GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
GMS522 Gıda Sektöründe Markalaşma ve Stratejik Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Gıdaların pazarlanması, fırsatlardan yararlanmak ve günümüzün giderek artan rekabetçi ve küresel ortamında zorluklarla başa çıkmak için stratejik pazarlama kararları gerektiren yeni gıda eğilimleri ve sorunları ile büyüleyici ve dinamik bir çalışma alanıdır. Gıda sektörünün müşteri davranışları ve pazarlaması çeşitli çevresel ve küreselleşme gibi nedenlerle sürekli değişim göstermektedir. Bu ders, öğrencilere gerekli araçlar ve çerçevelerle proaktif pazarlama kararları verebilmelerini sağlar. Bu ders, öğrencilere hem uzun vadeli müşteri odaklılık oluşturmanın stratejik unsurlarını hem de pazarlama yöneticilerinin stratejik pazarlama odaklı olmayı başarılı bir şekilde uygulamak için gerekli olan operasyonel teknikler hakkında güçlü bir kavrayış sağlamayı amaçlamaktadır


Doç.Dr.Zehra Dilistan Shipman


1 Seçilen stratejiyi etkin bir şekilde uygulamak ve kontrol etmek için uygun faaliyetleri ve organizasyonel yapıları değerlendirmenin ve önermenin yanı sıra entegre pazarlama stratejileri geliştirmek
2 Dijital Pazarlama ve olası krizleri önleme tekniklerini uygulamak
3 Yeni trendlere göre değişim gösteren müşteri davranışlarını anlamak
4 Gıda sektöründe etik kurallarını uygulamak
5 Sosyal medya pazarlamasında gıdaların konumlandırma
6 Turizm pazarlamasında gıda/yöreselleşme/tarımın rölünü anlamak

Birinci Öğretim



Yok


1. Seçilen stratejiyi etkin bir şekilde uygulamak ve kontrol etmek için uygun faaliyetleri ve organizasyonel yapıları değerlendirmenin ve önermenin yanı sıra entegre pazarlama stratejileri geliştirmek. 2. Dijital Pazarlama ve olası krizleri önleme tekniklerini uygulamak. 3. Yeni trendlere göre değişim gösteren müşteri davranışlarını anlamak. 4. Gıda sektöründe etik kurallarını uygulamak. 5. Sosyal medya pazarlamasında gıdaların konumlandırma. 6. Turizm pazarlamasında gıda/yöreselleşme/tarımın rölünü anlamak.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders izlencesi anlatımı ve tanışma. Pazarlamanın genel tanımı ve gıda ile ilişkilendirilmesi.
2 Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü
3 Digital Pazarlama
4 Digital PR ve İtibar Yönetimi
5 Sosyal medyanın pazarlama iletişimine etkileri
6 Yeni ekonomide gıda pazarlamasının değişen rolü
7 Gıda sektöründe değişen müşteri davranışları - Covid'in rölü
8 Ara Sınav
9 Sosyal ticarette etkileşimi etkileyen faktörler
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi – kahve firmaları
11 Sosyal linçler, marka krizleri ve itibar
12 McDonalds ve Nutella Kriz Yönetimi
13 Turizm destinasyonlarının yöre yiyecek/tarımı ile pazarlanması
14 Yiyecek içecek işletmelerinde etik dışı müşteri davranışları
15 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 13 3 39
Tartışma 13 2 26
Makale Kritik Etme 13 2 26
Bireysel Çalışma 13 2 26
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 149

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 1 1 2 1 2 1 3 4 2 3 3 4 3 3
ÖÇ 2 3 1 1 1 1 1 1 2 5 2 1 3 4 2 1
ÖÇ 3 3 5 1 5 4 4 1 5 5 2 2 2 4 3 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 4 2 2 1 3 3 3 4
ÖÇ 5 3 4 1 4 4 2 1 5 5 3 2 3 5 4 4
ÖÇ 6 3 3 1 5 3 2 1 5 5 3 1 5 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek