GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
GMS519 Turizmde Stratejik Düşünme Ve Araştırma Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, turizm sektöründe stratejik düşünme ve araştırmanın önemini öğretmek, öğrencilere turizm stratejilerini belirleme ve araştırma yapma becerileri kazandırmak, turizm sektöründeki fırsatları ve zorlukları değerlendirmek ve turizm sektöründe başarılı bir kariyere hazırlamaktır.



1 Turizm sektöründe stratejik düşünme kavramını anlama ve uygulama.
2 Turizm işletmeleri için stratejik planlama sürecini geliştirme ve yönetme becerisi kazanma.
3 Turizmde pazar analizi ve rekabet stratejileri geliştirme yeteneğini geliştirme.
4 Turizm araştırmalarının tasarımını yapma ve sonuçları etkili bir şekilde sunma becerisi kazanma.
5 Turizm sektöründeki değişimleri ve trendleri takip etme ve stratejik kararlar alabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin amacı, turizm sektöründe stratejik düşünme ve araştırmanın önemini öğretmek, öğrencilere turizm stratejilerini belirleme ve araştırma yapma becerileri kazandırmak, turizm sektöründeki fırsatları ve zorlukları değerlendirmek ve turizm sektöründe başarılı bir kariyere hazırlamaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Turizmde stratejik düşünmenin önemi ve temel kavramlar
2 Turizm pazarlama stratejileri
3 Turizmde rekabet stratejileri
4 Turizm sektöründe yenilik ve girişimcilik
5 Turizmde küresel stratejiler
6 Turizmde sosyal medya stratejileri
7 Turizmde sürdürülebilirlik stratejileri
8 Ara Sınav
9 Turizmde finansal stratejiler
10 Turizm sektöründe araştırma yöntemleri
11 Turizmde veri analizi ve raporlama
12 Turizm sektöründe trend analizi
13 Turizm sektöründeki yasal düzenlemeler
14 Turizmde geleceğin stratejileri
15 Final

Hall, C. M. ve Page, S. J. (2019). The Routledge Handbook of Tourism Research. Routledge. Papatya, N. (2014). Turizm Stratejileri. Detay Yayıncılık. Buhalis, D. ve Crotts, J. C. (2013). Global Alliances in Tourism and Hospitality Management. Routledge. Ritchie, J. R. B. ve Crouch, G. I. (2003). The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. CABI Publishing. Jafari, J. ve Xiao, H. (Eds.). (2017). Encyclopedia of Tourism. Springer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 4 5 4 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 5 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek