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan daha adil ve sürdürülebilir şehirlerin nasıl oluşturulabileceğini anlatmaktır. Öğrenciler, kentsel yoksulluk, sosyal eşitsizlik, erişilebilirlik, çokkültürlülük, cinsiyet eşitliği, gençlik, yaşlılık, ekonomik kapsayıcılık, kentsel sağlık, katılımcılık, kentsel güvenlik gibi konuları ele alırken, kapsayıcı şehirlerin temel prensiplerini ve uygulama stratejilerini öğrenirler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı Şehirlerin Tanımı ve Amacı | ||
2 | Kentsel Yoksulluk ve Sosyal Eşitsizlik | ||
3 | Kentsel Planlama ve Kapsayıcılık İlkeleri | ||
4 | Erişilebilirlik ve Engellilerin Şehre Uyumu | ||
5 | Çokkültürlülük ve Göçmen Topluluklar | ||
6 | Cinsiyet Eşitliği ve Kadın Dostu Şehirler | ||
7 | Gençlik ve Kapsayıcı Gençlik Politikaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ekonomik Kapsayıcılık ve Kentsel Ekonomik Gelişim | ||
10 | Kentsel Sağlık ve Sağlık Eşitsizlikleri | ||
11 | Kentsel Yeşil Alanlar ve Halkın Katılımı | ||
12 | Sürdürülebilir Ulaşım ve Kapsayıcı Ulaşım Politikaları | ||
13 | Kentsel Güvenlik ve Şiddetsizlik | ||
14 | Geleceğin Kapsayıcı Şehirleri ve Değerlendirme |
Kitap: `Inclusive Urban Design: Public Toilets` by Clara Greed
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |