Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
INS517 | Baraj Hazneleri Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Baraj Hazneleri Tasarımı dersinin amacı, öğrencilere baraj haznelerinin analizini ve tasarımını öğretmek, hidrolojik, geoteknik ve yapısal konuları kapsayan kapsamlı bir bakış açısı sunmaktır. Bu ders, baraj haznesi hidrolojisi, yer seçimi, zemin etüdü, su basıncı hesaplamaları, beton tasarımı, geçirimsizlik, temel tasarımı, stabilite analizi ve baraj yapım süreci gibi konuları içerir. Ayrıca, baraj aksesuarları, işletme ve bakım, güvenlik, restorasyon ve çevresel etkiler gibi önemli konulara da değinir. Baraj Hazneleri Tasarımı dersi, su kaynakları mühendisliği öğrencileri ve baraj mühendisliğiyle ilgilenen profesyoneller için önemlidir, çünkü doğru ve güvenli baraj tasarımı, su yönetimi ve hidroelektrik enerji üretimi gibi önemli alanlarda etkili bir rol oynar.
1 | Baraj haznelerinin temel prensiplerini ve tasarım parametrelerini anlama. |
2 | Baraj haznesinin hidrolik davranışını analiz etme becerisi geliştirme. |
3 | Baraj haznesi tasarımı için hidrolojik ve hidrolik verileri değerlendirme becerisi kazanma. |
4 | Baraj haznesi tasarımında güvenlik faktörlerini hesaplama becerisi geliştirme. |
5 | Baraj haznesi tasarımını mühendislik standartlarına uygun şekilde gerçekleştirme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Baraj Hazneleri Tasarımı dersinin amacı, öğrencilere baraj haznelerinin analizini ve tasarımını öğretmek, hidrolojik, geoteknik ve yapısal konuları kapsayan kapsamlı bir bakış açısı sunmaktır. Bu ders, baraj haznesi hidrolojisi, yer seçimi, zemin etüdü, su basıncı hesaplamaları, beton tasarımı, geçirimsizlik, temel tasarımı, stabilite analizi ve baraj yapım süreci gibi konuları içerir. Ayrıca, baraj aksesuarları, işletme ve bakım, güvenlik, restorasyon ve çevresel etkiler gibi önemli konulara da değinir. Baraj Hazneleri Tasarımı dersi, su kaynakları mühendisliği öğrencileri ve baraj mühendisliğiyle ilgilenen profesyoneller için önemlidir, çünkü doğru ve güvenli baraj tasarımı, su yönetimi ve hidroelektrik enerji üretimi gibi önemli alanlarda etkili bir rol oynar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Baraj haznelerinin tanımı ve temel prensipler | ||
2 | Baraj tipleri ve sınıflandırması | ||
3 | Baraj haznesi hidrolojisi: Yağış analizi ve hidrolojik verilerin değerlendirilmesi | ||
4 | Baraj haznesi hidrolojisi: Akış modelleri ve debi hesaplamaları | ||
5 | Baraj yer seçimi ve zemin etüdü | ||
6 | Baraj mühendisliğinde geoteknik analizler | ||
7 | Baraj tasarımı: Su basıncı hesaplamaları ve beton tasarımı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Baraj temel tasarımı ve stabilite analizi | ||
10 | Baraj aksesuarları: Taşkın tahliye yapıları, gövde drenajı ve gözlem yapıları | ||
11 | Baraj yapım süreci ve inşaat yöntemleri | ||
12 | Baraj güvenliği, işletme ve bakım | ||
13 | Baraj restorasyonu ve iyileştirme çalışmaları | ||
14 | Baraj hazneleri ve çevresel etkileri |
Design of Small Dams, United States Department of Agriculture (USDA)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |