Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GMS521 | Butik Pastacılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ders kapsamında öğrencilerin butik pastacılık sektöründeki hammaddeler, prosesler ve ürünlerinin incelenmesi ile alandaki bilgi birikiminin artırılması hedeflenmiştir.
Öğr. Gör. Şule Çelik
1 | Butik pastacılık alanındaki temel teknikleri ve becerileri öğrenme. |
2 | Yaratıcı pasta tasarımı ve sunumu yapabilme yeteneği kazanma. |
3 | Özel ve kişiye özel pastaların üretimini planlama ve uygulama becerisi geliştirme. |
4 | Farklı malzemeleri kullanarak çeşitli pasta ve tatlıları yapabilme yeteneği kazanma. |
5 | Hijyen, kalite ve müşteri memnuniyeti gibi önemli faktörleri butik pastacılık uygulamalarında dikkate alma. |
Birinci Öğretim
Yok
Le Cordon Bleu. (2012). Patisserie Foundations: Classic Recipes. Delmar Cengage Learning. 2 Toba Garrett. (2011). Professional Cake Decorating. Wiley. 3 Lisa Richardson. (2017). Cake Decorating at Home. Parragon Books.
Bu dersin amacı, butik pastacılıkta kullanılan temel hammadde ve tekniklerin öğrenilerek lezzet ve görselliğin önem taşıdığı butik ürünleri yapabilecek düzeye gelmek.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders planının paylaşılması ve genel bilgiler | ||
2 | Temel pastacılık bilgileri | ||
3 | Pasta yapımında kullanılan ekipmanlar | ||
4 | Pişirilerek hazırlanan hamurlar ve yapım teknikleri | ||
5 | Butik pastacılıkta kek ve krema çeşitleri ile yapım teknikleri | ||
6 | Pasta kaplama, butik pastacılıkta soslar, ganaj; kurabiye ve royal icing teknikleri | ||
7 | Pastacılık Tarihi | ||
8 | Vize Haftası | ||
9 | Çikolata çeşitleri ve üretim teknikleri, yağlı hamurlar ve yapım teknikleri | ||
10 | Bir pastacının hayatı ve çalışma tekniklerinin incelenmesi; pasta dekorları ve süsleme teknikleri | ||
11 | Şeker hamuru, şeker hamuru modellemesi ve figür çalışmaları; kutlama ve düğün pastaları ve strafor kullanımı | ||
12 | Butik pastacılıkta temel hammaddeler | ||
13 | Makale analizi ve tartışmaları | ||
14 | Makale analizi ve tartışmaları | ||
15 | Final Haftası |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |