Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IST522 | İşletmeler İçin Veri Analitiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerde veri analitiği konusunda temel kavramları, teknikleri ve uygulamaları öğretmek, veri tabanlı karar verme becerilerini geliştirmek ve işletmelerin rekabet avantajı elde etmelerini sağlamaktır.
1 | İşletmeler için veri analitiğinin temel kavramlarını anlama. |
2 | Veri toplama, veri analizi ve veri görselleştirme yöntemlerini uygulama becerisi kazanma. |
3 | İşletme verilerini analiz ederek bilgi ve içgörüler elde etme becerisi geliştirme. |
4 | İşletme kararlarını veriye dayalı olarak alabilme ve stratejik yönetim süreçlerine veri analitiğini entegre etme becerisi kazanma. |
5 | Veri güvenliği, etik ve mahremiyet konularında farkındalık ve sorumluluk geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Veri Analitiğine Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | Veri Toplama ve Veri Ön İşleme | ||
3 | Veri Keşfi ve Görselleştirme | ||
4 | İstatistiksel Analizler ve Hipotez Testleri | ||
5 | Regresyon Analizi ve Tahmin Modelleri | ||
6 | Sınıflandırma ve Kümeleme Algoritmaları | ||
7 | Büyük Veri Analitiği ve Makine Öğrenimi | ||
8 | Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları | ||
9 | İş Zekası ve Veri Madenciliği | ||
10 | Müşteri Segmentasyonu ve Pazar Analizi | ||
11 | Risk Analizi ve Karar Destek Sistemleri | ||
12 | Veri Etiketi ve Gizlilik Konuları | ||
13 | Veri Odaklı Stratejik Karar Verme | ||
14 | Veri Analitiği Uygulamaları ve Gelecekteki Trendler | ||
15 | Final Sınavı |
1 Albayrak, T., & Lawrence, D. (2018). Veri Analitiği: İş Problemlerini Çözmek İçin Veri Bilimi. Papatya Yayıncılık. 2 Provost, F., & Fawcett, T. (2013). Data Science for Business: What You Need to Know about Data Mining and Data-Analytic Thinking. O'Reilly Media. 3 James, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An Introduction to Statistical Learning: With Applications in R. Springer. 4 Han, J., Kamber, M., & Pei, J. (2011). Data Mining: Concepts and Techniques. Morgan Kaufmann.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |