Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GMS513 | Yiyecek İçecek Kültürü Ve Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yeme – İçme alışkanlıklarının tarihsel ve kültürel değişim ve gelişimimlerinin incelenmesi
Öğretim Görevlisi: Hümeyra DEMİR
1 | Yeme-İçme alışkanlıklarının tarihsel sürecini, gelişimini ve değişimlerini bilir. |
2 | Yeme-İçme alışkanlıklarının oluşturduğu kültür, etkilendiği ve etkilediği kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 | Türk mutfağı ve diğer mutfaklar arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında bilgi edinir. |
4 | Gıdaların toplumlar üzerindeki etkilerini bilir ve bunları yorumlayabilir. |
5 | Gıda ve Sanat ilişkisini kavrar. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu derste yiyeceğin kültürel anlamlarını ve yenileceği/yenilmeyeceğini nasıl etkilediğini, Öğünlerdeki değişimleri, yemek zamanlarının ve içme alışkanlıklarının eskiden günümüze nasıl değiştiğini, mutfağın evrimini ve ağırlama geleneğinin gelişimini incelemektedir. Tarihsel Olayların insanın neyi, niçin, nasıl yediğini nasıl etkilediğini açıklayarak tarih, kültür ve yiyeceği birbirine bağlayan çok-kültürlü bir yaklaşım ile temel tarihsel olaylar ve bu olaylardan farklı toplumların mutfak geleneklerini anlamak.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Yeme-içme alışkanlıkları ve geleneklerinin gelişimi. | ||
2 | Tarihten günümüze din, siyaset, ekonomi, teknoloji ve yeme içme ilişkisi. | ||
3 | Coğrafya, İklim, toprak ve mevsimlerin yeme içmeye etkisi. | ||
4 | Çiğden pişmişe yeme-içmenin ve yiyeceğin sosyal tarihi - Gıdayı etkileyen toplayıcılık ve avcılık. İlk yerleşimler ve toplumun doğuşu. | ||
5 | Çiftçilik ile ortaya çıkan etler, süt ürünleri, tahıllar, sebzeler, meyveler, baharatlar ve lüks yiyeceklerin tarihi. | ||
6 | Yiyecek saklama koşullarının tarihi ve toplumsal yaşama etkileri | ||
7 | Ekmek ve Şarabın tarihi ve sembolik anlamları. | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | Ulusal yeme içme kültürlerinin tarih süresince gelişimi ve değişimi | ||
10 | Türk mutfak gelenek ve göreneklerinin tarihi | ||
11 | Ortadoğu mutfak geleneklerinin tarihi | ||
12 | Avrupa mutfak geleneklerinin tarihi | ||
13 | Tarih süresince gıdanın sanata dönüşümünün incelenmes | ||
14 | dönem sonu tekrarı | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Avcılıktan gurmeliğe yemeğin kültürel tarihi /Priscilla Mary Işın
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Gözlem | 1 | 43 | 43 |
Gösterme | 1 | 45 | 45 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |