Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
INS520 | İleri Yapı Dinamiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İleri Yapı Dinamiği dersinin amacı, öğrencilere yapıların dinamik tepkilerini anlamak, titreşim analizlerini gerçekleştirmek ve yapıların dinamik etkilere karşı güvenliğini sağlamaktır. Bu ders, serbest titreşimler, zorlama titreşimleri, yapının yer ile etkileşimi, deprem etkileri ve rüzgar etkileri gibi konuları kapsar. Yapı dinamiği analizi, yapıların titreşim karakteristiklerini belirlemek, rezonans problemlerini önlemek, yapısal güvenliği sağlamak ve tasarım prensiplerini uygulamak için önemlidir. İleri Yapı Dinamiği dersi, yapısal mühendislik öğrencileri ve yapı tasarımıyla ilgilenen profesyoneller için önemlidir, çünkü dinamik etkiler, yapıların dayanıklılığı ve güvenliği açısından büyük bir öneme sahiptir.
PROF. DR. TEVFİK NACİ YÜCEFER
1 | Yapıların dinamik davranışını anlama. |
2 | Yapıların titreşim analizini gerçekleştirme becerisi geliştirme. |
3 | Yapıların rezonans durumlarını ve dinamik yükler altındaki davranışını analiz etme becerisi kazanma. |
4 | Yapıların deprem yükleri altındaki davranışını analiz etme becerisi geliştirme. |
5 | İleri yapı dinamiği konularında araştırma yapabilme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
yok
TEMEL DİNAMİK BİLGİLERİN EDİNİLMESİ
İleri Yapı Dinamiği dersinin amacı, öğrencilere yapıların dinamik tepkilerini anlamak, titreşim analizlerini gerçekleştirmek ve yapıların dinamik etkilere karşı güvenliğini sağlamaktır. Bu ders, serbest titreşimler, zorlama titreşimleri, yapının yer ile etkileşimi, deprem etkileri ve rüzgar etkileri gibi konuları kapsar. Yapı dinamiği analizi, yapıların titreşim karakteristiklerini belirlemek, rezonans problemlerini önlemek, yapısal güvenliği sağlamak ve tasarım prensiplerini uygulamak için önemlidir. İleri Yapı Dinamiği dersi, yapısal mühendislik öğrencileri ve yapı tasarımıyla ilgilenen profesyoneller için önemlidir, çünkü dinamik etkiler, yapıların dayanıklılığı ve güvenliği açısından büyük bir öneme sahiptir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | DİNAMİĞİN TEMEL BİLGİLERİ | ||
2 | TİTREŞİM ANALİZİ | ||
3 | YAPILARIN DİNAMİK DAVRANIŞI | ||
4 | PERİYOT HESABI | ||
5 | STATİK SİSTEM TİTREŞİMLERİ | ||
6 | PERDELİ YAPILAR | ||
7 | TAŞIYICI SİSTEM PERİYODU | ||
8 | VİZE HAFTASI | ||
9 | RAYLEİGH YÖNTEMİ | ||
10 | ÇESİTLİ ÖRNEKLER | ||
11 | KİRİŞ RİJİTLİĞİ KATKILARI | ||
12 | PERDELİ YAPILAR | ||
13 | SCHMIDTS YÖNTEMİ | ||
14 | ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER |
Dynamics of Structures, Anil K. Chopra
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 8 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 156 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |