Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IKN504 | Performans Değerleme Sistemleri | Seçmeli Ders Grubu | 0 | 0 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere performans değerleme sistemlerinin temel prensiplerini ve yöntemlerini öğretmektir. Öğrenciler, performans değerleme sistemlerinin amaçlarını, performans ölçütlerini, geleneksel ve yenilikçi değerleme yöntemlerini, 360 derece geri bildirim ve çok kaynaklı değerlemeyi, performans yönetimi sürecini ve sorunlarını, performans değerleme sistemlerinin uygulanmasını, performans değerleme ile ödüllendirme arasındaki ilişkiyi, performans geliştirme ve kariyer planlamayı, etik ve adaleti, performans değerleme sistemlerinin değerlendirilmesini ve geleceğin performans değerleme sistemlerini öğreneceklerdir.
1 | Performans değerlendirmenin amacını ve önemini anlama. |
2 | Farklı performans değerleme yöntemlerini inceleme ve değerlendirme becerisi kazanma. |
3 | Performans hedefleri belirleme ve ölçme becerisi geliştirme. |
4 | Performans geri bildirimini etkili bir şekilde sağlama becerisi kazanma. |
5 | Performans değerlendirme sonuçlarını analiz etme ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere performans değerleme sistemlerinin temel prensiplerini ve yöntemlerini öğretmektir. Öğrenciler, performans değerleme sistemlerinin amaçlarını, performans ölçütlerini, geleneksel ve yenilikçi değerleme yöntemlerini, 360 derece geri bildirim ve çok kaynaklı değerlemeyi, performans yönetimi sürecini ve sorunlarını, performans değerleme sistemlerinin uygulanmasını, performans değerleme ile ödüllendirme arasındaki ilişkiyi, performans geliştirme ve kariyer planlamayı, etik ve adaleti, performans değerleme sistemlerinin değerlendirilmesini ve geleceğin performans değerleme sistemlerini öğreneceklerdir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Performans Değerleme Sistemlerine Giriş | ||
2 | Performans Değerleme Amaçları ve İlkeleri | ||
3 | Performans Ölçütleri ve Göstergeleri | ||
4 | Performans Değerleme Yöntemleri: Geleneksel Yaklaşımlar | ||
5 | Performans Değerleme Yöntemleri: Yenilikçi Yaklaşımlar | ||
6 | 360 Derece Geri Bildirim ve Çok Kaynaklı Değerleme | ||
7 | Performans Yönetimi ve Geribildirim Süreci | ||
8 | Performans Değerleme Sistemlerinin Uygulanması ve Sorunlar | ||
9 | Performans Değerleme ve Ödüllendirme İlişkisi | ||
10 | Performans Geliştirme ve Kariyer Planlama | ||
11 | Performans Değerlemesinde Etik ve Adalet | ||
12 | Performans Değerleme Sistemlerinin Değerlendirilmesi | ||
13 | Performans Değerleme Uygulamaları ve Örnekler | ||
14 | Geleceğin Performans Değerleme Sistemleri | ||
15 | Final Sınavı |
Armstrong, M. (2012). Performance Management: Key Strategies and Practical Guidelines (4th ed.). Kogan Page. DeNisi, A. S., & Pritchard, R. D. (2016). Performance Appraisal, Performance Management, and Improving Individual Performance: A Motivation Guide (2nd ed.). Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |